موز، منبع انرژی فوری

اگر می خواهید یک تقویت کننده سریع انرژی داشته باشید، هیچ میان وعده ای بهتر از موز وجود ندارد. موز دارای سه قند طبیعی است. ساکارز، فروکتوز و گلوکز همراه با یک فیبر، یک موز باعث افزایش فوری و پایدار انرژی می شود. تحقیقات ثابت کرده است که فقط دو عدد موز انرژی کافی برای یک تمرین سخت 90 دقیقه ای را فراهم می کند.

موز نارس حاوی نشاسته مقاومی است که به این دلیل نامیده می شود زیرا نمی تواند توسط روده کوچک هضم شود – که سپس در روده بزرگ تخمیر می شود و اغلب باعث ایجاد بال می شود. از آنجایی که موز رسیده بسیار آسان هضم می شود و به ندرت باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شود، یک غذای جامد محبوب برای نوزادان است.

موز همچنین برای پیشگیری یا درمان این بیماری ها مفید است:

سوختگی قلب: موز دارای اثر ضد اسید طبیعی در بدن است، بنابراین اگر از سوختگی قلب رنج می‌برید، برای تسکین درد، موز بخورید.

تهوع صبحگاهی: خوردن موز بین وعده های غذایی به حفظ سطح قند خون و جلوگیری از تهوع صبحگاهی کمک می کند.

نیش پشه: قبل از اینکه به کرم نیش حشره برسید، سعی کنید ناحیه آسیب دیده را با داخل پوست موز بمالید. بسیاری از مردم آن را در کاهش تورم و تحریک ناشی از نیش حشرات به طرز شگفت انگیزی موفق می دانند.

خماری: یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای درمان خماری، تهیه میلک شیک موز است که با عسل شیرین شده است. موز معده را آرام می کند و با کمک عسل، سطح قند ضعیف شده را می سازد، در حالی که شیر سیستم شما را تسکین می دهد و دوباره آب می کند.

سیگار کشیدن: موز همچنین می تواند به افرادی که سعی در ترک سیگار دارند کمک کند. مواد مغذی موجود در موز به بدن کمک می کند تا از اثرات ترک نیکوتین بهبود یابد.

زخم: موز به دلیل داشتن بافت نرم و لطیف به عنوان یک غذای رژیمی در برابر ناراحتی های روده ای استفاده می شود. این تنها میوه خامی است که در موارد مزمن می توان آن را بدون ناراحتی خورد. همچنین اسیدیته را خنثی می کند و باعث کاهش تحریک پوشش خط معده می شود.

استرس: پتاسیم یک ماده معدنی حیاتی است که به عادی سازی ضربان قلب کمک می کند، اکسیژن را به مغز می فرستد و تعادل آب بدن شما را تنظیم می کند. وقتی استرس داریم، میزان متابولیسم ما افزایش می یابد و در نتیجه سطح پتاسیم ما کاهش می یابد. اینها را می توان با کمک یک میان وعده موز متعادل کرد.

کم خونی: موز سرشار از آهن است که می تواند تولید هموگلوبین را تحریک کرده و در موارد کم خونی کمک کند.

موز سبز یا چنار در صورت خام خوردن غیرقابل هضم و ناخوشایند است. از آنجایی که آنها سرشار از تانن هستند، می توانند طعم تلخی داشته باشند، اگرچه برخی از این طعم ها هنگام پخته شدن از بین می روند. چنار حاوی نشاسته بیشتری نسبت به موز هستند زیرا قبل از رسیدن کامل خورده می شوند. برخی تحقیقات میزان کم سرطان معده و روده را با رژیم غذایی سرشار از نشاسته غیرقابل هضم مرتبط می دانند.

بنابراین موز یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها است. در مقایسه با سیب، چهار برابر پروتئین، دو برابر کربوهیدرات، سه برابر فسفر، پنج برابر ویتامین A و آهن و دو برابر سایر ویتامین ها و مواد معدنی دارد. بنابراین دفعه بعد که یک موز دیدید، در خوردن آن تردید نکنید!

—————-

در اینجا یک دستور غذای خوشمزه موز برای شروع وجود دارد –

پودینگ کرم موز

موز-4

سس شکلات – 1 فنجان

پودر قند – 1 فنجان

پودر شکلات کمی – 2 قاشق غذاخوری.

موز را به قطعات بزرگ برش دهید. سس شکلات و پودر شکلات را با هم مخلوط کنید تا کرم شکل بگیرد. سپس تکه های موز را به این کرم اضافه کنید. پودر قند را با خامه مخلوط کنید.

این مخلوط را مدتی در فریزر قرار دهید تا پودینگ نرم و سختی متوسطی پیدا کند.