مکمل های غذایی مواد معدنی

مکمل های غذایی مواد معدنی مواد معدنی غذایی لازم برای حفظ عملکردهای خاص بدن مانند عضله سازی، بازسازی بافت و تولید سلول های خونی را فراهم می کنند. اگرچه در مقادیر کمتر مورد نیاز است، ویتامین ها و مواد معدنی اغلب در وعده های غذایی معمولی کمبود دارند. بسیاری از افراد برای جبران کمبود مواد معدنی رژیم غذایی به دلیل رژیم های کاهش وزن یا برای پیشگیری از بیماری های مرتبط مانند گواتر و کم خونی از مکمل های معدنی استفاده می کنند.

انواع مختلفی از مکمل های غذایی مواد معدنی موجود است. هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند و انتخاب مناسب برای نیازهایتان مهم است. برخی از رایج ترین آنها آهن و اسید فولیک هستند که تولید گلبول های قرمز خون، کروم، کمک موثر گوارشی و کلسیم را بهبود می بخشد که به تقویت استخوان ها و جلوگیری از مشکلات استخوانی مرتبط با پیری کمک می کند. مکمل های معدنی تحت این دسته بندی های کلی قرار می گیرند:

کانی های فلزی کانی های فلزی بسیار شبیه آنهایی هستند که در سنگ ها یافت می شوند. اینها شامل کروم، آهن و جیوه است. آنها از عفونت باکتریایی محافظت می کنند و کیفیت خون را بهبود می بخشند. روی همچنین به درمان آکنه و سایر مشکلات پوستی کمک می کند. آنها به مقدار کمی در انواع غذاهای دریایی یافت می شوند. این مکمل های غذایی مواد معدنی در دوزهای بسیار کم مصرف می شوند، زیرا بسیار سنگین و سمی هستند.

مواد معدنی کلات شده اینها اساساً مواد معدنی فلزی هستند که در یک ماده آلی پیچیده شده اند، معمولاً یک آنزیم یا اسید آمینه. این فرآیند پیچیده شدن کیلاسیون نامیده می شود. مکمل‌های معدنی کیلات عملکردی مشابه مواد معدنی فلزی دارند، اما به دلیل پوشش ارگانیک، راحت‌تر جذب می‌شوند و برای بدن بسیار ایمن‌تر هستند. با این حال، آنها همچنین هزینه بسیار بیشتری دارند.

مواد معدنی کلوئیدی آلی مواد معدنی کلوئیدی آلی به جای استفاده از روش های شیمیایی، از طریق گیاهان منبع فرآوری می شوند. آنها به طور طبیعی در غلات، آجیل، میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند و به عنوان مکمل‌ها به شکل طبیعی خود در می‌آیند. این امر جذب و پردازش آنها را بسیار آسان می کند، بنابراین آنها بسیار سریعتر کار می کنند. آنها همچنین غیر سمی هستند و آنها را برای مصرف روزانه ایمن می کند.

مواد معدنی یونی این مکمل های غذایی مواد معدنی به شکل یون ها یا مولکول های “ناقص” هستند. آنها تقریبا بلافاصله توسط بدن جذب می شوند، زیرا یون ها به سلول های بدن می چسبند تا خود را کامل کنند. مواد معدنی کلوئیدی آلی هنوز بسیار ایمن تر هستند، اما مکمل های آلی به شکل یونی موجود است.

مهم: کانی های فلزی در مقادیر زیاد خطرناک هستند. مواد معدنی صنعتی، مانند جیوه و کادمیوم، به راحتی با قرار گرفتن در معرض منظم به سطوح سمی می رسند، حتی در اشکال غیر رژیمی مانند استنشاق. مکمل های غذایی این مواد معدنی را فقط با نسخه پزشک مصرف کنید و هرگز از دوز توصیه شده تجاوز نکنید.

اطمینان حاصل کنید که مکمل‌های شما حاوی آلاینده‌های مضر و/یا «افزایش‌کننده‌ها» مانند شکر، سیلیس و غیره نباشد. به مارک‌های تولید شده توسط شرکت‌هایی که مطابق با GMP دارویی هستند، پایبند باشید.