مکمل های مولتی ویتامین – چرا برای سلامتی شما ضروری هستند

مکمل های مولتی ویتامین اغلب حاوی مواد معدنی هستند. برخی از مواد معدنی که افراد مستعد کمبود آنها هستند عبارتند از آهن، منیزیم، روی و کلسیم. مکمل های مولتی ویتامین حاوی انواع مختلفی از ویتامین ها هستند، از جمله مواردی که در اینجا ذکر شده است.

ویتامین A در بسیاری از مکمل های مولتی ویتامین یافت می شود. کمبود ویتامین A غیر معمول است مگر اینکه شما مسن باشید. برای عملکرد بهینه سیستم ایمنی شما حیاتی است و گاهی اوقات برای جلوگیری از تحلیل استخوان و انواع خاصی از نقایص مادرزادی استفاده می شود. اما ویتامین A هرگز نباید در دوزهای زیاد مصرف شود زیرا می تواند خطرناک باشد.

بتا کاروتن یک آنتی اکسیدان در مکمل های مولتی ویتامین است که به افزایش تعداد گلبول های سفید خون کمک می کند و بیماری های بدن را در مبارزه با فعالیت های ایمنی تقویت می کند. ویتامین A و بتاکاروتن با هم سلول های چشم شما را سالم نگه می دارند.

اسید فولیک در دوران بارداری بسیار مهم است و در مکمل های مولتی ویتامین قبل از تولد گنجانده شده است. کمبود اسید فولیک می تواند منجر به وزن کم هنگام تولد و افزایش خطر نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا در نوزادان شود.

مقدار زیادی ویتامین B وجود دارد و بیشتر آنها در مکمل های مولتی ویتامین یافت می شوند. اسید فولیک از نظر فنی یک ویتامین B است. پیریدوکسین دیگری است. همراه با B12، پیریدوکسین برای کنترل سطح هموسیستئین در خون مهم است. سطوح بالای هموسیستئین می تواند منجر به بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری آلزایمر شود. ویتامین B12 همچنین می تواند به مبارزه با بیماری قلبی، کم خونی و از دست دادن حافظه کمک کند. تیامین که ویتامین B1 نیز نامیده می شود، برای عملکرد صحیح مغز مهم است. ویتامین نیاسین که B3 نیز نامیده می شود از بیماری به نام پلاگر جلوگیری می کند. پلاگر نسبتا نادر است، اما به دلیل کمبود نیاسین ایجاد می شود و منجر به زخم های پوسته پوسته روی پوست، التهاب غشاهای مخاطی، اسهال و آشفتگی ذهنی می شود.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی است که به حفظ سلامت پوست کمک می کند و به بهبود زخم ها و جای زخم ها کمک می کند.

ویتامین D برای جذب مناسب کلسیم معدنی ضروری است. کمبود ویتامین D می تواند منجر به از دست دادن استخوان، شکستگی و بیماری به نام راشیتیسم شود که می تواند منجر به درد شدید استخوان شود. اگرچه ویتامین D می تواند توسط بدن انسان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ساخته شود، اما در مکمل های مولتی ویتامین نیز گنجانده شده است زیرا کمبود آن می تواند بسیار دردناک باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید دوزهای بزرگ از آن را مصرف کنید.

اگر در اطراف خرید می کنید، می توانید مکمل های مولتی ویتامین حاوی ویتامین K پیدا کنید. کمبود ویتامین K می تواند باعث خونریزی شود و منجر به کبودی آسان و پوکی استخوان (استخوان های شکننده) شود.

در کنار ویتامین D و ویتامین K، کلسیم یک ماده معدنی است که در بسیاری از مکمل های مولتی ویتامین یافت می شود. برای ساخت و حفظ توده استخوانی کافی ضروری است. مصرف مقدار کافی کلسیم خطر شکستگی استخوان را در افراد مسن کاهش می دهد.

در حالی که مکمل های مولتی ویتامین ممکن است بیش از 100 درصد از مقدار توصیه شده روزانه برخی از ویتامین ها را تامین کنند، مصرف مقادیر زیادی از ویتامین یا مواد معدنی ایده خوبی نیست. سطوح مولتی ویتامین ها به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شوند، اما مکمل های حاوی ویتامین های فردی گاهی اوقات دارای دوزهای زیادی هستند که می توانند خطرناک باشند.

از نظر تئوری، قرار است رژیم غذایی شما برای تامین 100 درصد میزان توصیه شده روزانه ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی باشد، اما فردی که هر روز یک رژیم متعادل با ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی می‌خورد، در دنیای پرشتاب امروزی نادر است. مولتی ویتامین‌های زیادی در دسترس هستند، و ممکن است برای تصمیم‌گیری اینکه کدام نوع برای شما بهترین است، نیاز به تحقیق باشد. اگر شروع به مصرف مکمل های مولتی ویتامین کردید و عوارض جانبی را تجربه کردید، بهتر است مصرف آنها را قطع کنید و ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر. اگر چنین است، باید از پزشک خود بخواهید که یک مکمل مولتی ویتامین را توصیه کند.

حدود دوازده ویتامین شناخته شده وجود دارد که به انسان توصیه می شود در مقادیر معین مصرف کند. کمبود طولانی مدت هر یک از آنها می تواند علائم کمبود ویتامین را ایجاد کند. در حالی که مکمل‌های مولتی ویتامین می‌توانند کار بزرگی برای جلوگیری از کمبود ویتامین انجام دهند، اما جایگزینی برای یک سبک زندگی سالم از جمله رژیم غذایی سالم و ورزش منظم نیستند.