مکمل ها برای افزایش عضله ناب چیست و آیا واقعاً مهم هستند؟

وقتی صحبت از ساخت توده عضلانی بدون چربی می شود، بسیاری از مردم تصور می کنند که مکمل های عضلانی بدون چربی مهم ترین هستند. در حالی که آنها مهم هستند، بسیاری از عوامل دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

به عنوان مثال، باید اطمینان حاصل کنید که تغذیه خوب همراه با تمرین عضلات در بالای لیست قرار دارد. همچنین باید بین تمرین، دوره‌های استراحتی وجود داشته باشد تا عضلات بتوانند به طور کامل خود را ترمیم و بازسازی کنند. در واقع، دادن زمان استراحت به عضلات یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای رشد آنها انجام دهید!

مکمل‌های عضلانی بدون چربی، مکمل خوبی برای یک رژیم غذایی سالم و برنامه تمرینی هستند. آنها تمرینات نامناسب را جبران نمی کنند و تنها در صورتی کار می کنند که از یک رژیم تمرینی مناسب پیروی کنید.

چرا مکمل ها برای افزایش عضلات بدون چربی مهم هستند؟

همه مکمل ها برابر نیستند. برخی از آنها مهم تر از دیگران هستند و به اهداف شما بستگی دارد. برخی از موارد مهم حتی دست کم گرفته می شوند. در زیر به برخی از مکمل های مهم برای بهبود توده عضلانی نگاهی خواهیم انداخت:

  • ویتامین ها و مواد معدنی – اینها اگرچه اساسی هستند، اما نقش مهمی در ساخت توده عضلانی دارند. هنگامی که بدن در طول تمرین تحت فشار اضافی قرار می گیرد، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری مصرف می شود. اگر این ویتامین ها و مواد معدنی جایگزین نشوند، به راحتی ممکن است دچار کمبود برخی مواد مغذی شوید. حتی یک کمبود کوچک می تواند مانع رشد عضلات شود. این روزها نمی توان به تنهایی به غذا برای تامین تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن اتکا کرد، بنابراین ممکن است مکمل یک فرمول مولتی ویتامین خوب ضروری باشد.
  • پروتئین – این ماده سازنده عضلات است و مکمل مهمی برای مصرف است. اطمینان حاصل کنید که پروتئینی که مکمل مصرف می کنید، پروتئین آب پنیر است زیرا این ماده مفیدترین اثر را دارد. نه تنها عملکرد را بهبود می بخشد، بلکه استرس و هورمون های خاصی را که عضلات را از بین می برند، کاهش می دهد. آمینو اسیدهای موجود در پروتئین آب پنیر برای رسیدن به اهداف ضروری هستند.
  • اسیدهای چرب ضروری – امگا 3 اسیدهای چرب ضروری هستند که به طور طبیعی توسط بدن تولید نمی شوند، بنابراین باید از رژیم غذایی یا مکمل تامین شوند. این مکمل ها برای ماهیچه های بدون چربی مهم هستند زیرا تولید انرژی را بهبود می بخشند و همچنین به کاهش چربی بدن کمک می کنند. آنها همچنین برای ترمیم بافت ماهیچه ای مهم هستند. برخی از مزایای دیگر عبارتند از: خواص ضد التهابی، بهبود عملکرد مغز و افزایش سلامت قلب.
  • ویتامین سی – این ویتامین مهم است زیرا به روند ریکاوری بعد از تمرین کمک می کند. مقدار هورمون تخریب کننده عضلات را سرکوب می کند. مطالعات نشان داده است که مصرف ویتامین C 1 ساعت قبل از تمرین، به طور قابل توجهی درد عضلات را کاهش می دهد و زمان ریکاوری را تسریع می کند.
  • کراتین – اگرچه ضروری نیست، اما کراتین برای بهبود تمرینات مفید است. این کار با ایجاد انفجارهای شدید انرژی برای عضلات، امکان تکرار بیشتر وزنه ها را فراهم می کند و منجر به افزایش سریع عضله می شود.
  • گلوتامین – این اسید آمینه به عنوان “غیر ضروری” طبقه بندی می شود. اما برای افرادی که درگیر ورزش‌های بی‌هوازی شدید مانند تمرین با وزنه هستند، زیرا به سرعت مصرف می‌شود، ضروری است. همچنین به ریکاوری کمک می کند، بخشی ضروری از رشد عضلانی.

موارد فوق تنها تعدادی از مکمل‌های فراوان موجود در بازار برای ماهیچه‌های بدون چربی هستند، اما آنهایی هستند که واقعاً مهم هستند.

مراقب هر چیزی باشید که ادعا می کند توده عضلانی را در عرض چند روز بهبود می بخشد. اینها کار نخواهد کرد. عضله سازی یعنی تمرین سخت و رژیم غذایی صحیح!