میوه انبه – مزایا و معایب

یک انبه متوسط، حدود 10 اونس یا بیشتر، مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. انبه مانند بیشتر میوه ها پروتئین کمی دارد، حدود 1 گرم برای اندازه متوسط، اما فیبر طبیعی بالایی دارد. آنها البته فاقد کلسترول، چربی اشباع شده و حدود 0.6 گرم اسیدهای چرب ضروری هستند. در مورد بتاکاروتن، انبه سرشار از پتاسیم و منیزیم است. این میوه عالی برای دوباره پر کردن سطوح انرژی پس از تمرینات بدنی سنگین مانند دویدن یا ورزش کردن در باشگاه است. سپس ویتامین C، ویتامین B1، B2، B3، B6، به علاوه کلسیم، آهن و حتی ردپایی از روی وجود دارد.

انبه بومی هند است و بیش از 4000 سال است که در آنجا کشت می شود. که در

آیورودا (طب سنتی هند) انبه رسیده به عنوان متعادل کننده و انرژی زا دیده می شود. گل های خشک شده انبه حاوی حدود 15 درصد اسید تانن است که به عنوان قابض در موارد اسهال، اسهال خونی مزمن و اورتریت مزمن استفاده می شود. جوشانده هسته (دانه) انبه (در آب جوشانده شده) به عنوان ورمیفیوژ (ضد انگل) و قابض برای اسهال، خونریزی ها و هموروئیدهای خونریزی دهنده استفاده می شود. این میوه بدن را تمیز می کند و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا با عفونت ها مبارزه کند.

هر قسمت از درخت انبه، ریشه، ساقه، پوست، شکوفه ها، میوه های نارس یا رسیده، دانه ها، همه در طول قرن ها به دلیل خواص درمانی و دارویی خود مورد استفاده قرار گرفته اند. درخت انبه و بخش‌های دارویی آن فعالیت آنتی‌بیوتیکی دارند. آنها همچنین تمام بافت های عصبی مغز، قلب و سایر قسمت های بدن را تقویت و تقویت می کنند.

تهیه میوه انبه- قبل از دست زدن به شیره روی پوست آن را بشویید. برخی از میوه ها به قدری فیبری هستند که تکه تکه کردن و خوردن آن دشوار است، در این صورت فقط آب آن را فشار دهید. انبه غیر الیافی را می توان تا سنگ به نصف برش داد، دو نیمه آن را در جهات مخالف هم پیچانده تا گوشت را از سنگ تخت مرکزی جدا کند.

در مکزیک – انبه را در انتهای ساقه با یک قسمت مرکزی بلند از قوم خاص انبه سوراخ می کنند، سپس میوه را مانند آبنبات چوبی نگه می دارند. انبه های کوچک را پوست کنده و روی یک چنگال معمولی می گذارند و به همین ترتیب خورده می شوند.

چربی استخراج شده از هسته سفید و جامد مانند کره کاکائو است و به عنوان جایگزینی برای کره کاکائو در شکلات پیشنهاد می شود.

در هند انبه سفت سبز پوست کنده، ورقه‌ای، جوشانده، سپس شکر قهوه‌ای، نمک، ادویه‌های مختلف (زیره، زنجبیل، زردچوبه، گشنیز، فلفل قرمز و غیره) را گاهی با کشمش یا میوه‌های دیگر اضافه می‌کنند و برای تهیه چاتنی می‌پزند. این چاتنی را با گوشت یا لوبیا و غیره سرو کنید به بهبود هضم کمک می کند.

پوست درخت دارای اسید تانن بالا در حدود 16٪ تا 20٪ است و برای قرن ها در هند برای دباغی پوست استفاده می شود.

در تایلند به انبه با پوست سبز “keo” می گویند، با گوشتی شیرین و تقریباً بدون فیبر، آنها را به مدت 15 روز در آب نمک خیس می کنند و قبل از پوست کندن، برش داده شده و با شکر سرو می کنند!

در آفریقا – صمغ پوست صمغی، قهوه ای مایل به قرمز است و برای ترمیم ظروف استفاده می شود.

در هاوایی – فن‌آوران هاوایی روش‌هایی را برای از بین بردن پوست میوه برای تولید شهد انبه توسعه داده‌اند، این صنعت صادراتی مهم به هاوایی است.

وزارت کشاورزی کانادا روش‌هایی را برای حفظ برش‌های رسیده یا سبز انبه با آب‌گیری اسمزی توسعه داده است.

در کارائیب، جوشانده برگ (برگ های جوشانده در آب) به عنوان دارویی برای اسهال، تب، شکایات قفسه سینه، دیابت، فشار خون بالا و سایر بیماری ها مصرف می شود (به احتیاط مراجعه کنید).

احتیاط – شیره تنه درخت، شاخه ها و پوست میوه، محرک قوی پوست است و می تواند پوست را تاول بزند. مانند پیچک سمی، اغلب ممکن است یک واکنش تاخیری وجود داشته باشد. افراد حساس ممکن است با تورم قابل توجه پلک ها، صورت و سایر قسمت های بدن واکنش نشان دهند. برگ درخت انبه قرن هاست که مورد استفاده دارویی قرار گرفته است. خواص دارویی و اثرات مستند برگ انبه عبارتند از – ضد آسم، ضد عفونی کننده، ضد ویروسی، قلب، خلط آور (به پاکسازی ریه ها)، کاهش دهنده فشار خون و ملین. با این حال، توصیه نمی شود، زیرا آنها سمی هستند و گاوهایی که روی برگ های انبه چرا می کنند می میرند. دیابت – برگهای جوان سبز روشن درخت انبه برای دیابت مفید در نظر گرفته می شوند، اما فقط تحت نظارت. مصرف مداوم برگ ها ممکن است کشنده باشد. زمانی که درختان انبه شکوفا می‌شوند، غیرمعمول نیست که مردم از خارش اطراف چشم رنج می‌برند، ورم صورت و مشکلات تنفسی را تجربه می‌کنند. محرک احتمالاً به دلیل بخار اسانس گل ها است. چوب درخت انبه را هرگز نباید در شومینه استفاده کرد زیرا دود آن بسیار آزاردهنده است.