میوه های خشک و میوه های خشک – چه تفاوتی دارند؟

به ندرت کسی می داند که تفاوت زیادی بین میوه های خشک و میوه های خشک وجود دارد. به طور کلی وقتی می گوییم میوه های خشک، خشک را هم در نظر می گیریم اما اینطور نیست. یک خط باریک تفاوت بین این دو وجود دارد.

تفاوت میوه های خشک و میوه های خشک:

میوه های خشک اساسا طبیعی هستند و بافت سختی دارند. میوه های خشک مجدداً به دو دسته جداشدگی تقسیم می شوند – آنهایی که دانه های آن در غلاف دریایی و غیرقابل رشد هستند – میوه هایی که در غلاف بذر نیستند مانند بادام هندی، بادام، گردو، پسته و غیره.

از طرف دیگر میوه‌های خشک میوه‌های گوشتی طبیعی هستند که به‌طور طبیعی یا از طریق دستگاه‌هایی مانند خشک‌کن مواد غذایی مانند کشمش، انجیر، گیلاس، زردآلو و غیره خشک می‌شوند.

فواید: هم میوه های خشک و هم میوه های خشک برای سلامتی ضروری هستند. آنها به بهبود رشد ذهنی و جسمی بدن انسان کمک می کنند. آنها دارای خواص تغذیه ای و مغذی بالایی هستند. همچنین در موارد زیر کمک می کند:

– ایجاد سلول های خونی جدید

– تقویت عضلات

– افزایش طراوت صورت

– جلوگیری از کم خونی

– تولید مثل و متابولیسم چربی و کربوهیدرات

– در صورت مشکلات مزمن یبوست توصیه می شود

– موارد ناتوانی و بیماری های زوال

– کاهش مشکلات دوران جوانی جوش، آکنه، خشکی پوست و مهمتر از همه تاخیر در ایجاد چین و چروک

نمونه هایی از میوه های خشک و میوه های خشک:

میوه های خشک:

بادام هندی: نام گیاهی بادام هندی “anacardium occidentale” است و به عنوان “قرص ویتامین طبیعت” نیز شناخته می شود. حاوی محتوای چربی نسبتاً بالایی است که به 12 گرم در هر اونس و 2 گرم چربی اشباع شده می رسد. این محتوای چربی از نظر پزشکی خوب در نظر گرفته می شود. نسبت چربی آن در 1:2:1 برای اشباع، تک غیراشباع و چند غیراشباع موجود است. علاوه بر این، فیتواسترول‌ها، توکوفرول‌ها و اسکائولن نیز دارد که برای سلامتی و کاهش خطر بیماری‌های قلبی مفید هستند. بادام هندی دارای کلسترول صفر درصد است. حاوی 82.5 میلی‌گرم منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌های سرشار از محصول است که به رشد استخوان و بافت همبند کمک می‌کند.

بادام: نام گیاه شناسی بادام، prunus dulcis است. بادام واقعاً آجیل نیست، بلکه در درختان برگریز رشد می کند. بادام بر دو نوع شیرین و تلخ است. بادام که از گل های سفید بیرون می آید شیرین و گل های صورتی تلخ است. منبعی غنی از ویتامین E، کلسیم، فسفر، آهن و منیزیم است. حاوی 26 درصد کربوهیدرات و 24 میلی گرم ویتامین E است که سرشار از چربی تک غیراشباع است که چربی «خوب» محسوب می شود. به تقویت حافظه کمک می کند و قدرت بینایی را بهبود می بخشد.

پیستا: نام گیاه شناسی پیستا pistacia vera است. به عنوان پسته شناخته می شود و گفته می شود منبع بسیار خوبی از ویتامین ها است. پیستا حاوی فیتوسترول است که با کلسترول موجود در مجرای روده رقابت می کند و به کاهش سطح کلسترول و حفظ سلامت قلب کمک می کند. گفته می شود که منبع عالی مس، منگنز و ویتامین b6 و همچنین منبع خوبی از انواع دیگر ویتامین های B است. حاوی فیبر است و از این رو برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. عاقلانه است که پیستای بدون نمک را نسبت به پیستای نمکی مصرف کنید، زیرا نمک باعث افزایش فشار خون می شود.

میوه های خشک شده:

کشمش: آیا کسی می داند که کشمش چیست؟ خب، کشمش همان انگور خشک است. هر طور که می خواهید بخورید، خام یا پخته، فقط به شکلی که دوست دارید تزئین کنید. کشمش از کلمه فرانسوی “rasin” به معنای “انگور” گرفته شده است. درصد قند در کشمش بین 67 تا 72 درصد است. به تمیز کردن خون کمک می کند و به جریان آزاد خون کمک می کند. کشمش همچنین به خلاص شدن از شر خون پاک نشده کمک می کند. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و شما را سالم تر می کند. مواد معدنی موجود در کشمش با استروژن مخلوط می شود و در نتیجه استخوان را قوی تر می کند.

انجیر: نام گیاه شناسی انجیر ficus carica است. انجیر را می توان هم به صورت تازه و هم خشک مصرف کرد. این گیاهان دارای بالاترین منبع کلسیم و فیبر هستند. انجیر خشک سرشار از فیبر، مس، منگنز، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و ویتامین K است. برای کسانی که از یبوست رنج می برند بسیار مفید است زیرا دارای اثر ملین و حاوی آنتی اکسیدان است.

خرما: نخل خرما که معمولاً به نام ققنوس داکتیلیفرا شناخته می شود. اینها میوه های خوراکی شیرین هستند. یکی از مفیدترین محصولات غذایی هم از نظر دارویی و هم از نظر مقوی است. به راحتی قابل هضم است و از این رو برای تامین انرژی و ترمیم ضایعات مفید است. وجود محتوای نیکوتین به اختلالات روده کمک می کند. همچنین یک داروی عالی برای الکلیسم مسموم کننده است.

امیدوارم این توضیحات کوچک در مورد میوه های خشک و میوه های خشک به شما ایده اساسی در مورد تفاوت را داده باشد. خرما، انجیر یا بادام هندی تفاوتی که داشته باشد، برای سلامتی مفید است و بنابراین مهم است.