نترسید – به احتمال زیاد کچل نمی شوید

بعضی ها می گویند من گاهی دراماتیک هستم. با این حال، برای اکثر زنان و مردان، فقط فکر می‌کنند که شما بیش از مقدار معمول موهای خود را از دست می‌دهید است چیزی برای دراماتیک بودن برای زنان، موهای ما تاج و جلال ما محسوب می شود. برای مردان، خوب اجازه دهید بگوییم، یک سر پر مو می تواند “کارت تلفن” شما باشد. هنگامی که زهکشی وان مانند یک هیولای مودار کوچک ظاهر می شود، ممکن است دلیلی برای نگرانی داشته باشید یا نداشته باشید. فقط نترسید.

همه ریزش موها نشانه طاسی نیست. دو بار در زندگی متوجه شدم که بیشتر از مقدار معمول تارهای مو از دست می‌دهم. با این حال، دو ویزیت فوری به متخصص پوستم نشان داد که هستم نه کچل شدن

چه چیزی باعث ریزش موی موقت من شد؟ اولین باری که ریزش مو را تجربه کردم، مربوط به استرس بود. بسیاری از تغییرات عمده در زندگی که در یک زمان اتفاق می‌افتند، همراه با تطبیق بدن من با قرص‌های ضدبارداری، منجر به ریزش موی بیش از حد شد. راه حل آسان بود – به مرور زمان بدن من تنظیم و متعادل می شد. دکتر اشاره کرد که جای نگرانی نیست زیرا من در تمام مدت رشد موهای جدید داشتم. (موهای جدید همان موهای ظریفی هستند که می بینید از پوست سرتان جوانه می زنند!) درست می گفت. طی هفته های بعد ریزش موی من به حالت عادی بازگشت.

دومین قسمت ریزش مو، سال ها بعد، به دلیل کاهش کالری من در یک دوره حدود دو ماهه بود. این یک راه حل آسان دیگر بود. متخصص پوست من یک مولتی ویتامین روزانه همراه با 1000 میکروگرم بیوتین را توصیه کرد. او گفت که حدود یک ماه طول می کشد تا شروع شود.

نکته اصلی این است که نترسید. مقدار طبیعی ریزش مو بین 150 تا 200 تار مو در روز است. در هر راه کمی بده یا بگیر. اگر بیشتر از مقدار معمول مو در برس یا لوله حمام خود مشاهده کردید، به متخصص پوست مراجعه کنید. با آزمایش خون او باید بتواند مقصر را شناسایی کند. دلایل موقتی زیادی برای ریزش مو وجود دارد که می توان آنها را درمان کرد. چند دلیل ریزش موی موقت استرس شدید، کاهش وزن اخیر، کمبود آهن و مشکلات تیروئید است. همچنین جالب است که به سه حوزه توجه کنید که در آن کمبود واقعی بیوتین ممکن است رخ دهد. آنها عبارتند از (1) استفاده طولانی مدت از داروهای ضد تشنج (2) استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک های خوراکی و (3) مصرف طولانی مدت سفیده تخم مرغ خام.

من چندین سال است که مصرف بیوتین را ادامه داده ام. موهای من بسیار پرپشت، براق و سالم است. مردم حتی به این موضوع اشاره کرده اند که مو و پوست من چقدر سالم به نظر می رسد. اینجا هیچ رازی نیست بیوتین همچنین برای پوست و ناخن مفید است. بنابراین، تمام اعتبار این ویتامین شگفت انگیز در خانواده “B” است که به عنوان ویتامین “H” یا ویتامین “B7” نیز شناخته می شود. گاهی اوقات از آن به عنوان کوآنزیم “R” نیز یاد می شود. این ویتامین همچنین به عنوان عاملی در کاهش افسردگی شناخته شده است و می تواند کنترل قند خون بیماران دیابتی را بهبود بخشد.

USDA سطح مصرف کافی (Al) 30 میکروگرم را برای بزرگسالان 19 سال و بالاتر توصیه می کند. زنان شیرده 35 میکروگرم. از آنجایی که بارداری می تواند سطوح بیوتین را کاهش دهد، ممکن است مادر به مقدار بیشتری نیاز داشته باشد. بیوتین یک ویتامین محلول در آب و غیر سمی است. حتی در دوزهای بالاتر 2500 میکروگرم (درمان برای یک بیماری خاص)، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای وجود ندارد. با این حال، همیشه عاقلانه است که با پزشک شخصی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که افزایش سطح بیوتین با وضعیت سلامتی خاص یا داروی شما تداخلی ندارد. اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید، توصیه می‌کنم به «کتابخانه ملی کشاورزی» USDA بروید تا مطالعه بیوتین موجود در منابع غذایی مرجع برای تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، ویتامین B12، اسید پانتوتنیک، بیوتین را بخوانید. و کولین (1998)، فصل 11 بیوتین. مطالعه جذاب است.

به یاد داشته باشید که روزانه رژیم غذایی خود را با غذاهای غنی از بیوتین غنی کنید. برخی از غذاهایی که حاوی مقادیر بیشتری بیوتین هستند عبارتند از: زرده تخم مرغ پخته شده، جگر، مخمر، گوشت گاو، مرغ، بادام زمینی، جو دوسر، گردو، نخود سبز و برنج قهوه ای.

حرف آخر من این است که نترسید. بسیاری از ما در دوره های مختلف زندگی به دلایل مختلف دچار ریزش مو می شویم. در بسیاری از موارد دائمی نیست. به یاد داشته باشید که به متخصص پوست مراجعه کنید؛ او ممکن است بتواند مشکل شما را برطرف کند. او حتی ممکن است بیوتین تجویز کند، مانند مورد من، و آن هیولاهای مودار کوچک ناپدید می شوند.