نحوه استفاده از توپ ورزشی برای شکم

اگر تا به حال به یک باشگاه ورزشی مناسب رفته اید، ممکن است آن توپ های ورزشی نرم بزرگ را مشاهده کرده باشید. آنها ممکن است شبیه چیزی به نظر برسند که متعلق به فضای بازی سرپوشیده کودک است، اما اگر بدانید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید، می توانند یک ابزار تمرینی بسیار موثر باشند. اندازه توپی که استفاده می کنید باید به قد شما بستگی داشته باشد و استفاده از آنها برای قدرت و ثبات هسته شما عالی است.

توپ ورزشی چیست؟

توپ ورزشی یک مفهوم کاملاً جدید نیست، در واقع به سال 1963 باز می گردد که توسط یک سازنده پلاستیک ایتالیایی به نام آکیلینو کوزانیا اختراع شد. این یک توپ بزرگ بادی است که از پی وی سی قوی، پلاستیک یا لاستیک فوم جامد ساخته شده است. آنها توسط مربیان شخصی، ورزشکاران و فیزیوتراپیست ها استفاده می شوند و به طور کلی در حدود پنج اندازه مختلف هستند.

نحوه استفاده از توپ ورزشی برای شکم

استفاده از توپ ورزشی فواید زیادی دارد، مانند تقویت عضلات بدن، تمرینات با وزنه و تمرینات توانبخشی. استفاده از توپ ورزشی یک راه عالی برای بهبود وضعیت بدنی و تعادل شما و همچنین ابزاری بسیار موثر در تقویت و توسعه عضلات شکم (شکم) است. استفاده از توپ ورزشی برای تمرین عضلات شکم موثرتر از انجام حرکات کرانچ یا حرکت دراز و نشست روی زمین است، زیرا عضلات شکم و پشت شما دائماً درگیر هستند و باید بیشتر کار کنند. بدن شما فقط برای حفظ تعادل و وضعیت بدن شما باید سخت کار کند، حتی فقط نشستن روی توپ پشت میز یا تماشای تلویزیون برای قدرت، تعادل و وضعیت بدن مفید است. بیایید به چند تمرین عالی که می‌توانید با توپ ورزشی انجام دهید نگاهی بیاندازیم. برای رشد عضلات شکم: –

ورزش کرانچ توپ

هنگام انجام حرکات کرانچ روی توپ، پاها آنقدر درگیر نمی شوند و به عضلات شکم شما تمرین بسیار شدیدی می دهند.

1. روی توپ دراز بکشید و آن را در قسمت پایین کمر خود قرار دهید، پاهایتان باید خم شوند و پاهایتان صاف روی زمین باشد.

2. دست های خود را در حالت عادی، پشت سر یا شقیقه ها قرار دهید.

3. شکم خود را منقبض کنید و بالاتنه خود را از روی توپ بلند کنید، همانطور که خود را بالا می کشید، مطمئن شوید که توپ غلت نمی خورد.

4. پشت خود را پایین بیاورید و 10-12 بار تکرار کنید.

کرانچ توپ مورب

یک راه عالی برای کار کردن عضلات مایل، این ماهیچه ها در کناره های سینه و شکم شما هستند.

1. از همان حالت کرانچ مانند بالا شروع کنید.

2. طوری به سمت جلو بلند شوید که انگار در حال انجام یک کرانچ معمولی هستید و وقتی به نیمه رسیدید، به یک طرف بچرخید و برای یک ثانیه نگه دارید.

3. بدن خود را بچرخانید و پایین بیاورید، سپس می توانید حرکت به سمت همان سمت را برای یک ست یا به طور متناوب به سمت دیگر تکرار کنید.

پیچ و تاب روسی

این تمرین به انعطاف پذیری زیادی نیاز دارد و کل تنه شما را کار می کند.

1. خود را روی توپ در موقعیتی قرار دهید که کمی پایین تر از حالت کرانچ معمولی باشد، باید مستقیم به سقف نگاه کنید.

2. بازوهای خود را در حالت صاف بالا بیاورید و کف دست ها را صاف به هم متصل کنید.

3. در حالی که بازوهای خود را صاف و باسن خود را تا حد ممکن ثابت نگه داشته اید، بدن خود را به یک سمت بچرخانید و شانه خود را مجبور کنید تا توپ را بلند کند. سپس باید حرکت را به سمت دیگر تکرار کنید.

یک توپ ورزشی نیز تمرینات شما را تازه و هیجان انگیز نگه می دارد. بنابراین اکنون که می دانید چگونه از یک توپ ورزشی برای عضلات شکم استفاده کنید، ادامه دهید و عضلات شکم را تقویت کنید.