نحوه عملکرد رژیم کتوژنیک در کاهش وزن

رژیم های کتوژنیک باعث ورود بدن به حالتی به نام کتوز می شود. بدن به طور کلی از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده می کند. این به این دلیل است که کربوهیدرات ها برای بدن راحت تر جذب می شوند.

با این حال ، اگر بدن از کربوهیدرات تهی شده باشد ، به استفاده از چربی ها و پروتئین ها برای تولید انرژی باز می گردد. در اصل ، بدن دارای نوعی سلسله مراتب انرژی است که از آن پیروی می کند.

اول ، بدن طوری برنامه ریزی شده است که در صورت وجود از کربوهیدرات ها به عنوان سوخت انرژی استفاده کند. دوم ، استفاده از چربی ها به عنوان جایگزین در غیاب عرضه کافی کربوهیدرات ها باز می گردد.

سرانجام ، بدن هنگامی که مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی ذخیره می شود ، برای تامین انرژی خود به پروتئین روی می آورد. با این حال ، تجزیه پروتئین ها برای انرژی منجر به از دست دادن کلی توده عضلانی بدون چربی می شود.

رژیم کتوژنیک به طور کامل به مدل کالری-کالری بستگی ندارد. این به این دلیل است که ترکیب این کالری ها به دلیل واکنش هورمونی بدن به درشت مغذی های مختلف اهمیت دارد.

با این حال ، در جامعه کتو دو مکتب فکری وجود دارد. در حالی که یکی معتقد است میزان کالری و مصرف چربی مهم نیست ، دیگری استدلال می کند که کالری و چربی مهم هستند.

هنگام استفاده از رژیم کتوژنیک ، سعی می کنید تعادل را پیدا کنید. در حالی که کالری اهمیت دارد ، ترکیب آن کالری نیز اهمیت دارد. در رژیم کتوژنیک ، مهمترین عامل در سنتز این کالری ها تعادل چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها و نحوه تأثیر هریک از آنها بر سطح انسولین است.

این تعادل بسیار مهم است زیرا هرگونه افزایش انسولین باعث متوقف شدن لیپولیز می شود. بنابراین ، شما باید غذاهایی بخورید که کوچکترین افزایش انسولین را ایجاد کند. این به بدن شما در حالت سوزاندن چربی ذخیره شده بدن برای سوخت – لیپولیز کمک می کند.

بدن به طور معمول می تواند به تنهایی وارد حالت کتوز شود. این اغلب هنگام روزه گرفتن اتفاق می افتد ، مانند زمانی که در خواب هستید. در این حالت ، بدن تمایل به سوزاندن چربی برای انرژی دارد ، در حالی که بدن آن را ترمیم کرده و در هنگام خواب رشد می کند.

کربوهیدرات ها به طور کلی بیشتر کالری را در یک وعده غذایی معمولی تشکیل می دهند. همچنین بدن تمایل دارد از کربوهیدرات به عنوان انرژی استفاده کند زیرا راحت تر جذب می شود. پروتئین و چربی موجود در رژیم غذایی بیشتر ذخیره می شوند.

با این حال ، در رژیم کتوژنیک ، بیشتر کالری از چربی ها تأمین می شود تا کربوهیدرات ها. از آنجا که رژیم های کتوژنیک کربوهیدرات کمی دارند ، بلافاصله تخلیه می شوند. سطح پایین کربوهیدرات ها باعث می شود که بدن کمبود سوخت انرژی داشته باشد.

در نتیجه این کمبود ظاهری ، بدن به محتوای ذخیره شده چربی خود متوسل می شود. از مصرف کننده کربوهیدرات به چربی سوز تبدیل می شود. با این حال ، بدن از چربی در وعده غذایی تازه بلعیده استفاده نمی کند ، بلکه آن را برای دور بعدی کتوز ذخیره می کند.

با عادت بیشتر بدن به سوزاندن چربی برای تامین انرژی ، چربی موجود در یک وعده غذایی بلعیده می شود و مقدار کمی برای ذخیره باقی می ماند.

به همین دلیل است که رژیم کتوژنیک از چربی زیاد استفاده می کند تا بدن انرژی کافی برای تولید و همچنین ذخیره چربی را داشته باشد. بدن باید بتواند چربی را ذخیره کند ، در غیر این صورت در طول دوره کتوز شروع به تجزیه ذخایر پروتئین در ماهیچه ها می کند.

در طول دوره های ناشتا – مانند کتوز ، بین وعده های غذایی و هنگام خواب – بدن هنوز به منبع مداوم انرژی نیاز دارد. شما این روزها را در روز عادی خود دارید و بنابراین باید به اندازه کافی چربی مصرف کنید تا بدن شما به عنوان انرژی از آن استفاده کند.

اگر چربی ذخیره شده کافی وجود نداشته باشد ، پروتئین های موجود در ماهیچه ها گزینه بعدی است که بدن از آن به عنوان انرژی استفاده می کند. بنابراین مهم است که به اندازه کافی غذا بخورید تا از این سناریو جلوگیری کنید.

هدف اصلی رژیم کتوژنیک تقلید از حالت گرسنگی در بدن است. رژیم های کتوژنیک بدن را از کربوهیدرات های ترجیحی مستقیم و به راحتی قابل تبدیل محروم کرده و مصرف کربوهیدرات را کاهش داده و به میزان قابل توجهی محدود می کند. این شرایط آن را مجبور می کند تا برای تولید انرژی چربی بسوزاند.

دیدگاهتان را بنویسید