نحوه مبارزه با افسردگی در مردان

وقتی احساس افسردگی می کنید، آن را سرکوب نکنید، در واقع وقتی آن را بیان می کنید حق با شماست. پیش از این، افسردگی به عنوان مشکل زنان در نظر گرفته می شد که معمولاً توسط آنها به عنوان احساس بی ارزشی و غم بیان می شد. در حالی که زنان علائم و نشانه های افسردگی را نشان می دهند. مردان با توجه به انتظارات جامعه مبنی بر اینکه قرار است جنس قوی‌تر باشند، اغلب علائم افسردگی را پنهان می‌کنند، مردان آن را به روش‌های مختلف با معتاد بودن به کار، عصبانی شدن غیرضروری، نشان دادن رفتارهای بی‌ملاحظه و ریسک‌هایی که ارزش ندارند نشان می‌دهند. از طریق قمار و سایر فعالیت های غیرمولد. همه اینها علائم کلاسیک برای سرکوب عدم تعادل عاطفی هستند که علائم افسردگی هستند. همچنین شناسایی قربانیان افسردگی علم موشکی نیست. مردان افسرده علائم کلاسیک دیگری مانند: عدم علاقه به سرگرمی ها، کار و سایر فعالیت های تولیدی.

هیچ طبقه، نژاد یا قومیتی در برابر افسردگی مصون نیست، این امر بر عملکرد قربانیان آن تأثیر می گذارد. گاهی اوقات، خانواده و دوستان افسرده ممکن است به دایره افسردگی کشیده شوند، این می تواند احساس شما را نسبت به خود و احساس دیگران نسبت به شما را تغییر دهد. افسردگی، زمانی که برای مدت طولانی مورد غفلت قرار گیرد، می تواند منجر به خودکشی یا قتل شود. این تمایل در مردان چهار برابر بیشتر از زنان است، مهم است که مردان شروع به درمان افسردگی مانند سایر بیماری های تهدید کننده زندگی کنند، با کمک و حمایت متخصصان و عزیزان.

هنگامی که ترکیبی از موارد زیر را تجربه کردید، وقت آن است که به دنبال کمک باشید.

من. ممکن است متوجه افزایش شدید مصرف الکل خود شوید

ii شاید از چیزهای کوچک عصبانی شوید

III. زمانی که خواب سخت می شود و با از دست دادن اشتها همراه است

IV وقتی غرق افکار منفی می شوید و دیگر علاقه ای به دوستی ندارید

وقتی هر یک از اینها وارد معادله زندگی شما می شود، به کمک نیاز دارید.

علل افسردگی

کشف شده است که مردان مبتلا به اختلال نعوظ، ناتوانی جنسی و هر گونه ناهنجاری جنسی دیگر به راحتی افسرده می شوند. سایر عوامل بیولوژیکی، اجتماعی و روانشناختی که می توانند باعث افسردگی شوند عبارتند از:

آ. مشکلات مالی دائمی

ب ناتوانی در رسیدن به هدف معین

ج بیماری مزمن، آسیب، ناتوانی و مشکلات سلامتی مشابه

د از دست دادن عزیزان، به ویژه اعضای خانواده

ه. مشکلات خانوادگی و زناشویی

f. قرار گرفتن بیش از حد در معرض استرس در محل کار، خانه یا مدرسه و

g از دست دادن آزادی

ثابت شده است که حمایت اجتماعی زیر در مبارزه با افسردگی موثر است – داشتن یک مکالمه عمیق می تواند کمک بزرگی باشد، ممکن است مجبور نباشید با متخصصان صحبت کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک دوست با گوش شنوا است. از منطقه راحتی خود خارج شوید و با دوستان جدید ملاقات کنید و شبکه خود را گسترش دهید. همچنین، کارهای ساده ای مانند داوطلب شدن، شرکت در فعالیت های اجتماعی، عضویت در گروهی که با افسردگی مردان مبارزه می کند و شرکت در ورزش مورد علاقه شما، فواید زیادی را به همراه خواهد داشت.

علاوه بر درمان فوق، می توانید به دنبال کمک پزشکی باشید که ممکن است شامل تجویز داروهای ضد افسردگی مناسب باشد. اغلب اوقات، کمک‌های پزشکی تنها تسکین موقتی را فراهم می‌کند، زیرا به علت اصلی افسردگی رسیدگی نمی‌کند.

در اینجا کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از افسردگی انجام دهید.

1. مصرف قند و کربوهیدرات را کاهش دهید زیرا باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، اما به طور ناگهانی خلق و خو و انرژی شما را کاهش می دهند.

2. تا جایی که می توانید سعی کنید مصرف کافئین و الکل را کاهش دهید

3. از غذاهای حاوی اسید چرب امگا 3 تغذیه کنید و نمونه هایی از این غذاها گردو، سالمون و ماهی خال مخالی است.

4. نمونه هایی از مواد غذایی که منابع منیزیم و ویتامین B هستند، موز و اسفناج هستند، مواد مغذی ذکر شده خلق و خوی شما را به شدت افزایش داده و هوشیاری را افزایش می دهند.

به اندازه کافی بخوابید و استرس را کاهش دهید، همیشه برنامه کاری خود را به گونه ای مدیریت کنید که به شما زمان کافی برای استراحت، خواب و شرکت در سایر فعالیت های غنی کننده زندگی بدهد.

در نهایت، هنگامی که متوجه می شوید دوست یا عزیزانتان از افسردگی رنج می برند، بهترین کمکی که می توانید بکنید ابراز محبت به آنهاست. با دلسوزی زیاد به آنها صحبت کنید و به آنها گوش دهید و در برابر اصرار قضاوت کردن آنها مقاومت کنید. آنها را به یک پزشک یا مشاور ارجاع دهید و حداقل برای اولین قرار ملاقات با آنها همراه باشید.