نقد و بررسی کتاب: وزن ایده آل خود را جذب کنید: 8 راز افرادی که وزن خود را کاهش می دهند و آن را دور نگه می دارند

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه برخی از افراد موفق می شوند با موفقیت وزن خود را کاهش داده و آن را حفظ کنند در حالی که برخی دیگر با وجود تلاش های مکرر هرگز موفق نمی شوند؟ من به این س questionsالات به تنهایی فکر می کنم ، اغلب در واقع. خوب ، این کتاب سعی می کند دلیل آن را نشان دهد. نویسنده ، مربی سلامت و سخنران انگیزشی ، که به وضوح با صدها مشتری در زمینه کاهش وزن کار کرده است ، 8 دلیل موفقیت افراد در کاهش وزن دائمی را نوشت.

نظریه او ساده است. به عنوان مثال ، اگر به افراد موفق برای یادگیری نحوه دستیابی به عظمت و افراد ثروتمند نحوه مدیریت پول و افراد سازمان یافته برای مدیریت زمان خود نگاه می کنیم ، چرا به افراد ضعیف در مورد نحوه داشتن وزن سالم نگاه نمی کنیم؟ منظور من این است که اینها افرادی هستند که روز به روز انتخاب های سالم انجام می دهند. افراد کمی لاغر با توجه به اهداف و ارزش های خود انتخاب هایی می کنند که وزن و سبک زندگی آنها را کنترل می کند. بنابراین ، فرضیه نویسنده این است که ما باید به برخی از این رفتارها بپردازیم تا ببینیم چگونه ممکن است در مورد دیگران که در حال مبارزه هستند اعمال شود. واضح است که یک کتاب رژیم دیگر جواب نمی دهد ، بنابراین این روش یک نفس تازه است.

این کتاب به 8 حوزه اصلی یا “اسرار” تقسیم شده است که باید برای تغییر کسانی که به غذا ، وزن و شادی فکر می کنند ، مورد توجه قرار گیرد. به طور خاص ، چندین الگوی اساسی تفکر و رفتار وجود دارد که باید به چالش کشیده شوند. در آنچه من فکر می کنم شاید یکی از مهمترین ، محرمانه ترین مکالمات شماره 1 در مورد هویت شخصی و اهمیت کنار گذاشتن ارتباط بین رفتارهای شما و شخص شما باشد. هنگامی که این موارد را از هم جدا می کنید ، می توانید به راحتی و در حالی که به خودتان وفادار هستید ، این رفتارها را به راحتی تغییر دهید. این آگاهی به تنهایی می تواند به افراد کمک کند تا به مرحله بعدی پذیرش خود حرکت کرده و تغییرات مثبتی ایجاد کنند.

سایر زمینه های مهم که در آن دخیل است عبارتند از: یادگیری رژیم غذایی واقعی و انگیزه های شیوه زندگی ، تجزیه تغییرات به بخش های قابل کنترل ، یادگیری ارزش های خود و همسویی زندگی با این مفاهیم و همسویی با شواهد بدن شما. از شکست به جای تسلیم شدن در برابر آن و مسئولیت کامل سبک زندگی و تغییر خود.

تمرکز این کتاب این نیست که به شما بگوید چه باید بکنید (اکثر شما قبلاً می دانید چه باید بکنید!). از این نظر دیگر یک کتاب رژیم نیست. هدف این است که به شما در انجام این کار کمک کند. این سخت ترین قسمت است. جزء ذهنی بسیار بحرانی است. ما می توانیم در طول روز در مورد تغذیه سالم صحبت کنیم ، اما نکته اصلی این است که چگونه آن را به شیوه ای پایدار و موفق برای رسیدن به اهداف خود پیاده سازی کنید. چگونه از فکر کردن درباره وزن خود دست برداریم و در عوض بر سالم و شاد بودن تمرکز کنیم؟ این نکات شما را به آنجا می رساند.

در کل ، من با تمام نکات نویسنده کاملاً موافقم. این مناطق بسیار مهم هستند تا به فرد آزادی و توانایی ایجاد تغییرات پایدار را بدهیم. این تمرکز را از غذا و کالری حذف می کند و آن را در انگیزه ، عناصر درونی و چرا شما در ابتدا به دنبال تغییر هستید ، قرار می دهد. فقط درک این که باید با این مناطق برخورد کنید می تواند اولین قدم شگفت انگیز برای افرادی باشد که با رژیم یوگی و احساس شکست مواجه هستند.

تنها نقطه ضعف این است که هر بخش نسبتاً کوتاه است و در زمینه آموزش و یادگیری نحوه به کارگیری این اصل بسیار مطلوب است. به همین دلیل ، من می خواهم به گرمی هر کسی را که سعی می کند این مراحل را دنبال کند به دنبال راهنمایی یک متخصص تغذیه یا مربی بهداشت باشد تا این مسیر را با او طی کند تا مطمئن شوید که هر یک را به درستی اعمال کرده اید. علاوه بر این ، وب سایت نویسنده مطالب و اطلاعات بیشتری دارد که می تواند مفید هم باشد. گاهی اوقات درک انگیزه های واقعی شما و یا اینکه چرا می خواهید بدون راهنمایی عینی برای کمک ، تغییر کنید دشوار است. اگر سالها شادی خود را بر اساس مقیاس قرار داده اید ، ممکن است مدتی طول بکشد تا تفکر خود را در یک مثال جدید بازتعریف کنید. اما قطعاً با این نکات و برخی راهنمایی ها امکان پذیر است.

برای اینکه تجربیات شخصی خود را در نظر بگیرم ، من خوش شانس هستم که از آن دسته افرادی هستم که به ندرت به وزن من وسواس دارند. با خواندن این کتاب ، من توانستم مناطق مختلفی را که ذکر می کند ، به عنوان ابزاری که در کنترل وزن خود استفاده می کنم ، بدون حتی فکر کردن در مورد آن ، شناسایی کنم. من غذا می خورم تا احساس خوبی داشته باشم و بنابراین انتخاب های غذایی من را هدایت می کند. ورزش می کنم تا هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی احساس قدرت کنم ، وزن خود را کاهش ندهم و بنابراین این انگیزه من را در حرکت نگه می دارد. من توانستم تشخیص دهم که بسیاری از انگیزه های من و دلیل انجام کاری که انجام می دهم به دلایلی غیر از وزن است. علاوه بر این ، من علائم درونی گرسنگی و سیری را می شنوم و می فهمم که کدام غذاها برای بدن من کار می کنند و کدام غذاها نه. من به ندرت سیر می خورم و از غذاهایی که احساس سنگینی یا نفخ می کنند اجتناب می کنم. این بدان معنا نیست که من روزهایی ندارم که زیاد غذا بخورم ، اما به جای اینکه احساس شکست کنم ، خودم را می گیرم و به شیوه زندگی سالم خود برمی گردم. من اجازه نمی دهم شکست های کوچک همه چیز را خراب کند. به عنوان فردی که تا حدودی ناخودآگاه این دستورالعمل ها را دنبال می کرد ، دیدن آن که روی کاغذ به شکل قابل هضم نوشته شده بود ، آموزنده بود. این به من به عنوان یک متخصص کمک می کند تا بتوانم دیگران را پیروی از همین اصول تربیت کنم.

بنابراین اگر قصد خرید یک کتاب رژیم غذایی دیگر را دارید ، این کار را نکنید. این 8 راز را بخوانید تا وزن برای همیشه از بین برود. برای فصل تعطیلات سالم و شروع موفقیت آمیز 2015 بدون رژیم غذایی آماده شوید!

دیدگاهتان را بنویسید