نکات بهداشتی زنان

کاهش ارزش غذایی در میوه ها و سبزیجات ممکن است نگران کننده باشد.

سال‌ها بحث در مورد مزایا و معایب تکنیک‌های کشاورزی مدرن بالا گرفته است. کشاورزی صنعتی یا «کشاورزی بیش از حد» منجر به گام‌های عظیم در عملکرد محصول شده است، اما بسیاری ادعا می‌کنند که محتوای مواد مغذی – و بنابراین ارزش غذایی کل آنها برای انسان – در رنج بوده است.

متوسط ​​عملکرد بر حسب بوشل در هر هکتار برای محصولات عمده در ایالات متحده از دهه 1950 افزایش یافته است. ذرت 342 درصد افزایش یافت! گندم 290 درصد افزایش یافته در حالی که هر دو دانه سویا و یونجه حدود 170 درصد افزایش یافته اند. نوع مشابهی از افزایش بازدهی در اروپا، استرالیا، ژاپن و سایر مناطق جهان نیز رخ داده است.

داده های ارائه شده توسط محققان دپارتمان علوم خاک در دانشگاه مدیسون ویسکانسین نشان می دهد که در حالی که این پیشرفت های بزرگ در عملکرد محصول در 50 سال گذشته رخ داده است، محتوای مواد مغذی تحت محاصره و کاهش بوده است. به طور مشابه، بررسی داده‌های منتشر شده توسط آزمایشگاه داده‌های مغذی ARC USDA نشان می‌دهد “کاهش شدید مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی در غذاها از آخرین بررسی جامع، حدود 20 سال پیش”.

شواهد جدید در مورد کاهش مواد مغذی

داده های اخیر منتشر شده توسط دکتر دیوید توماس، متخصص مراقبت های بهداشتی اولیه و محقق مستقل، به تفاوت بین جداول منتشر شده توسط دولت های بریتانیا برای محتوای مواد مغذی منتشر شده در سال 1940 و مجدداً در سال 2002 توجه کرد. این مقایسه چشم باز بود. نشان داد که میزان آهن 15 نوع مختلف گوشت 47 درصد کاهش یافته است. محصولات لبنی افت مشابهی را نشان داده بودند. افت 60 درصدی آهن و افت 90 درصدی در مس.

در دسترس بودن بیشتر در مقابل ارزش کمتر.

درست است که در دنیای مدرن کشورهای صنعتی، در دسترس بودن میوه ها و سبزیجات در بالاترین سطح خود قرار دارد. اگر بخواهیم، ​​آنجاست. از سوی دیگر با وجود این افزایش دسترسی، مصرف میوه و سبزی در جمعیت افزایش نیافته است. در واقع در بسیاری از زیر گروه های جمعیت کاهش یافته است. هنگامی که این دانش با کاهش گزارش شده در سطوح مواد مغذی در غذاها همراه می شود، بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، دانشمندان، محققان و مقامات دولتی به دنبال پاسخ هایی هستند که چگونه می توانیم امیدوار باشیم که ارزش غذایی و تعادل مواد غذایی خود را حفظ کنیم در حالی که نیاز به تولید داریم. بیشتر و بیشتر از همان خاک ها برای تغذیه جمعیت در حال رشد. تاکنون مسیر پیش رو در بهترین حالت نامشخص است.

مطالعات جدید، ارتباط حفاظتی بین مصرف چای، میوه و سبزیجات و سلامت زنان را نشان می دهد.

خطر ابتلا به سرطان چای و تخمدان: محققان مؤسسه karolinska بخش اپیدمیولوژی تغذیه در استکهلم، سوئد یک مطالعه پیگیری 15 ساله را بر روی بیش از 61000 زن 40 تا 76 ساله انجام دادند. 165 (22): 2683-2686) نشان داد که آن دسته از زنانی که چای را به طور منظم مصرف می کردند، خطر ابتلا به سرطان تخمدان به طور چشمگیری کمتر بود. مصرف کنندگان چای که به طور متوسط ​​کمتر از یک فنجان در روز می نوشند، 18 درصد کاهش خطر را تجربه می کنند. یک یا چند فنجان در روز باعث کاهش 24 درصدی خطر و 2 یا بیشتر فنجان در روز کاهش خطر 46 درصدی را نشان داد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این یافته ها محققان را به این نتیجه رساند که “نتایج نشان می دهد که مصرف چای با کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان مرتبط است.”

سویا و سلامت زنان: تیمی از محققان دانشگاه جنگل غربی، وینستون سالم، کارولینای شمالی، ایالات متحده، با انتشار کار خود در شماره 15 ژانویه 2006 در مجله تحقیقات سرطان، به این نتیجه رسیدند که فیتواستروژن های سویا ممکن است از خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان یائسه محافظت کنند. . به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز که داده ها را در 15 نوامبر 2005 در نشست انجمن قلب آمریکا ارائه کردند، مصرف پروتئین سویا (20 گرم در روز به مدت 6 هفته) دو شاخص قوی برای بیماری عروق کرونر قلب را در زنان آفریقایی آمریکایی یائسه کاهش داد. نتایج نشان می‌دهد که کلسترول LDL و نشانگر کلسترول دیگری به نام LDL-P (P = تعداد ذرات) در زنانی که پروتئین سویا مصرف می‌کنند، بدون توجه به سن یا نژاد، کاهش یافته است.

www.all-solutions-seed.blogspot.com.