نکات رژیم غذایی و تغذیه

تلاش‌های متخصصان بهداشت در دهه‌های 1980 و 90 برای آموزش مردم در مورد اهمیت یک رژیم غذایی سالم تا حدی تأثیر داشته است. عموم مردم در حال حاضر بسیار بیشتر از 30 یا 40 سال پیش از سلامت و وزن خود آگاه هستند. در نتیجه، مردم بیشتر میوه، غلات و سبزیجات و گوشت قرمز کمتری مصرف می کنند و از نیاز به کنترل وزن خود آگاه هستند.

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت عمومی دارد. یک رژیم غذایی سالم می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد و اثرات مثبت زیادی بر سلامت قلب داشته باشد. یک رژیم غذایی خاص ممکن است برای افزایش وزن، کاهش وزن، تمرین ورزشی، سلامت قلب و عروق، اجتناب از سرطان ها، آلرژی های غذایی و به دلایل دیگر انتخاب شود. برخی از غذاها برای انطباق با الزامات یک رژیم غذایی خاص توصیه می شوند یا حتی تغییر داده می شوند. این رژیم ها اغلب همراه با ورزش توصیه می شوند.

یک رژیم غذایی سالم، رژیمی است که با هدف بهبود یا حفظ سلامت مطلوب به دست می آید. متخصصان تغذیه معمولاً خوردن غذاهای متنوع هنگام رژیم گرفتن را توصیه می کنند. با این حال، برخی از گروه های مردم با رژیم غذایی بسیار محدود زنده می مانند و سلامت و وزن خود را حفظ می کنند. به عنوان مثال، رژیم سنتی اسکیموها به شدت به گوشت بستگی داشت، اما اسکیموها تقریباً تمام حیوانات را می خوردند. از جمله اندام های داخلی – گوشت اندام سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.

به عنوان مثال، برای حفظ یک رژیم غذایی سالم، گیاهخواران نیاز به خوردن طیف گسترده ای از گیاهان دارند که مواد مغذی آنها مکمل یکدیگر هستند و تعادل اسیدهای آمینه و ویتامین ها را فراهم می کنند. اما حتی در مورد گیاهخواران، کنترل وزن موفق به یک برنامه ورزشی دقیق برنامه ریزی شده، همراه با رژیم غذایی مبتنی بر تغذیه نیاز دارد. همه ما می دانیم و معتقدیم که رژیم گرفتن اگر بیشتر ورزش کنیم بسیار موفق تر است.

یک رژیم غذایی سالم سنگ بنای تندرستی ماست. یک رژیم غذایی متعادل به ما کمک می کند تا سالم بمانیم، اما باید با برخی از فعالیت های بدنی منظم مانند پیاده روی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری یا شنا ترکیب شود. در صورت امکان، باید چندین بار در روز به طور منظم غذا بخوریم تا غذا به درستی هضم شود و رژیم غذایی ما نه تنها متعادل، بلکه متنوع باشد.

تا آنجا که به رژیم غذایی مربوط می شود، ما همیشه باید به غذاهای کامل ساده نسبت به محصولات چرب غنی تر و گوشتی تر اولویت دهیم. برنامه‌های کاهش وزن ایمن و مؤثر باید شامل برنامه‌های غذایی سالم باشد که کالری را کاهش می‌دهد، اما غذاها یا گروه‌های غذایی خاص را رد نمی‌کند. من همچنین به ضرورت مصرف مکمل ویتامین و مواد معدنی در رژیم غذایی اعتقاد دارم.

مکمل‌های ویتامین می‌توانند برای کسانی که سالم‌ترین وعده‌های غذایی را نمی‌خورند و قادر به مصرف برخی از غذاهای مورد نیاز برای به دست آوردن چنین ویتامین‌هایی نیستند، بسیار مفید باشد. مکمل های ویتامین می تواند برای کسانی که سالم ترین وعده های غذایی را نمی خورند و قادر به مصرف برخی محصولات مورد نیاز برای به دست آوردن چنین ویتامین هایی نیستند بسیار مفید باشد.

ویتامین ها همچنین می توانند به جایگزینی مواد مغذی که در طول رژیم غذایی از دست می روند کمک کنند. آنها روشی ارزان برای افزایش انرژی و کمک به سلامت بدن شما هستند. آنها به خودی خود به جلوگیری از کمبود مواد مغذی کمک می کنند و در افرادی که رژیم های بسیار کم کالری (کمتر از 1200 کالری در روز) دارند، مکمل های ویتامین مواد مغذی از دست رفته را فراهم می کنند.

در پایان، هنگام رژیم گرفتن، مهم است که تا آنجا که می توانید در مورد تغذیه، از جمله مکمل های ویتامین و مواد معدنی بدانید. بدیهی است که ورزش و خوردن غذاهای مناسب برای شما مهم است. هدف نهایی شما باید همیشه سالم ماندن باشد. تناسب اندام و سالم بودن، تناسب اندام و شاد بودن است.