نکات مفید برای بی اختیاری ادرار در زنان

بی اختیاری ادرار مشکلی است که بسیاری از زنان با آن روبرو هستند. اگرچه مردانی نیز هستند که این بیماری را تجربه می کنند ، اما در زنان بسیار شایع تر است. طبق آمار ، حدود 25 میلیون آمریکایی با نوعی بی اختیاری ادرار و بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان وجود دارد. 80 درصد این افراد زن هستند. تنها یک نفر از هر 8 فرد مبتلا به بی اختیاری ادرار تشخیص داده می شود ، در حالی که بقیه هنوز از علائم اغلب ناخوشایند و آزاردهنده رنج می برند. چندین تغییر در شیوه زندگی و رژیم غذایی وجود دارد که می توانید برای تسکین برخی از علائم مرتبط با بی اختیاری ادرار انجام دهید.

علائم بی اختیاری ادرار: این از دست دادن کنترل مثانه عمدتا با مشکل در کنترل ادرار مشخص می شود. اغلب نشت ادرار غیر ارادی است که می تواند در ساعات روزمره مانند خنده یا سرفه رخ دهد. این باعث می شود تا برای کسانی که آن را تجربه می کنند یک رویداد بسیار استرس زا باشد. دو نوع بی اختیاری وجود دارد که به بی اختیاری استرس و بی اختیاری لحظه ای معروف است. نوع ولتاژ در بالا توضیح داده شد. بی اختیاری شایع شدیدتر است و شامل مقدار بیشتری ادرار و احساس مکرر نیاز به ادرار می شود. اکثر زنان ترکیبی از این دو را خواهند داشت.

علل بی اختیاری ادرار: زنان اغلب از بی اختیاری استرس ناشی از بچه دار شدن یا اضافه وزن زیاد رنج می برند. اضافه وزن می تواند ماهیچه های مثانه را که منجر به این بیماری می شود ، تضعیف کند. با بی اختیاری فوری ، هنوز مشخص نیست علت اصلی چیست. با این حال ، ممکن است به دلیل نوعی تحریک در مثانه باشد.

آزمایشات و تشخیص: هنگامی که به پزشک خود مراجعه می کنید ، یک سری آزمایشات دریافت خواهید کرد تا ببینید آیا بی اختیاری ادرار دارید یا خیر. اینها شامل آزمایش فشار مثانه و آزمایش ادرار است. اگر پزشک شما آزمایشات پیشرفته تری می خواهد ، ممکن است شامل آزمایش اورودینامیک ، سونوگرافی و آزمایش سیستومتری برای اندازه گیری فشار مثانه باشد. هنگامی که پزشک تشخیص شما را تعیین کرد ، می تواند یک دوره درمانی را تجویز کند که به تسکین و احتمالاً کنترل کامل بی اختیاری کمک می کند. اینها تنها برخی از ابزارهای اشتراک گذاری هدف هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. ایمی پرامین که ضد افسردگی است ، دولوکستین که همچنین ضد افسردگی است. دوز پایین استروژن در کرم موضعی و آنتی کولینرژیک ها که باعث آرام شدن مثانه می شوند.

تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی: البته علاوه بر این درمان های پزشکی ، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به خود در این مشکل انجام دهید. این تصور غلط رایج وجود دارد که کاهش مصرف مایعات باعث می شود کمتر دفع کنید. این روش مناسب نیست زیرا می تواند منجر به کم آبی شود. شما باید برای سلامتی خود هیدراته باشید و این باید 6-8 لیوان آب در روز باشد. شامل سایر نوشیدنی هایی که می توانید در این مقدار کل بنوشید. شما باید کافئین ، الکل و نوشابه را از رژیم غذایی خود حذف کنید زیرا اینها می توانند برای مثانه تحریک کننده باشند. سعی کنید از نوشیدن مایعات در شب اجتناب کنید.

شکر: مصرف بیش از حد قند به طور کلی ناسالم است و به خصوص اگر بی اختیاری ادرار دارید. شکر همچنین می تواند مثانه شما را تحریک کند. بسیاری از غذاها دارای قند پنهان هستند ، بنابراین همیشه برچسب ها را با دقت بخوانید. شکر شامل محصولاتی است که حاوی فروکتوز و عسل هستند. آب کرن بری: یک تصور اشتباه رایج وجود داشت که آب کرن بری به بی اختیاری ادرار در زنان کمک می کند. به عفونت های ادراری کمک می کند. با این حال ، با بی اختیاری ادرار می تواند مشکل را بدلیل اسیدیته تشدید کند.

تغییر در شیوه زندگی: ورزش برای کمک به این بیماری بسیار مهم است. تمرینات خاصی وجود دارد که به روش های “کگال” معروف است. روش کگال یک تمرین است که ماهیچه های لگن را تقویت می کند ، بنابراین به شما کمک می کند تا بر ادرار کنترل بیشتری داشته باشید. با استفاده مداوم باید بهبود را مشاهده کنید.

چاقی: اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید ، بی اختیاری ادرار شما بیشتر تشدید می شود. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر شکم سنگینی دارید ، فشار بیشتری به مثانه وارد کرده و ماهیچه ها را بیشتر تضعیف می کنید. وقتی وزنه می زنید ، طبیعتاً آن ماهیچه هایی را که دیگر تحت فشار نیستند ، تقویت می کنید.

سایر تکنیک ها: موفقیت بسیاری از زنان در تلاش برای کنترل تمایل به ادرار کردن در زمانی که احساس می کنند نیاز شدید به این کار است ، موفقیت آمیز بوده است. احساس فوری شما این است که برای استراحت به حمام بروید. با این حال ، اگر بتوانید مثانه خود را طوری تربیت کنید که کمی بیشتر صبر کند ، در نهایت ممکن است ادرار را به دفعات متوقف کنید. به آرامی و با کاری که دوست دارید انجام دهید شروع کنید. به عنوان مثال ، با تلاش برای صبر کردن 10 دقیقه قبل از ادرار کردن زمانی که احساس می کنید میل به ترک دارید ، شروع کنید. در صورت امکان حداکثر 15 تا 20 دقیقه کار کنید. این تکنیک می تواند در نهایت مثانه شما را آموزش دهد و دیگر نیازی به دفع ادرار مانند قبل ندارید.

به وضوح بی اختیاری ادرار یک مشکل برای بسیاری از زنان است و قطعاً می تواند بر کیفیت زندگی آنها تأثیر بگذارد. با ترکیب یک برنامه سالم که شامل مداخلات پزشکی و شیوه زندگی و تغییرات رژیم غذایی است ، خود را در حال بهبود و کنترل قابل توجه این بیماری می بینید. به یاد داشته باشید که با هرگونه تغییر در رژیم غذایی یا شیوه زندگی ، همیشه قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید ، به خصوص اگر بیماری دارید یا داروهای تجویزی مصرف می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید