هرم جدید راهنمای غذایی برای سالمندان

نیازهای تغذیه ای ما با افزایش سن تغییر می کند و به محض رسیدن به سن 70 سالگی نیاز به توجه ویژه ای دارد. برای اطلاع رسانی بهتر به سالمندان در مورد این تغییرات، محققان دانشگاه تافتز هرم غذایی MyPyramid را به روز کرده اند تا شامل اطلاعات مفید تغذیه و شیوه زندگی باشد که مخصوص افراد مسن است.

مرکز تحقیقات تغذیه انسانی ژان مایر USDA در مورد پیری بخشی از دانشکده علوم و سیاست تغذیه جرالد جی و دوروتی آر فریدمن در دانشگاه تافتس است که تنها مدرسه مستقل تغذیه ایالات متحده است و چگونگی تأثیر تغذیه را مورد مطالعه قرار داده است. سلامتی با افزایش سن برای بیش از 20 سال.

تغییرات در هرم شامل پایه ای است که اهمیت فعالیت بدنی را در حفظ سلامت و کیفیت زندگی با افزایش سن نشان می دهد، یک بلوک پایه دوم که اهمیت مصرف آب و مایعات کافی را به سالمندان یادآوری می کند، و یک پرچم در بالای هرم. برای برآوردن نیازهای غذایی خاص که ممکن است به مکمل نیاز داشته باشد، یعنی ویتامین B12، ویتامین D و کلسیم.

هرم اصلاح شده رژیم غذایی مبتنی بر غلات و غلات کامل و غنی شده، سبزیجات و میوه های رنگارنگ، محصولات لبنی کم یا بدون چربی و منابع پروتئینی سالم مانند لوبیا، تخم مرغ، مرغ، توفو، آجیل، ماهی و گوشت بدون چربی را توصیه می کند. و همچنین استفاده محدود از روغن های سالم.

در تلاش برای پاسخگویی به نیازهای خاص سالمندان، این هرم شامل تصاویری از محصولات منجمد و بسته بندی شده است که ممکن است به سالمندان کمک کند تا تغذیه مورد نیاز خود را راحت تر به دست آورند. از آنجایی که سالمندان بیشتر در معرض خطر کم آبی هستند، به دلیل تغییر در مکانیسم تشنگی بدن، بر مصرف میوه ها و سبزیجاتی که محتوای آب بالایی دارند و نوشیدن مایعات در طول روز نیز تاکید می شود.

این هرم اصلاح‌شده ابزار مفیدی است که به طور موثر به سالمندان در حفظ یک برنامه غذایی کمک می‌کند که وزن بدن سالم را ارتقا می‌دهد، ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم را شامل می‌شود و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد.