هر آنچه که باید در مورد سوشی ماساگو بدانید


من اغلب با دوستانم سوشی می خورم و معمولاً همان چیزی را سفارش می دهم. سالاد جلبک دریایی و نان معمولی. دوستان من فکر می کنند می ترسم از منطقه راحتی خود خارج شوم ، اما واقعاً نمی دانم چگونه سفارش دهم. با این حال ، وقتی دوستم در مورد ماساگو سوشی به من گفت ، من همه چشم ها و چشم ها را داشتم. دوستان من درست می گفتند ، معتقد بودند که وقت آن است که من چیزی متفاوت از انتخاب معمول خود امتحان کنم. او حتی قبول کرد که مرا به آنجا ببرد!

اولین چیزی که در سوشی ماساگو به آن توجه کردم رنگ های روشن منوی آن بود. آنها آنقدر گزینه داشتند که من نتوانستم تصمیم بگیرم کدام را بخواهم. خوشبختانه مانند رستوران مکزیکی معمول شما نیست ، جایی که فقط می توانید سه نوع غذا سفارش دهید. به اندازه کافی انتخابات وجود داشت تا همه آنها را متقاعد کند! اما دوستم حرف خود را زد و برای هر دوی ما سفارش داد.

ما در اسرع وقت غذا را دریافت کردیم و من از امتحان آن خوشحال شدم ، حتی اگر به من هشدار داد که به دلیل سس چیلی که در برخی غذاها استفاده می شود چقدر تند می تواند باشد. خوب ، من یک پسر بچه می خواهم تقریباً با همه چیز ، بنابراین هنوز کمی گرما؟ او به من گفت که آنها 9 سس مختلف با سطح تند ارائه می دهند ، که رایج ترین آنها وسابی و شیرراچا است.

هیچ چیز مانند فرو بردن دندان های خود در یک رول آبدار بزرگ برای از بین بردن همه استرس ها پس از یک روز کاری طولانی وجود ندارد. مهم نیست چه غذایی سفارش می دهید ، زیرا هر رستوران غذای خاص خود را دارد. اما این بار تصمیم گرفتم ماجراجو باشم … یا باید بگویم ماساگو ریوس؟ و پسر ، آیا من خیلی خوشحالم! اولین چیزی که بعد از امتحان به ذهنم رسید این بود که نسبت به سایر نان ها چقدر شیرین بود. خیلی شیرین تر! سپس تندی می آید که اوضاع را بهتر می کند.

سس مورد استفاده برای چاشنی سوشی ماساگو نیز طعم های آشنایی داشت ، اما در نسبت های مناسب مخلوط شد تا طعم بی نظیری به آن بدهد. یکی از دوستان من دستور داد تمپورای ماهی قزل آلا و ماهی تن مخلوط با خیار و جرم تهیه شود ، که رول بسیار خوشمزه ای بود. در حالی که از غذا لذت می بردیم ، نمی توانستم به این فکر کنم که چگونه روحیه ام آرام شده است ، گویی چیزی فقط تمام نگرانی های من را درمان کرده است.

مربوط: یعنی اشتیاق شما به غذا

ماساگا چیست؟

یک غذای دریایی را تصور کنید که نه تنها خوشمزه و مفید است ، بلکه همه کاره است. سوشی را تصور کنید که می تواند به صورت خام یا پخته ، در برنج یا به تنهایی مصرف شود. این می تواند رول سوشی ماساگو باشد! و به افراد کمک می کند تا سالها یک سبک زندگی سالم را پیش ببرند.

رول سوشی ماساگو یکی از سالم ترین انواع سوشی محسوب می شود زیرا حاوی حداقل مقدار کربوهیدرات و قند و سرشار از پروتئین و آهن است. همه کاره بودن آن به شما امکان می دهد از آن به صورت خام با سس سویا استفاده کنید یا بپزید ، روی سطحی داغ مانند اجاق برقی ، ماهیتابه ، ماهی تابه و غیره بدون از دست دادن طعم آن استفاده کنید.

سوشی ماساگو نوعی سوشی است که قرن ها وجود داشته است. برخی معتقدند سوشی ماساگو برای اولین بار در اوایل قرن 18 اختراع شد زیرا نقاشی های زیادی در این دوران نشان می داد که مردم سوشی ماساگو را می خوردند.

در حقیقت ، گزینه های مختلفی برای سوشی ماساگو وجود دارد. متداول ترین روش برای تهیه این نوع سوشی این است که آن را روی پایه برنج بگذارید و سپس برگهای سوراخ را بپیچانید. گاهی اوقات پایه برنج بدون مراقبت باقی می ماند و سوشی ماساگو به عنوان غذای جانبی مصرف می شود.

در این مدت ، ماساگو به عنوان یک غذای لوکس در نظر گرفته می شد و فقط می توانست از عهده افراد ثروتمند برآید. اما امروزه سوشی ماساگو به طور گسترده ای در دسترس است. سوشی را می توانید در مغازه ها و سوپر مارکت ها و همچنین در رستوران های سوشی محلی پیدا کنید.

اگرچه ماساگو نوعی خاویار ماهی است ، اما طعم ماهی ندارد. دارای بافت سبک با طعم تخم مرغ است. تفاوت ماساگو با انواع دیگر خاویار ماهی این است که هم اندازه آن کوچکتر است و هم رنگ روشن تری دارد. تفاوت دیگر این است که در سوشی ماسوگو تخم مرغ کمتری نسبت به سایر انواع خاویار خاویار دارد.

سوشی ماساگو به عنوان یک غذای سالم در نظر گرفته می شود زیرا حاوی بسیاری از مواد مغذی است که با کربوهیدرات و قند کم برای بدن مفید است. این ثابت شده است که بهترین صبحانه برای افرادی است که به دنبال یک میان وعده سریع اما مقوی هستند ، قبل از اینکه در روز شلوغ خود به بیرون بروند.

مربوط: نحوه انتخاب رژیم غذایی مناسب

یکی دیگر از دلایل مفید بودن سوشی ماساگو این است که آنها حاوی ویتامین B12 هستند که سطح انرژی را بهبود می بخشد. بر اساس مطالعات اخیر ، افرادی که فاقد این ویتامین هستند بیشتر در معرض افسردگی ، سطح خون پایین و حتی پوکی استخوان هستند. همچنین از تولید گلبول های قرمز خون جلوگیری می کند که به جلوگیری از کم خونی کمک می کند.

در حقیقت ، یک وعده 100 گرم ماساگو می تواند 57.8 درصد از نیاز روزانه ویتامین B12 شما را تأمین کند. بنابراین ، این یک انتخاب عالی برای گیاه خواران است که به شدت نیاز به اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی خود دارند ، یا برای گیاهخوارانی که می خواهند میان وعده ای سریع در سفر داشته باشند.

سوشی ماساگو همچنین دارای پروتئین بالا و چربی کمی است. برای کسانی که نگران وزن خود هستند ، بهتر است سوشی ماساگو را در رژیم غذایی خود قرار دهید زیرا این ماده بدون افزودن کالری زیاد ، بخش عمده ای از غذا را اضافه می کند.

ماساژ سوشی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

  1. او در هر وعده فقط 40 کالری دارد!
  2. سرشار از پروتئین و ویتامین B12 است که به نیاز روزانه به این مواد مغذی کمک می کند.
  3. محتوای آهن موجود در غذا نیز از کم خونی جلوگیری می کند.
  4. طعم تخم مرغ شبیه تخم مرغ است ، بنابراین هنگامی که به صورت خام یا حتی کمی پخته مصرف می شود ، معده را مانند سایر غذاهای دریایی ناراحت نمی کند – افرادی که به غذاهای دریایی حساس هستند ، خوردن هر چیزی که مزه آن را داشته باشد برایشان سخت است ، اما نه!
  5. سوشی ماساگو به دلیل داشتن حداقل مقدار کربوهیدرات و قند ، و همچنین مقدار زیادی پروتئین و آهن سالم تلقی می شود – این یک انتخاب عالی برای گیاهخواران یا گیاهخوارانی است که به دنبال غذاهایی با انواع مواد مغذی مشابه هستند.
  6. سرشار از کلسیم است که سلامت استخوان را تقویت کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.
  7. سوشی با برنج یا از یک گودال سرو می شود ، به این معنی که افراد بسته به ترجیحات خود می توانند بین غذاهای کم کربوهیدرات و کربوهیدرات بالا انتخاب کنند (بدون کربوهیدرات در مقایسه با زمانی که می خواهند سوشی طعم رستوران داشته باشد).
  8. برخلاف سایر محصولات خاویار ماهی ، ماساگا دارای تخم مرغ های کوچک است ، بنابراین طعم و بافت طاقت فرسای ماهی را ندارد – این کار را برای افرادی که تازه شروع به خوردن تخم مرغ ماهی کرده اند راحت تر می کند بدون اینکه به این فکر کنند که خوردن آن واقعا چگونه است!
  9. همچنین به عنوان سالم تلقی می شود زیرا اسیدهای چرب موجود در ماساگا باعث سلامت قلب ، کاهش فشار خون و جلوگیری از انواع خاصی از سرطان می شود.
  10. خاویار ماهی سرشار از ویتامین D است که برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها مفید است. نه تنها این ، بلکه به افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی در طول زمان کمک می کند (افرادی که کمبود ویتامین D دارند بیشتر از افسردگی رنج می برند).
  11. بر اساس تحقیقات انجام شده ، افرادی که فاقد ویتامین B12 هستند ممکن است بیشتر از افسردگی ، فشار خون پایین و حتی پوکی استخوان رنج ببرند – خوردن سوشی ماساگو می تواند مقدار مطلوب این ویتامین را در بدن تامین کرده و از این شرایط جلوگیری کند!
  12. همچنین حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب است که باعث سلامت قلب ، کاهش فشار خون و جلوگیری از انواع خاصی از سرطان می شود.

ماساژ مراقبت های بهداشتی سوشی

  • لیست مواد تشکیل دهنده سوشی ماساگو سرشار از نمک (سدیم) و همچنین رنگ های مصنوعی است.
  • برخی از افراد از حساسیت یا حساسیت به قلیه ماهی رنج می برند. اگر شما جزو این دسته هستید ، باید از سوشی ماساگو به طور کامل اجتناب کنید زیرا از خاویار ماهی تهیه شده و می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند.
  • همه طعم ماهی را دوست ندارند ، به خصوص اگر در خوردن ماهی و غذاهای دریایی تازه کار شده اند. این افراد ممکن است بخواهند چیز دیگری را امتحان کنند تا خود را مجبور به خوردن سوشی ماساگو کنند زیرا برای آنها خوب است ، حتی اگر واقعاً طعم آن را دوست ندارند.
  • افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند باید اطمینان حاصل کنند که هنوز پروتئین کافی و کلسیم و ویتامین D دریافت می کنند-این امر به ویژه در مورد کسانی که از پوکی استخوان یا سایر بیماری های مرتبط با استخوان رنج می برند صادق است. حفظ سلامت استخوان ها با یک میان وعده گیاهی کم کربوهیدرات مانند آجیل یا توفو ، به شما اطمینان می دهد که با خوردن تنها یک منبع از این مواد مغذی خودداری نکنید!
  • از آنجا که سوشی ماساگو دارای برنج (کربوهیدرات) است ، اگر سعی می کنید رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید ، باید از خوردن آن اجتناب کنید.

روشهای استفاده از ماساگو

این غذا محبوبیت بیشتری پیدا می کند زیرا به راحتی در خانه طبخ می شود. تنها چیزی که واقعاً به آن احتیاج دارید مواد مقرون به صرفه و هر وسیله ای است که به شما اجازه می دهد سبزیجات یا ماهی را به قطعات کوچک برش دهید.

اگرچه دستور العمل های زیادی به صورت آنلاین وجود دارد ، اما در اینجا برخی از سرآشپزهای متخصص در این نوع محصولات نوشته شده است:

  1. ایده های روزانه کاسه سوشی برای هر مورد – این دستور غذا مفید است ، اما بسیار رضایت بخش است. این شامل برنج قهوه ای و مکعب های آووکادو ، برش های خیار و تخم مرغ سوشی ماساگو است که در یک کاسه مخلوط شده و غذای سبک اما خوشمزه ای سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را ارائه می دهد.
  2. سوشی رول – اگر تازه در پخت سوشی ماساگو آشنا هستید ، این دستور العمل خوبی است ، زیرا تهیه آن بسیار سریع و آسان است. این شامل آووکادو ، هویج ، خیار ، ماهی سفید (خام نیست) ، خمیر واسابی و برنج است که بسته به ترجیحات شما می توانند پخته یا جویده شوند.
  3. کالیفرنیا راولز – این یک دستور العمل ساده دیگر برای مبتدیانی است که می خواهند آنچه را که می توانند انجام دهند در عرض چند دقیقه انجام دهند ، در حالی که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را ارائه می دهند (حاوی جرم است). مواد تشکیل دهنده شامل کاغذ جلبک دریایی نوری ، برنج قهوه ای آب پز ، برش های خیار ، مکعب های آووکادو و تخم مرغ ماساگو با هم مخلوط شده تا یک غذای دهان آور را ارائه دهد که طعم آن شبیه رستوران ژاپنی مورد علاقه شما است.

از آنجا که ماساژها معمولاً نمک زیادی دارند ، برای ایجاد طعم طعم قوی فقط به مقدار کمی نیاز دارید.


نکته نهایی این است که سوشی ماساگو یک غذای سالم و در عین حال خوشمزه است که مواد مغذی مورد نیاز بدن را در اختیار شما قرار می دهد و همچنین گزینه هایی را در مورد میزان برنج یا آبگوشت در غذا ارائه می دهد. صرف نظر از هر چیزی ، شما همیشه با خوردن این غذای ساده کلسیم ، آهن ، ویتامین B12 و سایر مواد مغذی مهم را دریافت خواهید کرد!

دیدگاهتان را بنویسید