همه چیز درباره دستور العمل های غذای سالم و اینکه چرا باید آنها را یاد بگیرید

بنابراین از کجا می توانید دستور العمل های غذایی سالم را تهیه کنید؟ اول از همه غذاهای سالم چیست؟ غذاهای بدون گوشت؟ نه! غذاهای کم چرب یا بدون چربی و بدون قند یا نمک زیاد. شما می توانید گوشت بخورید، برای سالم بودن لازم نیست گیاهخوار باشید.

بگذارید فواید خوردن گوشت کم چرب را به شما نشان دهم. مغز در بدن انسان تقریباً 60-70 درصد از کل انرژی موجود بدن در هر زمان معین. مغز با پروتئین کار می کند، مانند ماشین ها با بنزین. گوشت حاوی مقدار زیادی پروتئین است، بنابراین خوردن گوشت خوب است، اما با هر غذای دیگری، باید محدودیت های خود را بدانید.

در اینجا لیست کوتاهی از غذاهای ناسالم و غذاهای سالم آورده شده است.

غذاهای ناسالم

* غذاهای کوبیده و سرخ شده

* نوشابه های قندی

* گوشت های فرآوری شده ناهار

* چیپس اسنک چرب

* نان سفید و ماکارونی تصفیه شده

* بیشتر اسپاگتی و راویولی کنسرو شده

* غلات صبحانه شیرین

* مرغ سرخ شده منجمد، چوب ماهی و کورن داگ

غذاهای سالم

* سبزیجات سبز رنگ و روشن

* سبزی برگ تیره و کاهو

* میوه های تازه و انواع توت ها

* بوقلمون و مرغ بدون چربی

* آجیل، میوه های خشک و تنقلات سالم

* نان سبوس دار و پاستا

* روغن های آشپزی سالم مانند روغن کانولا و زیتون

* گوشت گاو و گاومیش کوهان دار علف تغذیه شده است

* ماهی های اقیانوسی روغنی آب سرد

* شیر یا نوشیدنی های کم چرب سویا

* مغزها، دانه ها و حبوبات

هرچه یک غذا به حالت طبیعی خود نزدیکتر باشد، برای شما بهتر است. میوه های تازه و انواع توت ها عالی هستند و میل به شیرینی را برطرف می کنند. سبزیجات کامل دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند، بنابراین سبزیجات سبز، نارنجی و زرد را بیشتر انتخاب کنید. آنها را بخارپز کنید تا بیشترین ارزش غذایی را حفظ کنید و مراقب سس ها باشید، ممکن است کالری و چربی بالایی داشته باشند که برای شما مفید نیستند.

گوشت بدون چربی بخرید و ماهی را فراموش نکنید. اسیدهای چرب ضروری امگا 3 موجود در ماهی های اقیانوسی اغلب در رژیم غذایی ما کمبود دارند، بنابراین غذاهای دریایی را دو یا سه بار در هفته سرو کنید. ماهی و مرغ پخته سالم تر از سرخ شده هستند و گوشت های بدون چربی مانند گاومیش کوهان دار یا گوزن سالم تر از گوشت گاو پرچرب هستند. گوشت های فرآوری شده ناهار، هات داگ، بیکن و سوسیس حاوی مقدار زیادی آشغال هستند که در بدنتان نمی خواهید، اما اگر عاشق این گوشت ها هستید، نسخه های سالم تری را پیدا کنید که در فروشگاه های مواد غذایی سالم به فروش می رسد.

از آب به عنوان نوشیدنی اصلی خود استفاده کنید و نوشیدنی های غیر الکلی را محدود کنید. اگر از آب ساده خسته شدید، یک تکه لیمو یا لیموترش به آن اضافه کنید تا طعم و مزه‌ای پیدا کند. برای بچه ها، مقداری آب میوه با آب گازدار امتحان کنید. برخی از چای های گیاهی و سبز ممکن است فواید زیادی برای سلامتی شما داشته باشند، اما از مصرف بیش از حد کافئین خودداری کنید.