ورزش برای Pitta Dosha – Ultra Fit Health


وقتی از منظر سیستم درمانی طبیعی و جامع که آیورودا است به سلامت و رفاه خود نگاه کنید ، می توانید دریابید که ذهن ، بدن و روح شما مانند قبل هماهنگ است. تغییر روال و عادات خود بر اساس استاد خود ντόσα، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که فعالیت بدنی که انجام می دهید برای شما مفید و متعادل است. اول ، پیتا دوشا چیست؟

پیتا دوسا

پیتا دوشا از عناصر آتش و آب تشکیل شده و انرژی متابولیسم است. پیتا بر چیزهایی که نیاز به فعالیت متابولیک دارند یا مرتبط با دگرگونی هستند ، مانند هضم ، دمای بدن و جذب ، کنترل می کند.

معروف به بودن مداوم و با اراده قوی، پیتا وقتی تعادل دارید درک ، هوش و شکل گیری ایده های عالی را ترویج می کند. هنگامی که آنها از تعادل یا بیش از حد خارج می شوند ، انواع پیتا می توانند ناراحت ، عصبانی یا کوته مزاج شوند. Pitta dosha معمولاً با ویژگی های گرم و واکنش پذیر همراه است ، بنابراین افرادی که مقدار زیادی Pitta دارند ممکن است بخواهند از آب و هوای گرم اجتناب کنند و سعی کنند در قسمتهای سردتر روز فعال باشند تا از گرم شدن بیش از حد بدن و ذهن جلوگیری کنند.

تمرین برای پیتا دوشا

از آنجا که افرادی که بر Pitta تسلط دارند تمایل به عزم قوی و تحرک زیادی دارند ، آنها معمولاً فعالیت بدنی را راحت تر از Vata یا Kapha dosha می دانند. بچه های پیتا علاقه زیادی به عمل دارند و تمایل دارند در ورزش های چالش برانگیز و رقابتی مانند اسکی ، تنیس و کوهنوردی شرکت کنند. آنها باید مراقب باشند که زیاد فشار نیاورند یا اشتیاق خود را نشان ندهند ، اما به طور کلی می توانند از طیف وسیعی از تمرینات لذت ببرند.

” [Pitta types] از فعال ماندن در انواع فعالیت ها استفاده کنید! مخلوط بهترین است “.

به منظور ایجاد تعادل بین ماهیت رقابتی و واکنش پذیر پیتا ، به پیاده روی آرام و کاهش استرس در زمان ورزش کمک می کند. هدف این است که نیاز به رقابت و ارایه چالش های لذت بخش را برآورده کنید ، اما همچنان خوش بگذرانید و روحیه خود را بالا نگه دارید. اگر از افراد پیتا هستید که می خواهید خونسردی خود را حفظ کرده و از تمرین خود لذت ببرید ، ممکن است بخواهید به این موارد بپیوندید:

  • ورزش های زمستانی
  • شنا كردن
  • ورزشهای تیمی با انرژی بالا مانند بسکتبال یا والیبال
  • ورزشهای مسابقه ای مانند دوچرخه سواری کوهستانی ، دوومیدانی و صعود

کسانی که دارای دوشای پیتا غالب هستند ممکن است بخواهند از موارد زیر اجتناب کنند:

  • یوگای داغ
  • مسابقات سختی که در آنها آرامش شما مورد آزمایش قرار می گیرد
  • برای مدت طولانی در گرما یا زیر نور خورشید ورزش کنید
  • فعالیتهای استقامتی فوق العاده بالا ، مانند دویدن از راه دور

متعادل کردن انواع تمرینات پرانرژی ، چالش ها و رقابت با فعالیت های خنک و سبک به کنترل آتش Pitta کمک می کند. مهم است که محدودیت های خود را بشناسید و تا آنجا که ممکن است در محدوده آنها بمانید. سعی کنید بعد از ورزش های سنگین ، مانند شنا در آب خنک یا پیاده روی آرام و آرام ، یک فعالیت خنک پیدا کنید.

مطالعه در مورد انواع مغز دوشا:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4719489/

دیدگاهتان را بنویسید