وقتی پودینگ چیا را دوست ندارید چه کاری انجام دهید

وقتی پودینگ چیا دوست ندارید چه کاری باید انجام دهید؟

همانطور که همه کاره است، همه از بافت پودینگ چیا خوششان نمی آید. این غذای محبوب میان وعده/دسر/صبحانه زمانی درست می شود که دانه های چیا با مایعات طعم دار مختلف هیدراته شده و در یخچال قرار می گیرند. به دلیل محتوای فیبر محلول فوق‌العاده دانه، آنها می‌توانند 9 برابر وزن خود مایع را جذب کنند و آن را در قسمت بیرونی پوسته دانه در یک قطره ژل نگه دارند. به اندازه کافی از این ژل با هم استفاده کنید، و یک پودینگ غلیظ خواهید داشت. تقریباً می توان آن را با هر چیزی از میوه های مورد علاقه شما گرفته تا شکلات، کره بادام زمینی، نارگیل، بادام هندی و موارد دیگر طعم داد. البته، بسیاری از انواع پودینگ برای عکاسی از غذا جذاب هستند، بنابراین آنها را در سراسر وب و در وبلاگ ها و سایت های پین نیز خواهید دید.

اما اگر بافت برای شما مناسب نباشد چه؟

البته، از آنجایی که چیا یک دانه است، پودینگ، زمانی که به طور معمول درست شود، بافتی «سنگ‌ریزه‌ای» خواهد داشت. قرار نیست همه آن را دوست داشته باشند. سپس، فیبر محلول می تواند احساسی شبیه به ژلاتین داشته باشد، زیرا همیشه مرطوب و کمی لغزنده است. بنابراین، اگر پودینگ را امتحان کنید، و نتوانید بافت آن را پشت سر بگذارید زیرا بسیار یادآور نقاط تاپیوکا است، آیا هنوز هم می‌توانید از مزایای سلامتی دانه‌های چیا لذت ببرید؟

البته!

بسیاری از وبلاگ های عکس فکر می کنند که پودینگ تنها راه استفاده از چیا است، اما وقتی دیدید چه کارهای دیگری می تواند انجام دهد، دیگر نیازی به دیدن آن بافت ندارید. چندین کاربرد اصلی غیر پودینگی برای چیا وجود دارد که می توانید با این مقاله مروری کوتاه بر هر کدام از آنها داشته باشید.

اول: جایگزین کردن کره یا روغن در دستور پخت

در بسیاری از دستور العمل های پخته شده مانند کوکی ها، کیک ها، نان های بدون مخمر (مثلاً نان موزی)، میله ها، براونی ها و موارد دیگر، می توانید حدود نیمی از کره یا روغن را با ژل چیا جایگزین کنید و دستور پخت یکسان خواهد بود، ظاهر یکسانی دارد. طعم یکسانی دارد، اما نیمی از چربی را داشته باشد. از آنجا که دانه ها به طور مساوی در محصولات پخته شده توزیع می شوند، شما متوجه وجود آنها نخواهید شد.

دوم: جایگزینی تخم مرغ در برخی از دستور العمل های پخته شده

آیا دستور پخت شما به 1 تخم مرغ نیاز دارد؟ به طور کلی می توانید یک تخم مرغ را در دستور العمل های پخته شده (که متکی به سفیده تخم مرغ زده شده یا مشابه نیستند) با مقدار مساوی ژل دانه چیا جایگزین کنید. از آنجایی که تخم مرغ به طور کلی یک ماده اتصال دهنده است و ژل چیا نیز یک محصول فیبر است، می تواند به هم متصل شود. این یک راه خوب برای تهیه برخی از دستور العمل های گیاهی/گیاه خواری است و بهتر از تخم کتان عمل می کند زیرا چیا ژل بیشتری نسبت به کتان تولید می کند. (باز هم متوجه دانه ها نخواهید شد)

سوم: مخلوط کن طعم دهنده / کمک کننده سس

هنگامی که چیا ژل تولید می کند، می تواند طعم ها را با هم مخلوط کند و گاهی اوقات آنها را متمرکز کند. این یک راه حل عالی برای پانسمان های سالم تر است. با مخلوط کردن طعم های بی شماری از سس های خود با چیا، سالاد را جذاب، مفرح و بدون مواد نگهدارنده درست کنید. مرکبات و ادویه با چند میوه در میان سبزی ها یا عسل و لیموترش برای سالاد میوه پیک نیک. بیشتر پانسمان‌ها در عرض چند دقیقه در یک پیمانه اندازه‌گیری ساده مخلوط می‌شوند، بنابراین وقتی بطری خریداری شده از فروشگاه را حذف می‌کنید، از دست ندهید.

چهارم: کمک کننده اسموتی

اسموتی ها عالی هستند زیرا برخلاف آبمیوه گیری، تمام فیبر میوه را در جایی که به آن تعلق دارد نگه می دارند: در نوشیدنی. با این حال، اگر شما جایگزین یک وعده غذایی نباشید، اما به آن اضافه کنید، یا اگر چیزی جز میوه ها را با هم ترکیب نکنید، می توانند یک فاجعه کالری باشند.

وقتی دانه های چیا را در اسموتی می ریزید، مدت طولانی تری احساس سیری خواهید داشت زیرا فیبر به کند شدن تبدیل کربوهیدرات ها به قند کمک می کند. فیبر نامحلول همچنین فضایی را در سیستم گوارش اشغال می کند (در حالی که به حرکت روان غذا در آن کمک می کند) که به احساس رضایت نیز کمک می کند. مزیت دیگری که در اینجا وجود دارد، روغن های سالم امگا 3 موجود در چیا است که چندین ویتامین موجود در میوه ها و سبزیجات (ویتامین های محلول در چربی) را که معمولا در ترکیبات اسموتی یافت می شوند، باز می کند. باز هم، از آنجایی که شما یک نوشیدنی غلیظ می نوشید، هیچ بافت دانه ای نیز در اینجا وجود ندارد.

پنجم: کلاسور برگر

از همبرگرهای ساده و قدیمی خسته شده اید؟ وقتی گوشت را با مقداری چیا خشک ترکیب می‌کنید، می‌توانید انواع مخلوط‌ها و چاشنی‌های عالی را به گوشت اضافه کنید. چیا رطوبت را جذب می کند و کمک می کند تا کیک های همبرگر به هم بچسبند در حالی که طعم آن را سفارشی می کنید. همچنین فیبر را در جایی که معمولاً وجود ندارد اضافه می کند. از آنجایی که مقدار زیادی دانه در آن مخلوط نشده است، نمی دانید که آنها آنجا هستند.

آیا اینها تمام کارهایی هستند که می توانید با چیا انجام دهید و اصلاً پودینگ ندارند؟

قطعا نه! راه های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد و مزایای بیشتری برای شما دارد. ایده ها و دستور العمل های بیشتری نسبت به یک مقاله وجود دارد. تخم مرغ پروتئین خوبی در صبح است. اما آنها یک غذای بدون فیبر هستند. چگونه پروتئین و فیبر را یکجا دریافت کنیم؟ پاشیدن چیا در اسکرامبل یا املت بسیار خوب است. اجازه دهید سلیقه شما راهنمای شما باشد در حالی که به دنبال دستور العمل هایی هستید که شامل چیا می شود. اینترنت منبع بی‌پایانی از نمونه‌های خلاقانه غیر پودینگی است که می‌توان به صورت رایگان آن‌ها را امتحان کرد، و معمولاً فقط با جستجو فاصله دارند. هیچ دلیلی وجود ندارد که اجازه دهید تکثیر پودینگ شما را از مصرف این دانه های فوق العاده منصرف کند، زمانی که همه کاربردهای جایگزین سرگرم کننده، سالم و آسان را می دانید.