ویتامین هایی که به رشد قد شما کمک می کنند

ویتامین ها نه تنها برای سلامت عمومی انسان حیاتی و ضروری هستند، بلکه برای رشد قد نیز ضروری هستند. شما می‌توانید ویتامین‌هایی را که به رشد قد شما کمک می‌کنند، که ویتامین A و D دو نماینده آن‌ها هستند، با خوردن یک رژیم غذایی متعادل، که یک راه طبیعی و بی‌خطر است، به دست آورید. در صورت نیاز می‌توان مکمل‌ها یا غذاهای حاوی ویتامین‌های اضافه را نیز در نظر گرفت.

ویتامین A

ویتامین A را می توان در هویج، جگر، زرده تخم مرغ، سبزیجات سبز و زرد، مارگارین و میوه های زرد یافت. این نه تنها به رشد و تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند، بلکه به سلامت پوست و درخشندگی مو کمک می کند. سیستم ایمنی بدن نیز از ویتامین A بهره می برد.

ویتامین دی

ویتامین D به بهبود جذب کلسیم و ویتامین A که استخوان‌ها را تقویت می‌کند در استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. بیماری های استخوانی مانند راشیتیسم و ​​بیماری های چشمی مانند ورم ملتحمه با مصرف کافی ویتامین D قابل پیشگیری هستند.

ویتامین D را می توان در ماهی سالمون و ساردین یافت که ممکن است در دستور غذای شما کمیاب باشد. شیر اضافه شده با ویتامین D را نیز می توان در بازار یافت. اما یک نکته کوچک با کمی تلاش می تواند ذخیره کافی از آن را به شما بدهد. اشعه خورشید به پوست کمک می کند تا ویتامین D تولید کند. دو یا سه بار قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید به مدت ده یا پانزده دقیقه در هفته، ویتامین D کافی را برای بزرگسالان فراهم می کند.

ویتامین A و D دو ویتامین بی شماری هستند که به شما کمک می کنند قد بلندتر شوید. سایر موارد، مانند ویتامین Bs، E، K، همه چیزهایی هستند که نباید هنگام تهیه رژیم غذایی از آنها غافل شوید. چنین ویتامین هایی به قدری عامل مهمی برای رشد قد هستند که باید سعی کنید تا حد امکان مصرف کنید.