ویتامین ها می توانند به کاهش وزن کمک کنند

بنابراین شما می خواهید وزن کم کنید و تمام تلاش خود را برای خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته انجام داده اید. شما همه چیز را امتحان کرده اید، از رژیم های غذایی مد روز گرفته تا خرید همه ابزارهایی که در تلویزیون می بینید. اما آیا تا به حال به خرید داروی رژیمی فکر کرده اید تا آن کیلوهای اضافی را کم کنید؟

سوزاندن آن چربی ناخواسته با یک برنامه ورزشی یا غذای بی مزه چندان هیجان انگیز به نظر نمی رسد. آیا می دانید ویتامین هایی وجود دارند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟ استفاده از برخی داروها و مکمل ها می تواند اشتها را کاهش دهد، جذب چربی را مسدود کند یا حجم معده را کاهش دهد.

همه ما می دانیم که ویتامین ها برای عملکرد صحیح بدن ما حیاتی هستند و می توان آن را به راحتی از غذاهایی که می خوریم یا مکمل های غذایی مصرف کرد. هیچ کس نمی تواند بدون ویتامین ها زندگی کند. ویتامین هایی وجود دارند که به کاهش وزن طبیعی کمک می کنند. آنها نه تنها طبیعی هستند، بلکه اعتیادآور نیز نیستند. موادی که قرن ها مورد استفاده قرار گرفته اند مانند چای سبز و دارچین برای افزایش متابولیسم و ​​کاهش میل به قند استفاده می شود که به کاهش وزن کمک می کند.

ویتامین های B2، B3، B5، B6، ویتامین B کمپلکس و ویتامین C به تبدیل کربوهیدرات ها به گلوکز کمک می کنند و برای تولید انرژی برای بدن سوزانده می شوند. اگر این را در نظر داشته باشید و غذاهای حاوی این ویتامین ها را مصرف کنید مطمئناً سود خواهید برد.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ویتامین B2 برای عملکرد طبیعی تیروئید و متابولیسم حیاتی است. از جمله مواد غذایی مانند شیر، جگر و کلیه، بادام، پنیر سفت، تخم مرغ، جوانه گندم، سبزیجات سبز برگ و مارمیت می تواند سرعت متابولیسم بدن شما را افزایش دهد.

ویتامین B3 (نیاسین)

ویتامین B3 همچنین برای عملکرد مناسب هورمون های تیروئید ضروری است. مقدار زیادی سبوس گندم، جگر، ماهی تن، بوقلمون، مرغ، گوشت، تخم مرغ، ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا، جو دوسر، جو، دانه های گندم، پنیر، میوه های خشک، برنج قهوه ای، بوقلمون، مرغ، گوشت، تخم مرغ مصرف کنید تا تولید هورمون در حالت عادی حفظ شود.

ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)

ویتامین B5 ظرفیت ما را برای استفاده از چربی بهبود می بخشد و همچنین نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می کند و به عملکرد آدرنال کمک می کند. ویتامین B5 در کبد و کلیه، گوشت، مرغ، آجیل، دانه گندم، سبوس گندم، جوانه گندم، تخم مرغ، ملاس، جو، جو، لوبیا، نان سبوس دار، سبزیجات سبز وجود دارد.

ویتامین B6 (پیریدوکسین)

ویتامین B6 تولید هورمون تیروئید و متابولیسم را تنظیم می کند. منابع غذایی خوب ویتامین B6، مخمر آبجو، سبوس گندم، جوانه گندم، جو، ساردین، ماهی خال مخالی، مرغ، گوشت گاو، آووکادو، موز، برنج قهوه ای، کلم، میوه های خشک، ملاس، تخم مرغ.

کولین

متابولیسم چربی کارآمد را می توان با کولین به دست آورد که یک ویتامین واقعی نیست زیرا در کبد ساخته می شود. کمبود کولین می تواند منجر به گیر افتادن چربی در کبد شود. لسیتین، جگر گاو، قلب گاو، زرده تخم مرغ، جوانه گندم، گل کلم، خیار، بادام زمینی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

اینوزیتول

اینوزیتول، همچنین یکی از اعضای خانواده ویتامین B کمپلکس در داخل بدن تولید می شود. با کولین در بدن ترکیب می شود تا به متابولیسم چربی کمک کند. منابع خوب اینوزیتول عبارتند از: لسیتین، قلب گاو، جگر گاو، جوانه گندم، سویا، تخم مرغ، مرکبات، غلات کامل، آجیل.

ویتامین سی

ویتامین C که در انگور فرنگی سیاه، کلم بروکلی، فلفل سبز، کیوی، کلم بروکسل، لیمو، پرتقال، توت فرنگی، کلم یافت می شود برای تبدیل مناسب گلوکز به انرژی در سلول ها بسیار مفید است. اما بهترین کار این است که برای تایید میزان مصرف این ویتامین ها با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.