ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین ها مواد شیمیایی هستند که از مواد غذایی برای حمایت از سلامتی استفاده می شوند. مواد معدنی بافت های بدن را می سازند و تجزیه می کنند و متابولیسم را تنظیم می کنند. انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد، به عنوان مثال غذاهای حاوی ویتامین های A، C و E حاوی آنتی اکسیدان هستند که می تواند به کاهش روند پیری کمک کند. منیزیم معدنی به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند. متاسفانه ویتامین ها و مواد معدنی را فقط می توان از طریق غذا تامین کرد. به همین دلیل است که داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای اطمینان از تامین ویتامین ها و مواد معدنی ضروری ضروری است.

بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود هستند، اما توصیف هر ماده معدنی و هر ویتامین بسیار طولانی است. در زیر خلاصه ای از ویتامین ها و مواد معدنی اصلی که در حال حاضر محبوب هستند آورده شده است.

ویتامین B

ویتامین B اشکال مختلفی دارد. یکی از آنها تیامین نام دارد. به منظم نگه داشتن غشاها و سیستم عصبی کمک می کند. آنها را می توان در نان، غلات و سیب زمینی یافت. ویتامین B همچنین حاوی فولات است که اسید فولیک تولید می کند. این برای زنان باردار مهم است تا احتمال ابتلای نوزاد به اسپاینال بیفیدا را کاهش دهد، که نوعی بیماری است که می تواند ستون فقرات را تحت تاثیر قرار دهد.

شکل دیگر ریبوفلاوین نام دارد که به رشد و توسعه DNA و سایر واکنش های شیمیایی کمک می کند. آنها را می توان در پنیر، ماهی، ماست، گوشت قرمز و همچنین لوبیا یافت.

ویتامین سی

اسید اسکوربیک نیز نامیده می شود و کلاژن و رگ های خونی مورد نیاز لثه ها و دندان ها را تولید می کند. آنها را می توان در پرتقال، توت فرنگی، انگور فرنگی سیاه، کلم بروکسل و سیب زمینی یافت.

ویتامین دی

این ویتامین به جذب مواد معدنی کلسیم و فسفر کمک می کند، می توان آن را در نور خورشید یافت، اما در تخم مرغ و ماهی نیز یافت می شود. افراد مسن و گروه‌های خاصی از افرادی که بدن خود را به دلایل مذهبی می‌پوشانند، بیشتر در معرض خطر کمبود ویتامین D هستند.

ویتامین E

این یک آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش روند پیری در بدن کمک کند. همچنین گلبول های قرمز تولید می کند و به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند. این را می توان در میگو، بادام، آجیل و لوبیا یافت.

مواد معدنی

همانطور که قبلا گفته شد مواد معدنی برای کمک به واکنش های شیمیایی در بدن مورد نیاز هستند. به عنوان مثال، سدیم به کنترل مقدار آب در بدن کمک می کند که در هنگام تعریق در طول ورزش سنگین یا زمانی که هوا در دمای بسیار بالا است. بدن با مشارکت سدیم میزان آب را تنظیم می کند. مواد معدنی بسیار زیادی برای بدن ما مورد نیاز است که در ادامه برخی از آنها توضیح داده خواهد شد

کلسیم

کلسیم موجود در استخوان ها و دندان ها به قوی و سالم نگه داشتن آنها کمک می کند. این با کار با ویتامین D جذب می شود. برای جلوگیری از کاهش احتمال مدیریت ضعیف لثه ها و دندان ها، مصرف مناسب ویتامین D مورد نیاز است. منابع عالی کلسیم عبارتند از اسفناج، شیر، پنیر و بادام.

فلز مس

این ماده برای تولید رنگدانه در مو، پوست، استخوان و دندان استفاده می شود. در فرآیندهای مختلفی از جمله محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب های شیمیایی، پردازش آهن و نقش عملکرد سیستم عصبی نقش دارد. مس را می توان در غذاهای دریایی، آجیل و غذاهای سبوس دار یافت.

اهن

این ماده معدنی ضروری است زیرا جزء گلبول های قرمز است. این به حمل اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند. زنان نسبت به مردان به آهن بیشتری نیاز دارند زیرا زنان تحت تغییرات بدنی خاصی از جمله بارداری، زایمان و قاعدگی سنگین قرار می گیرند. کم خونی شایع ترین علت کمبود دریافت آهن است. زنان باردار و شیرده در معرض خطر بیشتری هستند. منابع خوب این مواد شامل گوشت قرمز، ماهی، حبوبات و اسفناج است.

فلز روی

در تولید سیستم ایمنی به خصوص DNA بسیار مهم است. همچنین به کنترل هورمون مردانه تستوسترون کمک می کند و به تبدیل آن به هورمون جنسی زنانه استروژن کمک می کند. منابع عالی روی عبارتند از محصولات لبنی مانند پنیر، شیر و ماست، همچنین دانه های سویا، آجیل و تخم مرغ.

موارد فوق نشانه روشنی از اهمیت مصرف یک رژیم غذایی متعادل و متنوع است. رژیم غذایی باید از حداقل 30 درصد مواد غذایی مبتنی بر کربوهیدرات، 30 درصد باید بر اساس میوه و سبزیجات، 10 درصد از لبنیات، چربی بالا و قند بالا و همچنین باید از گوشت و سایر جایگزین ها باشد. اگر یک رژیم غذایی متعادل از این گونه ها تشکیل شده باشد، باید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن به میزان کافی برای حفظ زندگی و سلامتی مصرف شود.