ویتامین B – این چیست و چرا بیماران جراحی کاهش وزن به مکمل نیاز دارند

به بیماران جراحی لاغری توصیه می شود رژیم غذایی خود را با مکمل ویتامین B که اغلب به صورت قرص زیر زبانی یا با تزریق ماهانه مصرف می شود ، تکمیل کنند. برخی از جراحی های کاهش وزن از جذب ویتامین B جلوگیری می کند که می تواند منجر به کمبود شود. علاوه بر این ، رژیم غذایی پر کالری و پر پروتئین پس از عمل جراحی چاقی ، ویتامین های رژیم غذایی کافی را تأمین نمی کند.بیماران هنگام مصرف مکمل های ویتامین B سریعاً و تحت درمان ، باید دستورالعمل های خاص مرکز چاقی خود را رعایت کنند.

ویتامین های گروه B هشت ویتامین محلول در آب هستند که نقش مهمی در متابولیسم سلولی ایفا می کنند. ویتامین B در همه غذاهای فرآوری نشده یافت می شود. ویتامین های گروه B نقش مهمی در حمایت و افزایش متابولیسم دارند. حفظ سلامت پوست و تن ماهیچه ها. تقویت سیستم ایمنی و عصبی ؛ رشد و تقسیم سلولی را تقویت می کند. از جمله گلبول های قرمز خون که به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. و ممکن است خطر سرطان لوزالمعده را کاهش دهد.

ویتامین B1: تیامین
تیامین به مقدار زیادی در مخمر متمرکز است ، بنابراین غلات غلات منبع مهمی از این ویتامین هستند ، که برای کمک به بدن برای تبدیل غذا به انرژی و به مغز ، سلول های عصبی و عملکرد قلب کمک می کند. گوشت خوک ، ماهی ، تخمه آفتابگردان ، برنج و ماکارونی نیز مقادیر خوبی از تیامین را تأمین می کنند. بسیاری از غذاهای فرآوری شده با تیامین غنی شده اند. میزان مرجع روزانه تیامین 1.4 میلی گرم است ، با این حال برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف 50 میلی گرم هوشیاری روانی را افزایش می دهد. جذب تیامین در ژژنوم و ایلئوم رخ می دهد ، بنابراین بیماران مبتلا به بای پس معده و آستین معده شانس کمتری برای جذب ویتامین B1 از غذا دارند.

ویتامین B2: ریبوفلاوین
ریبوفلاوین در محصولات لبنی ، گوشت بدون چربی ، تخم مرغ ، آجیل ، حبوبات ، سبزیجات برگ دار و نان و غلات غنی شده یافت می شود. نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز خون ، تولید و رشد انرژی دارد. ریبوفلاوین یک ریزمغذی است که به راحتی جذب می شود و از نظر بصری بیشتر به عنوان ویتامین شناخته می شود که رنگ نارنجی را به مکمل های ویتامین B جامد می بخشد. افرادی که از کمپلکس B با دوز بالا استفاده می کنند ، هنگام ادرار کردن متوجه رنگ زرد فلورسنت غیر عادی در ادرار خود می شوند. B 2. ریبوفلاوین به طور مداوم از طریق ادرار افراد سالم دفع می شود و این امر در مواقعی که رژیم غذایی ناکافی است ، نسبتاً شایع می شود. علائم قابل مشاهده کمبود ریبوفلاوین شامل ترک خوردن و قرمز شدن لب ها ، التهاب غشاهای مخاطی دهان و زبان ، زخم دهان ، ترک گوشه دهان و گلودرد بود. RDA برای ویتامین B2 برای مردان 1.3 میلی گرم در روز و برای زنان 1.1 میلی گرم در روز است. بیشتر مکمل های ویتامین B دارای دوز بسیار بالاتری از ریبوفلاوین هستند.

ویتامین B3: نیاسین
مانند تیامین ، نیاسین در تبدیل غذا به انرژی مهم است. همچنین برای رشد و سنتز طبیعی DNA مورد نیاز است و به حفظ سلامت پوست ، اعصاب و دستگاه گوارش کمک می کند. نیاسین به طور طبیعی در گوشت بدون چربی ، مرغ و غذاهای دریایی یافت می شود. شیر ، غلات و برخی نوارهای جایگزین رژیم غذایی و نوشیدنی با نیاسین غنی شده است. RDA نیاسین برای مردان 16 میلی گرم و زنان 14 میلی گرم است. دوزهای شدید (1.5-6 گرم در روز) نیاسین می تواند باعث برافروختگی و خارش و همچنین افزایش قند خون شود. مکمل رسمی نباید منجر به این واکنش سمی شود.

ویتامین B5: اسید پانتوتنیک
پانتوتنیک اسید همچنین به بدن در تبدیل غذا به انرژی کمک می کند و در سنتز هورمون ها و سایر مواد شیمیایی در بدن نقش دارد. کمبود اسید پانتوتنیک تقریباً ناشناخته است. نام پانتوتن یونانی است و به معنی “از همه جا” است و مقدار کمی اسید پانتوتنیک در منابع غذایی گیاهی و حیوانی مانند غلات ، حبوبات ، تخم مرغ ، گوشت و طیور یافت می شود. RDA برای مردان و زنان 5 میلی گرم در روز است.

ویتامین B6: پیریدوکسین
پیریدوکسین در استفاده از پروتئین و در تولید گلبول های قرمز مهم است. با سایر ویتامین های گروه B برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید آنتی بادی عمل می کند. منابع خوب B6 مرغ ، گوشت گاو ، ماهی ، لوبیا ، موز و غلات غنی شده است. پیریدوکسین معمولاً در گیاهان یافت نمی شود.

ویتامین B7: بیوتین
ما اغلب در مورد نقش بیوتین در رشد مو و پوست می شنویم ، اما این ویتامین قوی همچنین نقش مهمی در متابولیسم پروتئین ها و کربوهیدرات ها به انرژی دارد. مطالعات نشان می دهد که بیوتین همچنین می تواند در حفظ سطح قند خون ثابت مفید باشد. بیوتین در تخم مرغ ، محصولات لبنی ، حبوبات ، غلات کامل و سبزیجات چلیپایی یافت می شود. افرادی که پس از جراحی کاهش وزن در مرحله کاهش وزن سریع هستند ، اغلب دچار ریزش مو می شوند که ممکن است در نتیجه کمبود بیوتین باشد. افزایش مکمل بیوتین بلافاصله پس از جراحی می تواند خطر ریزش مو را به دلیل کمبود بیوتین کاهش دهد.

ویتامین B9: اسید فولیک
این ویتامین B – که اسید فولیک یا فولاسین نیز نامیده می شود ، برای رشد بافت ها حیاتی است و در جلوگیری از برخی ناهنجاری های ژنتیکی نقش دارد. برای زنان در سنین باروری دریافت مقدار کافی از این ماده مغذی مهم است. اعتقاد بر این است که اسید فولیک همچنین می تواند به جلوگیری از برخی سرطان ها و جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند. منابع خوب اسید فولیک عبارتند از کنگر فرنگی ، مارچوبه ، آووکادو ، زغال اخته ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، نخود ، نخود سبز ، عدس ، آب پرتقال ، بادام زمینی خام ، لوبیا چیتی ، کاهو ، اسفناج و جوانه وحشی. بسیاری از غلات و محصولات غلات تصفیه شده با اسید فولیک غنی شده اند.

ویتامین B12: انواع مختلف کوبالامین
ویتامین B12 در تشکیل گلبول های قرمز خون و در عملکرد سیستم عصبی نقش دارد و به بدن اجازه می دهد از اسید فولیک استفاده کند. ویتامین B12 که کوبالامین نامیده می شود در گوشت ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ و محصولات لبنی فراوان است.

دیدگاهتان را بنویسید