پخت خود را به سطح سالم تری ببرید

در حالی که تعطیلات بوی شیرینی زنجفیلی و شیرینی شکری، پای کدو تنبل و براونی های مغزدار را به ارمغان می آورد، پختن یک سرگرمی در تمام طول سال برای بسیاری است که برای دوستان و خانواده آنها عالی است، اما زمانی که شما سعی می کنید سبک زندگی سالمی داشته باشید بهترین نیست. . بسیار آسان است که در سرگرمی شیرینی پزی غرق شوید و شکر، کره و کالری اضافی همراه با آن را فراموش کنید، اما چند نکته و ترفند ساده می تواند به شما در حفظ لذت (و خوش طعم بودن) کمک کند. اصول سالمی که از سلامت و رفاه کلی حمایت می کند.

کیفیت مهم است

حتی اگر هیچ تغییری در نوع یا مقدار مواد در دستور غذا ایجاد نکرده‌اید، صرفاً اطمینان از خرید محصولات باکیفیت می‌تواند ارزش غذایی غذاهای پخته شده شما را بهبود بخشد.

شکلات

به عنوان مثال، هنگامی که براونی درست می کنید، پودر کاکائو فرآوری شده هلندی می خرید یا پودر کاکائو طبیعی شیرین نشده؟ اگر فرآوری شده بخرید، این ماده ای است که می توانید آن را بهبود ببخشید. حتی اگر پودر کاکائو طبیعی بخرید، می‌توانید با استفاده از پودر کاکائو خام (خیر، کاکائو و کاکائو یکسان نیستند)، که فواید تغذیه‌ای بیشتری ارائه می‌دهد، این ماده را یک درجه بالا ببرید.

قند

کیفیت قند شما نیز مهم است. آیا همان کیسه قند سفید گرانول قدیمی را می خرید؟ می‌توانید همان شیرینی و حتی کمی طعم واقعی‌تر را با نیشکر خام (که سفید شده یا بیش از حد فرآوری نشده است) دریافت کنید.

اب دوغ

حالا در مورد کره یک سوال از شما داریم… چه رنگی است؟ تقریبا سفیده یا زرده؟ کره گاوهایی که در مرتع پرورش می‌یابند و از علف‌ها تغذیه می‌کنند، زردتر و خامه‌تر از کره معمولی باغی است که در سوپرمارکت‌ها می‌بینید، و دارای اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین K2 و سایر مواد مغذی مفید برای شما است. همین امر در مورد سایر مواد لبنی مانند شیر نیز صدق می کند. انتخاب شیر ارگانیک از گاوهای پرورش یافته در مرتع و علف خوار برای شما بسیار بهتر از شیر ژنریک است.

تخم مرغ

تخم مرغ ها، ترجیحاً ارگانیک، از مرغ های پرورش یافته در مرتع، بیشترین فواید تغذیه ای را دارند و، چون محصولی از یک مرغ سالم تر و شادتر هستند، عملکرد بهتری در پیوند مواد شما دارند.

نکات و ترفندها

هنگامی که متعهد به خرید مواد با کیفیت بالا هستید، می توانید از این نکات استفاده کنید تا محصولات پخته شده خود را کمی سالم تر کنید.

  • چربی را ¼ کاهش دهید. اگر دستور غذا به 1 فنجان کره نیاز دارد، از ¾ فنجان استفاده کنید.
  • شکر را ¼ تا ½ برش دهید.
  • چغندر ریز رنده شده را به دستور پخت براونی یا سایر شکلات ها اضافه کنید و شکر را ¼ کاهش دهید.
  • کوکی ها و براونی ها را کوچکتر کنید.
  • ¼ آرد سفید را با آرد گندم سیاه یا بادام جایگزین کنید.
  • مایه کیک را نازک نگه دارید. با برس زدن آب سیب روی لایه های اطراف فراستینگ، رطوبت را به لایه های داخلی اضافه کنید.
  • از مرنگ پوسته پای درست کنید.