پسرعموهای احساسی

من اغلب در مورد پنج احساسی که در حالت گروهی با پسرعموها کار می کنند به مشتریان خود می گویم:

  1. ترس – اغلب تشخیص این احساس دشوار است. یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید: “بچه های بزرگ گریه نمی کنند.” کسانی که سابقه نظامی دارند تمایلی به نشان دادن ضعف ندارند و علیرغم تجربیات دردناکی که داشته اند ، آنها حتی نمی خواهند در مورد میزان ترس خود صحبت کنند.

برخی از مردم می ترسند که دوست نداشته باشند یا دوستشان نداشته باشند. آنها اجازه می دهند ترس آنها را به شرایط وحشتناکی برساند که نیازهای آنها قربانی می شود. دیگران در صورت شکست یا احمقانه به نظر می رسند که کار جدیدی را شروع کنند.

  1. کنترل – متأسفانه ، کنترل فریبنده است ، به ویژه هنگامی که ما معتقدیم می توانیم چیزها یا افراد را کنترل کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم. اشتباه! برخی از چیزها را می توانیم کنترل کنیم ، اما اینها محدود به افکار ، احساسات و رفتارهای خود ما هستند.

  1. کمال گرایی – اشتباه کردن قابل قبول است! این بخشی از انسان بودن است. کسانی که تلاش می کنند کامل باشند ، اغلب در مجموعه الگوهایی که برای خود ایجاد کرده اند گرفتار می شوند. آنها معتقدند که برخی کارها باید در زمان معینی انجام شود و توانایی بخشش و لطف خود و دیگران را از دست می دهند.

  1. نگرانی – سالها پیش مشتری داشتم که می گفت: “دغدغه این است که به شیطان دعا کنیم.” این من را شگفت زده کرد ، اما در عین حال ، می توانستم ببینم که چگونه برای او منطقی است. کسانی که اضطراب مزمن دارند اغلب از مشکلات جسمی مانند زخم معده ، مشکلات قلبی و میگرن رنج می برند. آنها تمایل دارند بر مشکلات یا مشکلاتی تمرکز کنند که در آنها قدرت ندارند ، و بنابراین اضطراب آنها بی اثر اما طاقت فرسا است.

  1. استرس – این یک واکنش طبیعی به استرس است که می تواند منطقی یا غیرمنطقی باشد. به عنوان مثال ، استرس رفتن به مصاحبه شغلی ، صحبت کردن یا ملاقات با شخص جدیدی منطقی است. از سوی دیگر ، هنگامی که اغلب خود را در حال گفتن “اگر …؟” ممکن است متوجه شوید که استرس شما کاملاً نامعقول است.

برای مقابله با این پنج پسرعمو کارهای زیادی می توانید انجام دهید:

  1. مصرف موادی مانند الکل ، کافئین و مواد مخدر را محدود کنید.

  2. یک برنامه منظم برای خواب داشته باشید و استراحت کافی داشته باشید. ممکن است متوجه شوید که یک پتو وزن دار کمک می کند.

  3. اطمینان حاصل کنید که هر روز غذای مقوی و آب دریافت می کنید.

  4. ورزش کنید تا اندورفین طبیعی خود را فعال کنید (مسکن ها و تثبیت کننده های خلق و خو)

  5. کمی وقت بگذارید و با خودتان تمرین کنید (آنچه را که می خواهید بگویید).

  6. نفس های عمیق بکشید تا ذهن و بدن شما کند شود.

  7. قبل از پاسخ به موقعیتها یا افکار دشوار ، به آرامی تا 10 (یا 100) بشمارید.

  8. مانند یک دوست خوب با خود مهربان باشید.

مانند هر خانواده دیگری ، هر یک از این پسرعموها ویژگی ها و روشهای منحصر به فردی برای ظاهر شدن در زندگی ما دارند. خبر خوب این است که می توانید با هر یک از آنها کنار بیایید. در دانستن حضور آنها و اجرای استراتژی های مثبت مهارت داشته باشید و آنها به زودی خواهند فهمید که شما مسئول هستید – نه آنها!

دیدگاهتان را بنویسید