پنج نکته برای پرهیز از خوردن احساسی

چگونه از خوردن احساسی اجتناب کنیم؟

ما موجوداتی احساسی هستیم. نیروی محرکه پشت هر عملی یک احساس است. در مورد وعده غذایی شما نیز همین اتفاق می افتد. وقتی ناامید هستید ، نمی خواهید چیزی بخورید. با عصبانیت ، می خواهید گرسنه بمانید. برای خوشحالی یا هیجان ، پیتزا ، دسر و نوشیدنی های سرد سفارش می دهید. عاطفه یعنی انرژی در حال حرکت. هنگامی که یک نیروی بزرگ چیزی را حرکت می دهد ، متوقف کردن حرکت دشوار است.

در اینجا 5 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند:

  1. یک برنامه غذایی متغیر تهیه کنید
  2. به احساسات خود توجه کنید
  3. میان وعده های سالم انتخاب کنید
  4. با دقت غذا بخورید
  5. دفتر خاطرات بسازید

یک برنامه غذایی متغیر تهیه کنید

هر بار که زندگی می کنید روحیه شما تغییر می کند. تماشای یک نمایش باعث خوشحالی شما می شود. با شنیدن دیدگاه های سیاسی درباره شخصی که دوستش ندارید عصبانی می شوید. خلق و خوی شما مدام در حال تغییر است.

به همین دلیل است که رژیم غذایی ثابت برای شما کار نمی کند. شما باید بدانید که اکنون چه احساسی دارید. چه احساسی دارید؟

این احساس باعث می شود چیزی بخورید یا آن را رد کنید. توجه کنید. وقتی عصبانی هستید ، خوردن بستنی امکان پذیر نیست.

برنامه رژیم غذایی شما باید انعطاف پذیر باشد تا بتواند با روحیه و احساسات شما تنظیم شود.

به احساسات خود توجه کنید

اکثر مردم احساسات خود را نمی دانند. آنها قادر به تشخیص احساسات خود نیستند. وقتی می گویند افسرده هستند ، در واقع از چیزی عصبانی هستند. در حالی که صدمه دیده اید ، با لبخند می گویید:

“مهم نیست. من خوبم. خوشحالم.”

این درست نیست. باید با خود صادق باشید. می دانم که گفتن حقیقت شجاعت می خواهد. وقتی خوشحال هستید ، شاد باشید. وقتی ناراحت هستید ، تظاهر نکنید که یک فرد شاد هستید. به خود دروغ نگویید. به احساسات خود توجه کنید.

میان وعده های سالم انتخاب کنید

تنقلات ، دسرها و نوشیدنی ها بخشی از زندگی روزمره ما هستند. اجتناب از آنها دشوار است. پس چرا میان وعده های سالم انتخاب نکنید. انتخاب های سالم داشته باشید. آنها باید در آشپزخانه شما باشند. در هنگام عصبانیت ، هنگامی که به سختی می توان از خوردن احساسی جلوگیری کرد ، انتخاب باید یک عنصر سالم باشد.

با دقت غذا بخورید

هنگام صرف ناهار یا شام ، سعی کنید روی وعده غذایی خود تمرکز کنید. همه چیزهای دیگر دنیا را فراموش کنید. همه مسائل دیگر را فراموش کنید. بار عاطفی را بردارید. لبخند بزنید ، استراحت کنید و از وعده غذایی خود لذت ببرید.

دفتر خاطرات بسازید

دفترچه بگیر. هر زمان که ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ترسیده هستید ، احساسات خود را بنویسید. احساسات خود را نادیده نگیرید. به احساسات خود گوش دهید و بگذارید از بدن شما جاری شود. مشکل خود را ثبت کرده و سپس کاغذ را در سطل زباله بریزید. احساس خیلی بهتری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید