پیتزا همه گروه های غذایی اصلی را دارد

در این دنیای بسیار شلوغ، زمان صرف غذا می تواند دردسرساز باشد. زمانی که مجبور هستید در طول روز کارهای زیادی را انجام دهید، به نظر می رسد سخت است که در یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید. به این ترتیب، مردم همیشه به دنبال وعده های غذایی سریع هستند که تمام مواد مغذی لازم را در یک لقمه فراهم می کند. اگر این مورد در مورد شماست، پس لازم نیست بیشتر از صفحات زرد نگاه کنید. مدت‌هاست که وعده غذایی کامل وجود دارد که احتمالاً بیشتر از آنچه متوجه می‌شوید آن را می‌خورید. هنوز متحیر هستید که این غذای کامل چیست؟ این چیزی نیست جز پیتزا.

برای بسیاری، پیتزا ممکن است فقط یک میان وعده یا غذای ناسالم باشد، یک ماده چاق کننده با ارزش غذایی خالی. اما برخلاف این تصور رایج، پیتزا به طور بالقوه می تواند یک وعده غذایی سالم باشد که هم سیر کننده و هم مغذی باشد. در حالی که درست است که خوردن شش تکه بزرگ پیتزا در یک جلسه قطعا می تواند یک نفر را چاق کند، خوردن آن در مقادیر مناسب می تواند به اندازه خوردن یک وعده سالاد سالم باشد. چیزی که پیتزا را بسیار خوب می کند این است که تمام گروه های غذایی توصیه شده توسط متخصصان تغذیه و پزشکان برای یک تغذیه مناسب را دارد.

در اینجا خلاصه ای از انواع غذاهایی که در بیشتر پیتزاها یافت می شوند، آورده شده است.

پیتزا دانه دارد

اساس هر پیتزا پوسته است. این ماده چسباننده کل پای است که همه مواد در آن قرار دارند. پوسته صرفاً نان است که معمولاً از آرد درست می شود. این منبع غنی از کربوهیدرات است که بدن به عنوان سوخت برای عملکرد روزانه خود استفاده می کند. گروه غذایی غلات همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای حفظ فرآیندهای طبیعی بدن ضروری است. پوسته پیتزا نیز منبع فیبر است که برای حفظ عملکرد دستگاه گوارش بسیار ضروری است.

پیتزا غذاهای غنی از پروتئین دارد

پیتزا سرشار از محصولات غذایی متعلق به گروه گوشت است. پیتزای معمولی می تواند پپرونی، سوسیس ایتالیایی، گوشت چرخ کرده، ژامبون و سایر گوشت ها باشد. برخی از پیتزاها حتی می توانند مرغ، گوساله یا بره داشته باشند. این نوع غذاها سرشار از پروتئین، آهن و ویتامین D و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر هستند. این مواد مغذی برای ساخت عضله و رشد بافت ضروری هستند. از این مواد مغذی برای حفظ مو و پوست نیز استفاده می شود.

پیتزا محصولات لبنی دارد

جدا از پوسته، یکی از ویژگی های معمول هر پیتزا پنیر است. هیچ چیز بهتر از موتزارلای ذوب شده روی هر پیتزا نیست. حتی برخی از پیتزاها انواع دیگری از پنیر مانند چدار، فتا و گودا دارند. پنیر نیز مانند سایر لبنیات سرشار از کلسیم و پروتئین است. کلسیم یک ماده معدنی ضروری برای رشد استخوان ها و دندان های قوی است. همچنین یک عنصر مهم برای پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان است.

پیتزا میوه دارد

یکی دیگر از مواد معمولی پیتزا سس گوجه فرنگی است. در حالی که بیشتر مردم فکر می کنند گوجه فرنگی یک سبزی است، اما اساسا یک میوه است. و مانند بسیاری از میوه های مغذی، گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C، ویتامین A و سایر مواد معدنی است. همچنین منبع خوبی از لیکوپن است که نشان داده شده است به پیشگیری از سرطان کمک می کند. انواع خاصی از پیتزاها میوه های دیگری نیز دارند. پیتزای سبک هاوایی دارای آناناس است که یکی دیگر از منابع خوب ویتامین C است. برخی از پیتزاهای سبک آسیایی دارای پرتقال ماندارین هستند. حتی پیتزاهایی با آووکادو نیز وجود دارد که منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری است که سطح کلسترول خوب خون را افزایش می دهد.

پیتزا سبزیجات دارد

پیتزاها سبزیجات سالمی هم دارند. البته پیتزای گیاهی وجود دارد که حاوی گوشت نیست و فقط سبزیجات دارد. چنین پیتزاهایی را می توان بسیار به سالاد تشبیه کرد و تقریباً یکسان، اگر نگوییم مواد مغذی بیشتری دارد. یک پیتزا می تواند تکه هایی از فلفل دلمه ای داشته باشد. قارچ نیز می تواند وجود داشته باشد. برخی از پیتزاها کلم، کاهو و سبزیجات دیگر نیز دارند. سبزیجات سرشار از کلسیم، بتاکاروتن، آهن و سایر ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

پیتزا روغن و شیرینی دارد

پیتزا می تواند منبع خوبی از انرژی پیچیده از چربی ها باشد. پیتزاهای معتبر مدیترانه ای و ایتالیایی اغلب روغن زیتون دارند که برای قلب بسیار مفید است. بسته به نوع پیتزا، انواع دیگری از روغن ها نیز ممکن است وجود داشته باشد. شیرینی ها را می توان در پیتزاها، به ویژه آنهایی که برای بچه ها استفاده می شود، پیدا کرد.

پیتزا می تواند شامل یک وعده غذایی کامل و متعادل باشد

اگر به دنبال یک غذای سریع و کامل و سالم هستید، احتمالا پیتزا می خورید. البته مانند هر غذای دیگری، بهتر است همه چیز را در حد اعتدال نگه دارید. یک یا دو برش برای یک وعده غذایی خوب است، اما یک دوجین ممکن است زیاد باشد. بنابراین دفعه بعد که پیتزا را برای تحویل سفارش دادید، فقط قدردان چنین غذای خوب و کاملی باشید.