پیشگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی

معرفی.

پزشکان متعارف و غیرمتعارف به اتفاق آرا موافق هستند که غذاهایی مانند غذاهای دریایی، میوه ها، سبزیجات، چای سبز، آجیل، غلات، حبوبات، پیاز، زنجبیل، فلفل تند، سیر، روغن زیتون، الکل، غذاهای سرشار از ویتامین C، E و بتا. -کاروتن عروق را حفظ کرده و از بیماری قلبی و سکته جلوگیری می کند. از سوی دیگر، گوشت ها و غذاهای لبنی سرشار از چربی اشباع شده، الکل زیاد و سیگار کشیدن می تواند به عروق و قلب آسیب برساند.

در واقع، صرف وعده‌های غذایی حاوی تمام موادی که به طور جداگانه از بیماری قلبی پیشگیری می‌کنند، می‌تواند سال‌ها به زندگی اضافه کند. بر اساس محاسبات یک گروه بین المللی از متخصصان، اگر مردان 50 ساله و بالاتر بادام، سیر و سایر مواد مبارزه کننده با بیماری قلبی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند، ممکن است بیش از 6 سال طول عمر خود را افزایش دهند و زمان بیشتری را بدون مصرف بگذرانند. بیماری قلبی.

گزارش نویسندگان در مجله پزشکی بریتانیا، در میان زنان، پیروی از همان دستور العمل پس از 50 سالگی می تواند تقریباً 5 سال بیشتر به زندگی اضافه کند.

آنها رژیم غذایی توصیه شده خود را “Poly-meal” می نامند، که ایده “Polypill” را که توجه زیادی به آن شده بود، بر اساس ایده دادن به همه یک قرص ترکیبی برای جلوگیری از بیماری قلبی انجام می دهد. “Poly-meal” حاوی آن دسته از موادی است که تحقیقات نشان داده است می توانند خطر بیماری قلبی را کاهش دهند.

منو شامل شراب، ماهی، شکلات تلخ، میوه ها، سبزیجات، سیر و بادام است. همه مواد باید روزانه در مقادیر توصیه شده مصرف شوند، به جز ماهی که تحقیقات نشان می دهد باید چهار بار در هفته مصرف شود.

همچنین نشان داده شده است که خوردن لوبیا از جمله سویا، لوبیا چشم بلبلی و نخود در واقع به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک می کند.

1. کلسترول چیست؟

کلسترول نوعی چربی (لیپید) در خون فرد است. علاوه بر این، سلول فرد، و همچنین بدن، تمام نیازهای او را می سازد. کلسترول همچنین می تواند از غذاهایی که می خوریم دریافت کند.

اگر کلسترول بیش از حد در بدن وجود داشته باشد. شروع به انباشته شدن در شریان های فرد می کند (شریان ها رگ های خونی هستند که خون را از قلب دور می کنند). به این حالت تصلب شرایین یا تصلب شرایین می گویند. از اینجاست که برخی از مشکلات قلبی و جریان خون شروع شد.

شریان ها را می توان از طریق این تجمع باریک کرد و جریان خون را در آنها سخت تر کرد. این تجمع همچنین می تواند منجر به لخته شدن خون و التهاب خطرناکی شود که می تواند باعث حملات قلبی و سکته شود.

بسیاری از چیزها می توانند بر سطح کلسترول تأثیر بگذارند، از جمله:

من. غذایی که فرد می خورد خوردن بیش از حد چربی های اشباع شده، چربی ترانس و کلسترول می تواند کلسترول فرد را افزایش دهد.

ii اضافه وزن داشتن. این ممکن است کلسترول HDL (“خوب”) را کاهش دهد.

III. غیر فعال بودن ورزش نکردن ممکن است کلسترول HDL (“خوب”) را کاهش دهد.

IV سن. کلسترول بعد از 20 سالگی شروع به افزایش می کند.

v. سابقه خانوادگی. اگر اعضای خانواده کلسترول بالا داشته یا دارند، ممکن است شما نیز به آن مبتلا باشید.

انواع مختلفی از کلسترول وجود دارد:

من. کلسترول لیپو پروتئین با چگالی کم. کلسترول “بد” است. این نوعی است که می تواند خطر بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

ii کلسترول لیپو پروتئین با چگالی بالا کلسترول “خوب” است. این نوعی است که با خطر کمتر بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مرتبط است.

2. کلسترول لیپو پروتئین با چگالی بالا و کلسترول لیپو پروتئین با چگالی کم.

محققان دانشگاه غربی انتاریو در لندن دریافتند که فلاونوئیدها و لیمونوئیدهای موجود در آب پرتقال سطح کلسترول HDL (به اصطلاح کلسترول “خوب”) بدن را افزایش می دهد که به شستشوی کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) کمک می کند. کلسترول بد) از سیستم. سایر آب مرکبات مانند گریپ فروت نیز حاوی این بیوشیمیایی هستند. آب پرتقال همچنین منبع خوبی از ویتامین C است.

محققان همچنین پیشنهاد می کنند که نوشیدن سه لیوان آب پرتقال در روز، کلسترول خوب لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) را افزایش می دهد و احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

در این مطالعه، بیماران مبتلا به کلسترول بالا با نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال به مدت چهار هفته شروع کردند و در نهایت روزانه سه لیوان به مدت چهار هفته مصرف کردند. بیمارانی که به مدت پنج هفته آب میوه ننوشیدند و مجدداً کلسترول آنها آزمایش شد.

نتایج نشان داد در حالی که کلسترول LDL کاهش نیافته است، متوسط ​​سطح کلسترول HDL 21 درصد افزایش یافته و نسبت HDL به کلسترول کل 16 درصد کاهش یافته است. ترکیبی از افزایش کلسترول HDL و کاهش نسبت به کاهش خطر بیماری قلبی شناخته شده است.

محققان مرکز پزشکی Cedars-Sinai می‌گویند که لوبیا سطح فیتواستروژن‌ها یا استروژن‌های گیاهی را در خون زنان افزایش می‌دهد. به گفته دکتر بیری مرز. این نتایج حاصل از این مطالعه است.

همچنین ممکن است “ارتباطات مثبت” با فیتواستروژن ها و درمان جایگزینی هورمون برای زنان در طول و بعد از یائسگی وجود داشته باشد.

3. ثابت شده است که تغییرات در رژیم غذایی و سبک زندگی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

چالش بعدی این است که آیا می توان با مصرف کپسول های مکمل به جای خوردن خود حبوبات، فواید مشابهی را به دست آورد؟ مطالعات دیگر نشان می دهد که اشکال مصنوعی نتایج مثبت کمتری تولید می کنند. احتمالاً این بدان معناست که مردم باید به جای مصرف مکمل‌ها به شکل کپسول، لوبیا بخورند.

حتی تغییرات اندک در رژیم غذایی و سبک زندگی نشان داده است که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

به طور کلی مصرف غذاهای کم کلسترول، چربی اشباع و نمک و مصرف ویتامین ها و مکمل ها یا خوردن غذاهای حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری توصیه می شود.

متخصصان تغذیه همچنین خوردن ماهی های چرب را برای سلامت قلب بهتر توصیه می کنند. اسیدهای چرب موجود در ماهی حاوی امگا 3 است که در پیشگیری از بیماری های قلبی موثر است. روغن ماهی چند سال پیش توسط دانشمندان کشف شد که حاوی نوعی روغن غیراشباع چندگانه است که ممکن است به ویژه در برابر حملات قلبی محافظت کند.

در واقع، دانشمندانی که سلامت جمعیت‌های مختلف جهان را مطالعه می‌کردند، متوجه شیوع کم بیماری عروق کرونر قلب در میان اسکیموهای گرینلند و ژاپنی‌های ساکن در دهکده‌های ماهیگیری در دریا شدند. اگرچه این دو جمعیت از نظر جغرافیایی از هم جدا بودند، اما حداقل یک چیز مشترک داشتند. هر دو گروه مقدار زیادی ماهی چرب، روغن ماهی، غده نهنگ و سایر موجودات دریایی که از ماهی تغذیه می‌کنند، مصرف می‌کنند.

دانشمندان گزارش می‌دهند که در ابتدا، قلب سالم آن‌ها نامتجانس به نظر می‌رسید، زیرا سطوح بسیار بالای چربی در رژیم غذایی بدون توجه به منبع آن چربی، یک عامل خطر برای بیماری قلبی در نظر گرفته می‌شود.

مطالعات بیشتر نشان داد که هم ژاپنی‌های دریایی و هم اسکیموها دارای سطح پایین تری گلیسیرید (نوعی چربی خون)، سطوح بالای کلسترول HDL و کاهش تمایل به لخته شدن خون هستند. همه این موارد نشانه‌های کلاسیکی هستند که یک سیستم قلبی عروقی سالم و سالم را نشان می‌دهند.

محققان با کاوش عمیق تر دریافتند که افراد ماهی دوست همچنین دارای سطوح بالایی از یک کلاس اسید چرب به نام اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به نام اسید هگزانوئیک دوکوزا (DHA) نیز شناخته می شود، که از ماهی می آید.

طبق گزارش‌ها، ماهی‌های آب سرد مانند سالمون، ماهی خال مخالی و شاه ماهی غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب مفید امگا 3 هستند، اما بیشتر ماهی‌ها و غذاهای دریایی نیز حاوی مقداری از آن هستند. محققان هلندی دریافتند کسانی که به طور منظم ماهی می خورند نسبت به کسانی که ماهی نمی خورند کمتر دچار بیماری قلبی و سکته می شوند.

4. سیر، زنجبیل از اکسید شدن کلسترول LDL و حمله قلبی جلوگیری می کند.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که سیر از اکسیداسیون کلسترول LDL جلوگیری می کند و ممکن است از تولید چربی و کلسترول اضافی توسط کبد جلوگیری کند.

بر اساس یک مطالعه، با افزودن دو اونس آب سیر چرب، مشخص شد که وعده غذایی مملو از کلسترول در واقع کلسترول را تا هفت درصد کاهش می دهد. مطالعه دیگری نشان داد که روزانه 600 میلی گرم پودر سیر می تواند کلسترول کل را تا حدود 10 درصد کاهش دهد. بر اساس تحقیقات دیگری که این یافته ها را تأیید می کند، گزارش می دهد که کلسترول LDL در حالی که کلسترول HDL (“خوب”) را افزایش می دهد، می تواند توسط سیر کاهش یابد.

خوردن سه حبه سیر در روز کلسترول را برای مدت طولانی پایین نگه می دارد. گزارش شده است که از آنجایی که سیر حاوی آجوئن و سایر مواد است، به حفظ خون “رقیق” و عاری از لخته های خون بالقوه کشنده کمک می کند.

پزشکان آیورودا پیشنهاد می کنند که خوردن کمی زنجبیل در روز به پیشگیری از حمله قلبی کمک می کند. کلسترول را کاهش می دهد. از لخته شدن خون جلوگیری می کند و فشار خون را کاهش می دهد. بنابراین برای داشتن قلب سالم، زنجبیل یک گیاه مهم است

طبق گزارش ها، ویژگی های کمک کننده به قلب زنجبیل شبیه به سیر است. نشان داده شده است که زنجبیل با توالی طولانی وقایع لازم برای تشکیل لخته خون تداخل دارد. بر اساس گزارش‌ها، این به جلوگیری از لخته‌هایی که می‌توانند در شریان‌های کرونر تنگ شده و باعث حمله قلبی شوند، کمک می‌کند.

5. افزایش مصرف در تعداد وعده های میوه و سبزیجات در روز خطر سکته مغزی و حمله قلبی را کاهش می دهد.

نشان داده شده است که پیاز حاوی آدنوزین و سایر «رقیق‌کننده‌های خون» است که به جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون کمک می‌کند. برای رقیق شدن خون، پیاز با افزایش HDL به باز و شفاف نگه داشتن عروق کرونر کمک می کند. ثابت شده است که خوردن نصف پیاز خام هر روز HDL را 20 تا 30 درصد افزایش می دهد.

در مطالعه ای بر روی 87000 پرستار که توسط بیمارستان زنان و بریگهام و دانشگاه هاروارد انجام شد، در مقایسه با افرادی که یک وعده در ماه یا کمتر می خوردند، افرادی که هر هفته پنج وعده یا بیشتر هویج می خوردند، 68 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی بودند. هویج سرشار از بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدها است که همه اعضای خانواده ویتامین A هستند. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات سرشار از بتاکاروتن و ویتامین C و E می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را تا 54 درصد کاهش دهد.

فلفل کاین بر اساس مطالعات اخیر، گردش خون و عملکرد قلب را بدون افزایش فشار خون بهبود می بخشد. همچنین قدرت سایر گیاهانی که همزمان مصرف می شوند را افزایش می دهد.

بروملین آنزیمی که در آناناس وجود دارد بیشتر به دلیل توانایی آن در تجزیه پروتئین ها شناخته شده است. این یک عنصر کلیدی در نرم کننده های گوشت است. اثر ضد لخته شدن بروملین ممکن است به جلوگیری از سکته مغزی ایسکمیک و حمله قلبی کمک کند.

مطالعه ای در مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان می دهد که میوه ها و سبزیجات در مبارزه با سکته مغزی مفید هستند. این در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد که در آن محققان رابطه بین مصرف میوه و میزان سکته مغزی را در بیش از 75000 زن بررسی کردند.

خطر سکته مغزی در افرادی که میزان مصرف میوه و سبزیجات در روز افزایش یافته بود، کاهش می یابد.

علاوه بر این، همان مجله انجمن پزشکی آمریکا نشان داد که خوردن نان سبوس دار می تواند خطر سکته را تا 43 درصد کاهش دهد. دکتر سیمین لیو از بیمارستان بریگام و زنان در بوستون. ایالات متحده مطالعه ای انجام داد که سلامت و دفعات سکته مغزی پرستاران را در یک دوره چند ساله دنبال کرد. توجه به رژیم غذایی و مصرف نان سبوس دار شده است. لیو گفت، “جایگزینی غلات تصفیه شده با غلات کامل حتی با یک وعده در روز ممکن است مزایای قابل توجهی در کاهش خطر سکته مغزی ایسکمیک داشته باشد.” این مطالعه نتیجه می گیرد که “با کاهش خطر سکته مغزی ایسکمیک در بین زنان، مصرف بیشتر غذاهای غلات کامل بود. مرتبط با این است.”

نتیجه.

تقریباً همه حبوبات حاوی جنیستئین هستند که یک ماده مغذی پیشگیری کننده از سرطان است. علاوه بر محافظت در برابر سرطان، جنیستئین همچنین اثر ضد لخته شدن قابل توجهی دارد. بنابراین، اعتقاد بر این است که ممکن است به جلوگیری از سکته مغزی ایسکمیک و حمله قلبی نیز کمک کند. طبق گزارشات، جنیستئین را می توان از توفو و محصولات سویا نیز به دست آورد. نخود انگلیسی یا سایر لوبیاها و حبوبات.

ثابت شده است که چای سبز به کنترل فشار خون کمک می کند. همچنین ممکن است به حفظ کلسترول از انسداد شریان ها کمک کند. گزارش شده است که چای گیاهی حاوی اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) و سایر موادی است که به محافظت از بدن در برابر خطرات اکسیداسیون کمک می کند، در حالی که به کاهش کلسترول مضر LDL و افزایش کلسترول مفید HDL کمک می کند. بر اساس گزارش ها، آنها همچنین به کنترل فشار خون کمک می کنند.