چرا باید مراقب مصرف مکمل های ویتامین D باشیم؟

در عجله برای پول درآوردن، ساختن حرفه یا تحقق جاه طلبی های خود، چیزی که بیشتر مردم فراموش می کنند بیشتر از همه مراقبت کنند، سلامتی خودشان است. مصرف غذای مناسب، نوشیدن آب کافی، انجام ورزش روزانه و … از مهم ترین عوامل زندگی هستند که متاسفانه اکثر افراد از آن غافل می شوند. و مهمتر از همه، حصول اطمینان از اینکه بدن شما مواد مغذی کافی دریافت می کند به طوری که به اندازه کافی قوی برای مقابله با فعالیت های روزانه بسیار مهم است. مکمل های ویتامین D یکی از نمونه هایی از عوامل ضروری بدن شما هستند. آنها به دو شکل ویتامین D2 و D3 هستند که به ترتیب از نور خورشید و رژیم غذایی در دسترس هستند.

برای اینکه بدانید چرا مکمل های ویتامین D برای سلامتی شما مهم هستند، باید بدانید که دقیقاً چه عملکردی دارند. ویتامین D ماده مغذی است که می تواند سطح کلسیم و فسفر را تنظیم کند و آنها را در تعادل مناسب نگه دارد که می تواند استخوان های بدن شما را سالم نگه دارد. می تواند از بیماری هایی مانند راشیتیسم در کودکان و استئومالاسی (نرم شدن استخوان ها) در بزرگسالان جلوگیری کند. علاوه بر این، ویتامین D می تواند عملکردهای هورمونی مربوط به تکثیر سلولی، تمایز و آپوپتوز را تنظیم کند.

در موارد عادی، قرار گرفتن صحیح در معرض نور خورشید می تواند ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کند. با این حال، این به ندرت اتفاق می افتد زیرا اکثر مردم به دلایل مختلف ترجیح می دهند تا حد امکان از نور خورشید دوری کنند. و سبک زندگی پرمشغله امروزی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را حتی غیرممکن می‌کند، زیرا مردم هنگام سفر با وسایل نقلیه می‌روند و هرگز زمانی برای طبیعت پیدا نمی‌کنند. گزینه دیگر برای دریافت ویتامین D از طریق رژیم غذایی است. با این حال، مواد غذایی حاوی ویتامین D بسیار کمی وجود دارد و برخی از آنها قارچ، تخم مرغ، روغن کبد ماهی، ماهی چرب و جگر گاو هستند. و اگر گیاهخوار هستید، قارچ ها تنها گزینه شما برای دریافت ویتامین D هستند. به طور خلاصه، امروزه ویتامین D کافی فقط از طریق مکمل های آن به بدن شما می رسد.

مکمل های ویتامین D امروزه به راحتی در بازار موجود است و می توانید آنها را از داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین پیدا کنید. با این حال، هنگام دریافت آنها باید اطمینان حاصل کنید که آن را در مقدار مناسب دریافت می کنید. بنابراین، توصیه می شود که آن را تنها پس از مشورت با متخصص دریافت کنید. مانند هر چیز دیگری، بیش از حد ویتامین D نیز می تواند منجر به سطوح بالای کلسیم و فسفات شود و منجر به مسمومیت شود. رسوب سنگ کلیه یکی از مصادیق مصرف بیش از حد ویتامین D است. به یاد داشته باشید، بدن سالم نتیجه تعادل صحیح همه مواد مغذی در سطوح صحیح است.