چرا همیشه اینقدر احساس خستگی می کنید؟

آیا تو خود را در طول روز بکشید و احساس خستگی و فرسودگی کنید? بله، ما در مورد بی حالی صحبت می کنیم، آن احساس سنگینی که بعد از ظهر شما را تهدید می کند. وقتی انبوهی از گزارش‌ها را برای ارسال دارید، احساس کار کردن ندارم. پس چه چیزی باعث می شود که بخواهید در رختخواب خم شوید؟ کمبود انرژی می تواند ناشی از استرس عاطفی، کسالت، کمبود خواب و گاهی اوقات یک چرخه هورمونی به هم ریخته باشد. همچنین ممکن است به دلیل اختلال در تولید ملاتونین باشد.

می پرسید ملاتونین چیست؟ ملاتونین هورمونی است که هنگام پرواز در مناطق زمانی مختلف به مسافران کمک می کند تا بخوابند. این غده توسط غده صنوبری ترشح می شود و مسئول القای خواب شبانه و کنترل کاهش دمای مرکزی بدن شما است. غده صنوبری تولید ملاتونین خود را در طول روز کاهش می دهد تا هوشیار باشد و در هنگام تاریکی تولید آن را افزایش می دهد. ملاتونین در حدود ساعت 9 بعد از ظهر شروع به افزایش می کند و در حدود ساعت 2 صبح به اوج خود می رسد. هر گونه اختلال در این چرخه می تواند خواب را تحت تاثیر قرار دهد و باعث خستگی شود.

احساس کمبود انرژی، یا گاهی اوقات خستگی یا خواب آلودگی، طبیعی است. اما اگر با وجود اینکه بیشتر می‌خوابید، ورزش می‌کنید، بهتر غذا می‌خورید و استرس را مدیریت می‌کنید، خسته هستید، باید با پزشک مشورت کنید. اگر صبح با استراحت از خواب بیدار می شوید اما به سرعت در اثر فعالیت دچار خستگی می شوید، ممکن است یک وضعیت فیزیکی مداوم مانند تیروئید کم کار داشته باشید. از سوی دیگر، اگر با انرژی کم از خواب بیدار شوید و خستگی در طول روز ادامه داشته باشد، ممکن است افسرده شوید.

انواع مختلفی از انرژی و خستگی وجود دارد. خستگی شدید، انرژی پرتنش، خستگی آرام و انرژی آرام وجود دارد. انرژی پرتنش زمانی است که سرحال هستید و کارهای زیادی انجام می دهید اما لزوما در بهترین حالت خود نیستید. خستگی آرام خستگی بدون استرس است که در واقع می تواند در زمان هایی مانند قبل از خواب خوشایند باشد. بهینه انرژی آرام است، یا آنچه مردم آن را “جریان” یا “در منطقه بودن” می نامند. این انرژی بدون تنش است و حالتی است که به دنبال آن هستید زیرا شما سازنده و کاملاً متمرکز هستید.

یکی از مواردی که باید مراقب آن بود، خستگی شدید است. خلق و خوی شما پایین است، استرس دارید و چیزی می خواهید که به شما آرامش دهد. خلق و خوی شما پایین است، استرس دارید و چیزی می خواهید که به شما آرامش دهد. برای بسیاری از ما، این به شکلات، چی سیب زمینی و بیسکویت ترجمه می شود. این یک چرخه معیوب است. هنگامی که آن را با سوخت ارزان پر می کنید، بدن شما هیچ صدایی ندارد. در واقع، شما بیشتر احساس خستگی و ناامیدی می کنید و حتی بیشتر میان وعده می خورید تا احساس بهتری داشته باشید.[sandbiscuitsIt’saviciouscycleYourbodyhasnooomphwhenyoutopitupwithcheapfuelInfactyoufeelmoretiredandfrustratedandsnackevenmoretofeelbetter

این پرخوری های پر کالری و کم انرژی را برای این انتخاب های بدون احساس گناه کنار بگذارید:

ورزش:

افرادی که به جای ورزش به آب نبات تکیه می کنند، 60 دقیقه بعد احساس تنش بیشتری می کنند در حالی که 10 دقیقه پیاده روی سریع سطح انرژی را برای یک تا دو ساعت افزایش می دهد. ورزش منظم می تواند ظرفیت انرژی شما را افزایش دهد. این کار را سه بار در هفته به مدت حداقل 15 دقیقه در هر جلسه انجام دهید. شما باید در طول تمرین به طور معقولی نفس تنگی داشته باشید تا نشان دهد که به اندازه کافی ورزش می کنید.

چرت زدن:

اگر از نیمه شب گذشته بیدار بمانید و تا ساعت 7 صبح بیدار شوید، حداقل 8 ساعت خواب لازم را ندارید. همه کشورها از رکود انرژی رنج می برند زیرا برخی از مردم چیزهای بیشتری را در برنامه خود قرار می دهند. کل جامعه ما سرعت گرفته است – ما بیشتر کار می کنیم و کمتر می خوابیم، و این باعث می شود بیشتر بخوریم و کمتر ورزش کنیم. نوش دارو بدون شک خواب بیشتر است. ترفند این است که بدانید چقدر چرت بزنید و یک چرت نیم ساعته ممکن است کمک کند. مغز شما به 10 تا 15 دقیقه نیاز دارد تا وارد مرحله خواب شود. هر چیزی کوتاهتر کمکی نمی کند و ممکن است احساس بدتری در شما ایجاد کند. چرا به خواب نیاز داریم؟ ساده ترین راه برای درک اینکه چرا می خوابیم این است که ببینیم در صورت عدم خواب چه اتفاقی می افتد.

آزمایشات مربوط به محرومیت از خواب نشان داده است که پس از 14 روز بدون خواب، موش‌ها از بین می‌روند و می‌میرند. سه روز بدون چشم بسته، انسان ها را گیج فراموشکار و توهم می بیند. خواب بسیار حیاتی است زیرا به بهبودی بدن ما کمک می کند.

موسیقی:

گوش دادن به چیزی که از آن لذت می برید می تواند سطح انرژی را بالا ببرد و استرس را کاهش دهد. اما مهم است که صدا را پایین نگه دارید تا حواس‌تان را پرت نکند. سطح پایین و پس زمینه مساعد است.

محیط:

دفتر شما می تواند انرژی شما را کاهش دهد. سندرم دفتر بیمار می تواند باعث بی حالی شود. عواملی مانند تهویه ضعیف، روشنایی و دما (محدوده ایده آل 20 تا 23 درجه سانتیگراد است) همگی نقش دارند. تابش خیره کننده مانیتور کامپیوتر می تواند باعث احساس خواب آلودگی شما شود. برای انرژی دادن به ایستگاه کاری خود، موقعیت مانیتور خود را برای کاهش تابش نور تنظیم کنید. گزینه دیگر یک لامپ رومیزی برای خلاص شدن از سایه هایی است که توسط نورهایی که مستقیماً بالای سر شما قرار نمی گیرند.

ویتامین ها:

ویتامین های مناسب ممکن است کمک کند. افسردگی و خستگی می تواند ناشی از کمبود ویتامین های B در بدن باشد که می تواند در اثر استرس یا نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار رخ دهد. سایر ویتامین‌ها مانند C و E با تقویت سیستم ایمنی بدن از خستگی جلوگیری می‌کنند. روی یکی دیگر از تقویت‌کننده‌های انرژی است که با بهبود قدرت و استقامت عضلات کار می‌کند.

رژیم غذایی:

چرا خواب آلودگی دائمی؟ این به چیزی که می خورید مربوط می شود. مواد غذایی ما کمبود مواد مغذی دارند. با توجه به شیوه های مدرن کشاورزی، دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز از منابع غذایی و آب به دلیل آلودگی و آلودگی تقریبا غیرممکن است. در حالی که ویتامین ها می توانند برخی از آسیب ها را جبران کنند، خوردن غذاهای مناسب بسیار مهم است. در اینجا برخی از تقویت کننده های انرژی توصیه می شود:

آب انگور کنکورد (152 کالری، 0 گرم چربی در هر فنجان): با افزایش دوپامین در مغز، حافظه و مهارت های حل مسئله را تقویت می کند. سرشار از آنتی اکسیدان های محافظ

شیر سویا (127 کالری، 5 گرم چربی در هر فنجان): به توانایی یادگیری سرعت می بخشد و حافظه را تقویت می کند (اما بیشتر برای خانم ها… خانم ها، توجه داشته باشید!) به احتمال زیاد به دلیل فیتواستروژن موجود در آن.

کشمش (78 کالری، 0 گرم چربی 50 کشمش): حاوی بور است که ممکن است حافظه را تقویت کند و هوشیاری ذهنی و زمان واکنش را افزایش دهد.

اسفناج (41 کالری، 0.5 گرم چربی در هر پخت): سرشار از لوتئین و سایر آنتی اکسیدان هایی است که از سلول های مغز محافظت می کند.

بلوبری (83 کالری، 0 گرم چربی در هر فنجان): ممکن است تولید سلول های مغزی را در هیپوکامپ، ناحیه ای از مغز که حافظه را تنظیم می کند، افزایش دهد.