چربی های ترانس سالم در مقابل چربی های ترانس ناسالم نشان داده شد

من در مورد موضوعی صحبت می کنم که احتمالاً اکثر شما هرگز نشنیده اید … این که بین چربی های ترانس خوب و چربی ترانس بد تمایز وجود دارد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد چربی های ترانس خوب می توانند به کاهش چربی ، رشد ماهیچه ها و حتی پیشگیری از سرطان کمک کنند ، در حالی که چربی های ترانس بد باعث بیماری های قلبی ، سرطان ، دیابت و کدر شدن کلی بدن شما می شوند.

من مطمئن هستم که اکثر شما این همه هیاهو را در اخبار سالهای اخیر شنیده اید که چربی های ترانس برای سلامتی شما برای انسان مضر است. اگر خبرنامه من و برنامه کتاب الکترونیکی من “حقیقت در مورد شش بسته” را خوانده اید ، مطمئناً می دانید که این مواد از همه بدترین افزودنی های غذایی هستند و در اکثر قریب به اتفاق غذاهای فرآوری شده و فست فودها یافت می شوند. امروز در بازار به نظر من ، چربی های ترانس مصنوعی از نظر میزان خطر برای سلامتی با سیگار کشیدن همراه هستند. به هر حال ، این یکی از عوامل اصلی در شیوع بیماری های قلبی از دهه 1950 است.

همانطور که اخیراً شنیده اید ، FDA به تولیدکنندگان مواد غذایی دستور داده است که از اوایل سال جاری گرم چربی ترانس را در همه برچسب های رژیم غذایی لحاظ کنند. این بدان معناست که با جایگزینی موجودی در مغازه های خواربارفروشی ، از این پس باید ترانس گرم را در همه بسته ها مشاهده کنید و راهی آسان تر برای جلوگیری از آنها به شما ارائه می دهد.

با این همه صحبت در مورد چربی های ترانس در اخبار این روزها ، من می خواستم چند مورد را روشن کنم ، به ویژه هنگامی که صحبت از چربی ترانس بد در مقابل چربی ترانس خوب می شود. اگر تا به حال در مورد چربی های ترانس خوب چیزی نشنیده اید ، بگذارید توضیح دهم.

چربی های ترانس بد

اول از همه ، چربی های ترانس بدی که من به آنها اشاره می کنم ، گونه های انسانی هستند. این روغنها با روغنهای هیدروژنه مصنوعی نشان داده می شوند. مارگارین ، روغن های آب پز و تا حدی هیدروژنه موجود در اکثر غذاهای فرآوری شده ، میان وعده ها و غذاهای سرخ کرده ، مقصر اصلی آن هستند. این روغنهای هیدروژنه با استفاده از حلالهای شیمیایی سخت مانند هگزان (جزء بنزین) بسیار حرارت داده می شوند ، حرارت زیاد ، فشار ، یک کاتالیزور فلزی اضافه می شود و سپس بو می دهد و سفید می شود. درصد کمی از حلال مجاز است در روغن نهایی باقی بماند. این روغن بیشتر به یک روغن صنعتی تبدیل شده است تا یک روغن غذایی ، اما به هر حال FDA هنوز به تولیدکنندگان مواد غذایی اجازه می دهد که این آشفتگی را در غذاهای ما به مقدار زیاد ، حتی با خطرات بهداشتی مستند ، قرار دهند.

این روغن های هیدروژنه باعث ایجاد التهاب در بدن شما می شود که نشان دهنده رسوب کلسترول به عنوان یک عامل شفابخش در دیواره عروق است. از این رو ، روغن هیدروژنه = التهاب = گرفتگی عروق. می توانید بفهمید چرا بیماری قلبی از آنجایی که این چرندیات در غذاهای ما در 5 تا 6 دهه گذشته بارگذاری شده است ، شروع شده است. با گذشت زمان و علم همچنان آشکار می کند که این روغن ها واقعاً چقدر کشنده هستند ، من احساس می کنم که آنها در نهایت غیرقانونی خواهند بود و استفاده از آنها ممنوع می شود. قوانین برچسب زدن تنها اولین قدم بود. در حقیقت ، برخی از کشورهای جهان قبلاً استفاده از روغن های هیدروژنه در تولید غذا را ممنوع کرده یا حداقل تاریخ هایی را برای لغو دائمی آنها تعیین کرده اند.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که با شروع استفاده از روغن های هیدروژنه در غذاهای فرآوری شده توسط شرکت ها ، آنها در بیشتر موارد روغن های غیر اشباع چند تصفیه شده را جایگزین می کنند. اینها هنوز روغن های بسیار پردازش شده هستند که از حرارت زیاد ، حلال ها ، خوشبوکننده ها و سفید کننده ها استفاده می کنند. حتی روغن های تصفیه شده باعث التهاب در بدن شما می شوند … دور از منابع طبیعی چربی های سالم. یکبار دیگر ، برای بهترین نتایج ، بهترین گزینه این است که از غذاهای بسیار فرآوری شده به طور کلی اجتناب کنید و البته غذاهای کامل و حداقل فرآوری شده را انتخاب کنید. بدن شما از شما تشکر خواهد کرد!

چربی های ترانس خوب

بسیار خوب ، از آنجا که زباله در مورد چربی های ترانس مصنوعی صحبت می کرد ، اجازه دهید این را روشن کنم که چیزی به نام چربی های طبیعی طبیعی ترانس وجود دارد. چربی های ترانس طبیعی در معده نشخوارکنندگان مانند گاو ، گوسفند ، بز و غیره ایجاد می شود. و وارد ذخایر چربی حیوانی شوید. بنابراین ، چربی و چربی شیر موجود در گوشت این حیوانات می تواند چربی های ترانس طبیعی طبیعی را تأمین کند. اعتقاد بر این است که چربی های ترانس طبیعی در رژیم غذایی شما دارای مزایای بالقوه ای هستند که هم به عضله سازی و هم در کاهش چربی کمک می کند. با این حال ، به خاطر داشته باشید که میزان چربی های ترانس سالم در گوشت و لبنیات نشخوارکنندگان با روش های کشاورزی و رژیم های سنگین غلات و سویا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. گوشت و لبنیات دامهای آزاد که از علف تغذیه می کنند همیشه دارای مقادیر بسیار بالاتری از این چربی های مفید هستند.

یکی از چربی های ترانس طبیعی که ممکن است درباره آن شنیده باشید ، اسید لینولئیک مزدوج (CLA) نام دارد و توسط بسیاری از شرکت های کاهش وزن به بازار عرضه شده است. به خاطر داشته باشید که این قرص های CLA که در فروشگاه ها مشاهده می کنید ممکن است بهترین راه برای جذب CLA در رژیم غذایی شما نباشد. آنها به جای فرآیند طبیعی که در نشخوارکنندگان اتفاق می افتد ، به طور مصنوعی از روغن های گیاهی ساخته شده اند. بار دیگر ، مصنوعی با مزایای منابع طبیعی قابل مقایسه نیست.

حالا که گرم چربی های ترانس باید در همه برچسب های شما ذکر شود ، به خاطر داشته باشید که اگر مقداری چربی ترانس روی گوشت یا محصولات لبنی ذکر شده باشد ، احتمالاً آنها چربی های ترانس خوب طبیعی هستند که ما در اینجا در مورد آنها صحبت کردیم. در غیر این صورت ، اگر مقدار ترانس به هر غذای فرآوری شده اشاره دارد ، به احتمال زیاد این خطرناک ناسالم خطرناک روغن های هیدروژنه مصنوعی است ، بنابراین دوری کنید!

امیدوارم از این نگاه جالب به چربی ترانس خوب در مقابل چربی ترانس بد لذت برده باشید و از این اطلاعات برای مسلح شدن به انتخاب غذای سالم تر برای بدن بهتر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید