چند نکته مهم برای سلامتی

سبک زندگی سالم با بدن سالم آغاز می شود. آمریکایی‌ها در دهه گذشته به طور فزاینده‌ای ناسالم، بی‌تحرک و ناراضی شده‌اند و از نظر سلامت و شادی کلی نسبت به سایر کشورها در مقیاس پایین‌تر قرار دارند. این دو اغلب دست به دست هم می دهند. چاقی در حال افزایش است، ارتباط نزدیکی با سبک زندگی کم تحرک دارد و یکی از دلایل اصلی افسردگی است. جمله معروف “ذهن سالم منجر به بدن سالم می شود” در مورد سلامت کلی نیز صدق می کند. این لیستی از نکات مهم سلامتی برای داشتن یک سبک زندگی شاد و سالم است.

· رژیم نگیرید. همیشه سالم تر بخورید و در دراز مدت بهتر خواهد بود. کاهش وزن تدریجی معمولاً بهتر از کاهش سریع آن است و به احتمال زیاد کاهش وزن دارد.

· رژیم غذایی با فیبر بالا داشته باشید. این یک نکته مهم سلامتی است. این شامل غلات کامل، نان قهوه ای و غلات است. فیبر دستگاه گوارش را تنظیم می کند و خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد. به طور متوسط ​​حدود 13-18 گرم فیبر در روز.

از شیرین کننده های مصنوعی خطرناک دوری کنید و سعی کنید شکر را با جایگزین های شیرین کننده طبیعی مانند شهد آگاو یا بهتر است شیرین کننده مصنوعی استویا که ایمن و شیرین است جایگزین کنید.

· میزان چربی اشباع مصرفی روزانه را کاهش دهید. فقط 35 درصد از کالری دریافتی روزانه باید کالری چربی باشد و تنها 10 درصد آن باید از چربی های اشباع باشد.

· کمتر الکل بنوشید. مردان و زنان نیازهای متفاوتی دارند – زنان باید کمتر از 14 واحد در هفته و مردان باید کمتر از 21 واحد الکل مصرف کنند. این معادل یک لیوان یک یا نیم پیمانه آبجو است. طبق معمول، اعتدال برنده است – مقدار کمی الکل به قلب کمک می کند در حالی که مقدار زیاد آن مضر است.

· سعی کنید روزانه پنج وعده میوه و سبزی توصیه شده مصرف کنید. به تغییر رژیم غذایی روزانه با میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف کمک می کند و همچنین طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی را به شما می دهد.

· ماهی بیشتری مصرف کنید. اسیدهای چرب امگا سه موجود در روغن ها در برابر بیماری های قلبی و افزایش سطح کلسترول بسیار محافظت می کند. وعده توصیه شده هفتگی ماهی 2 تا 3 عدد است – زیرا 1.5 گرم اسیدهای چرب را تامین می کند.

· میزان نمک مصرفی را کاهش دهید. روزانه نباید بیش از 5 تا 6 گرم نمک مصرف شود و نمک بیش از حد ممکن است بعداً باعث عوارض قلبی شود.

· روزانه حدود هشت اونس مایع بنوشید. این فقط به آب محدود نمی شود و می تواند آب میوه باشد. این به شستشو و سالم ماندن کلیه ها کمک می کند و عفونت های دستگاه ادراری را کاهش می دهد.

· مکمل های ویتامین و مواد معدنی را فقط به عنوان پشتیبان مصرف کنید. مصرف غذاهای مناسب و تامین حداقل نیازهای مواد مغذی بسیار آسان تر است.

· یکی از مهمترین نکات بهداشتی، ورزش کردن است! حداقل سی دقیقه در روز ورزش کنید تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های خاص و مهمتر از همه برای مبارزه با چاقی کاهش یابد.

این نکات بهداشتی سلامت کلی را پوشش می دهد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که راه های دیگری برای کمک به سلامت بدن ما وجود دارد. برای زنان، ما باید به دنبال کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان باشیم. برای مردان، سلامت پروستات و سلامت قلب بسیار مهم است. اینها مهمترین نکات سلامتی برای سلامت استخوان هستند:

· کنترل وزن. استخوان ها ضربه گیر بدن هستند. اگر وزن بدن بیشتر از حد توصیه شده باشد، استخوان‌ها تحت فشار بی‌رویه قرار می‌گیرند و می‌توانند منجر به پوکی استخوان، آرتروز و افزایش فشار خون شوند. از خوردن غذاهای ناسالم که چربی و کلسترول بالایی دارند و ارزش غذایی کمی دارند خودداری کنید.

· حرکت یکی دیگر از نکات مهم سلامتی است. این کار از افزایش وزن بدن و سفت شدن مفاصل از عدم استفاده جلوگیری می کند. تاثیر کم برای افراد در معرض خطر بهترین است.

· تمرینات تحمل وزن را انجام دهید. با بالا رفتن سن، استخوان های او کمتر تراکم و شکننده تر می شوند. تقویت مفاصل و استخوان ها با ورزش کم تاثیر مطلوب است. نه تنها استخوان ها و مفاصل را در حرکت نگه می دارد، بلکه قلب و سایر سیستم های بدن را نیز در فرم نگه می دارد.

· تمرینات انعطاف پذیری نیز یک نکته مهم برای سلامتی است. دامنه حرکت با روان کردن مفاصل و جلوگیری از سفت شدن آنها، سلامت مفاصل را بهبود می بخشد.

· کمک های غذایی که سرشار از کلسیم، ویتامین D و فسفر هستند به طور طبیعی استخوان ها را تقویت می کنند.

این نکات بهداشتی به هر کسی کمک می کند تا به یک سبک زندگی سالم دست یابد و سلامت کلی را بهبود بخشد. یک فرد فعال شادتر از یک فرد کم تحرک است. این فهرست بهترین نکات بهداشتی را برای دستیابی به وزن کلی پایین تر، قلب سالم تر و کمک به طولانی شدن اثرات پیری ارائه می دهد. خواندن این لیست از نکات مهم سلامتی می تواند به داشتن سبک زندگی بهتر کمک کند.