چهار مرحله خطر بیماری قلبی را 80 درصد کاهش می دهد

سالانه نزدیک به یک میلیون نفر قربانی بیماری قلبی می شوند. اکثریت قریب به اتفاق این افراد نمی دانند که می توان با یک رویکرد طبیعی به رژیم غذایی از این وضعیت ویرانگر جلوگیری کرد. محققان در مطالعه اروپایی EPIC (تحقیقات آینده نگر اروپایی در مورد سرطان و تغذیه) طرحی را توسعه داده اند که می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را تا 81 درصد کاهش دهد.

محققان پزشکی می‌دانند که بیماری قلبی در اوایل زندگی شروع می‌شود و با نزدیک شدن به سالمندی، زندگی را تهدید می‌کند. خبر خوب این است که بیماری قلبی با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی و رژیم غذایی قابل کنترل و معکوس است.

داروها نمی توانند بیماری قلبی را برطرف کنند

بیمار معمولی که بیماری قلبی تشخیص داده می شود، تحت رژیم غذایی کم چربی قرار می گیرد و تعداد انگشت شماری دارو از جمله استاتین به آنها داده می شود. استاتین ها در 40 درصد افرادی که آنها را مصرف می کنند باعث درد عضلانی می شوند و اطلاعات حاصل از مطالعه منتشر شده در مجله لنست تأیید می کند که این دسته از داروها باعث دیابت می شوند. حجم تحقیقات تأیید می کند که کلسترول بالا دلیل بیماری قلبی نیست، اما همچنان یک هدف محبوب برای درمان است زیرا کاهش آن با دارو آسان است. به طور مشابه، یک رژیم غذایی کم چرب باعث تداوم و بدتر شدن بیماری قلبی می شود، زیرا باعث افزایش مداوم قند خون و تری گلیسیرید بالا می شود.

اصلاح علت واقعی بیماری قلبی

نتایج مطالعه EPIC منتشر شده در Archives of Internal Medicine نشان می دهد که تغییر در رژیم غذایی می تواند از طریق کاهش التهاب و کاهش فشار خون، خطر حمله قلبی را تا 81 درصد کاهش دهد. این مطالعه چهار عامل رژیم غذایی را که منجر به بیماری قلبی می شود، برجسته کرد.

کربوهیدرات های تصفیه شده، غلات و شکر: غذاهای فرآوری شده به یک جزء اصلی در رژیم غذایی معمولی تبدیل شده اند. این غذاها مملو از کربوهیدرات های ساده هستند که به سرعت به گلوکز تجزیه می شوند و باعث افزایش سریع قند خون می شوند. این در نهایت منجر به مقاومت به انسولین می شود و به پوشش داخلی اندوتلیال ظریف عروق کرونر آسیب می رساند. تمام نان ها، پاستا، برنج، شیرینی ها و هر غذای تهیه شده با گندم (از جمله غلات کامل) یا ذرت را قطع کنید.

روغن های گیاهی اضافی امگا 6: روغن های گیاهی در دمای اتاق پایدار هستند و تقریباً در تمام غذاهای پخته شده و فرآوری شده برای افزایش طعم و افزایش ماندگاری استفاده می شوند. مقادیر بیش از حد چربی های گیاهی باعث آزاد شدن پیام رسان های شیمیایی التهابی می شود که استرس اکسیداتیو را افزایش داده و به سیستم عروقی آسیب می رساند. از روغن های گیاهی برای پخت و پز استفاده نکنید و از خوردن غذاهای سرخ شده و گوشت های ذرت شده خودداری کنید.

کمبود چربی امگا 3: رژیم غذایی مدرن ما تقریباً فاقد چربی‌های امگا 3 است که برای سلامتی نگه‌دارند و برای نسل‌های بی‌شماری بخشی از رژیم غذایی انسان بوده‌اند. نسبت مناسب چربی های امگا 6 به امگا 3 در حالت ایده آل 1:1 است. کارشناسان معتقدند که بسیاری از افراد به نسبت 20:1 نزدیکتر هستند. این عدم تعادل ایجاد می کند و التهاب سیستمیک را ترویج می کند. از ماهی تن، ماهی آزاد، ساردین، آجیل و دانه ها استفاده کنید تا نسبت چربی خود را متعادل کنید یا از مکمل های روغن ماهی با قدرت بالا استفاده کنید.

استرس اکسیداتیو: روند طبیعی تنفس، خوردن و حرکت، رادیکال های آزاد تولید می کند که می تواند به ساختار ژنتیکی ما آسیب برساند و باعث اکسیده شدن کلسترول LDL شود. ما نمی‌توانیم به طور کامل از این فرآیند اجتناب کنیم، اما می‌توانیم مقادیر سالم سبزیجات تازه، انواع توت‌ها و مکمل‌های هدفمند را برای خنثی کردن اثرات رادیکال‌های آزاد بر روی قلب و سایر اندام‌ها بگنجانیم.

بیماری قلبی عامل اصلی قاتل افراد در جامعه غربی است. با پیروی از یک رژیم غذایی طبیعی و اتخاذ یک سبک زندگی سالم می توان از بسیاری از این مرگ ها پیشگیری کرد. با انجام این تغییرات امروز خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش دهید و زندگی کنید تا این کلمه را به نوه های خود منتقل کنید.