چه غذاهایی می توانند من را قد بلندتر کنند – برای افزایش قد طبیعی حتی بعد از بلوغ چه می توانید بخورید؟

رشد طبیعی همیشه موضوعی است که در دوران نوجوانی متولد می شود. شما می بینید که همه به قد خود می رسند در حالی که شما آنجا هستید و با هیبت ایستاده اید و متعجب هستید که چرا هنوز در ایستگاه ابتدایی هستید. وقتی افرادی که می‌شناسید (که قبلاً کوتاه‌تر از شما بودند) اکنون از شما بلندتر هستند، می‌تواند خجالت‌آور باشد. گاه موضوع تمسخر نوجوانان است. اما، شما در واقع دو انتخاب دارید، یعنی تلاش کنید چند اینچ بلندتر شوید یا با سرزنش ژن‌های موروثی‌تان به دلیل بلند قد نبودن، ترس را کاملاً کنار بگذارید. وراثت ژنتیکی چیزی است که ما هیچ صلاحیتی در مورد آن نداریم، اما می‌توانیم ژن‌های خود را با عبور از محدودیت‌ها به حداکثر برسانیم تا بتوانیم به آنچه می‌خواهیم برسیم. اگر برای شما مشکل بزرگی است، دلیل کافی برای تلاش شما برای آن خواهد بود.

قد بلندتر شدن به این معنی است که باید رژیم غذایی درستی داشته باشید، که به “ژن” شما کمک می کند تا برای بلندتر شدن شما سخت کار کند. این بدان معنی است که شما باید درست غذا بخورید!

بنابراین، چه چیزی باید بخورم؟

1 – غذاهای غنی از ویتامین D

ویتامین D همیشه به عنوان ویتامین آفتاب نامیده می شود زیرا این ویتامین در درجه اول از خورشید به دست می آید اما کاملاً درست نیست. به این دلیل است که شما نمی توانید این را تنها از نور خورشید دریافت کنید، بلکه از غذاهایی که می توانید در سوپرمارکت ها پیدا کنید و برای مصرف شما در دسترس هستند نیز دریافت کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید اصلا ضروری نیست، اما همچنان مفید است، به خصوص زمانی که خورشید هنوز در حال طلوع است.

بنابراین، در اینجا برخی از غذاهایی که شما به عنوان جایگزین نور خورشید مصرف می کنید آورده شده است:

* مارگارین

* روغن کبد ماهی کاد

* شاه ماهی

* کنسرو ماهی قزل آلا

* کره های غنی شده

* کیپرها

* ماهی خال مخالی

دریافت ویتامین D برای مصرف به شما در تلاش برای بلندتر شدن کمک می کند، اما نباید از دوز توصیه شده روزانه تجاوز کنید. به یاد داشته باشید، زیاده‌روی از هر چیزی باز هم برای سلامتی مضر است، حتی اگر به این معنا مفید باشد.

کمبود یا عدم وجود ویتامین D در بدن، استخوان‌های شما را شکننده و نرم می‌کند، که بر وضعیت کلی بدن شما تأثیر می‌گذارد و در نهایت روند رشد را مختل می‌کند. بنابراین، راه رسیدن به قد بلندتر به معنای مقدار زیادی ویتامین D برای شما خواهد بود.

2 – غذاهای غنی از پروتئین

بزرگترین منبع پروتئین، گوشت بدون چربی است و بنابراین، شما باید بیشتر از این نوع غذا بخورید تا بر سرعت رشد شما تأثیر بگذارد. با این حال، باید مطمئن باشید که آن پروتئین ها را به انرژی مورد نیازتان تبدیل خواهید کرد.

متابولیسم شما تا حد زیادی بر سرعت رشد شما تأثیر می گذارد. زیرا متابولیسم شما تولید هورمون های رشد را تسهیل می کند. این باید به شما کمک کند که رشد خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به دست آورید.