چگونه با کربوهیدرات قد بلندتر شویم

بنابراین، چه غذاهایی حاوی کربوهیدرات هستند و برخی از آنها برای رشد قد بهتر از سایرین هستند؟ بیشتر کربوهیدرات ها از غذاهای گیاهی به دست می آیند. گیاهان از طریق فتوسنتز انرژی خورشید را به کربوهیدرات به عنوان غذا برای رشد خود تبدیل می کنند. در نتیجه، کربوهیدرات ها-قندها و نشاسته ها- به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات، از جمله حبوبات، محصولات غلات، آجیل و دانه ها تشکیل می شوند.

علاوه بر این، همه این غذاها سرشار از مواد مغذی دیگر نیز هستند. گیاهان توانایی منحصر به فردی برای تغییر کربوهیدرات های خود دارند. همانطور که میوه بالغ می شود، کربوهیدرات آن از نشاسته به قند تغییر می کند و میوه را بسیار شیرین تر و جذاب تر می کند. در مقابل، بسیاری از سبزیجات – از جمله نخود، هویج و ذرت – در جوانی شیرین‌ترین هستند. همانطور که آنها بالغ می شوند، قند آنها به نشاسته تبدیل می شود.

درس “سرآشپز” چیست؟ اگر «تازه» می‌خرید، به دنبال سبزیجات جوان باشید و آن‌ها را در اوج خود سرو کنید. به عبارت دیگر، آنها را برای مدت طولانی ذخیره نکنید. میوه ها را وقتی که رسیده اند سرو کنید. ممکن است لازم باشد پس از خرید آنها زمان رسیدن را در نظر بگیرید. آیا برای افزایش قد در رژیم غذایی خود از این غذاها زیاد می خورید؟

اگر چنین است، ممکن است نیاز به کاهش قیمت داشته باشید. آنها بیش از 5 درصد از قندهای افزوده شده در رژیم غذایی معمولی آمریکایی را به ترتیب نزولی تشکیل می دهند. شیر بخشی از طعم مطبوع خود را از لاکتوز، قند طبیعی خود می گیرد. با این حال، شیر به عنوان یک نوشیدنی شیرین تلقی نمی شود.

لاکتوز تنها یک ششم شیرینی ساکارز است. قندها به هر شکلی در رژیم قد بلندتر ما نفوذ می کنند زیرا برای عملکرد، طعم یا هر دو به بسیاری از غذاهای آماده اضافه می شوند. نوشابه ها، آب نبات ها، سایر تنقلات شیرین، دسرها، و محصولات شیرین پخته شده منابع آشکار هستند. قندهای اضافه شده در بسیاری از غذاهای فرآوری شده و آماده دیگر به پایان می رسد.

لیست مواد تشکیل دهنده روی برچسب آنها را برای شناسایی مقصران بررسی کنید. قندهای طبیعی در لیست مواد تشکیل دهنده گنجانده نشده اند. یکی دیگر از منابع قندهای اضافه شده، آشپزخانه شماست. به هر شکلی، احتمالاً با آماده سازی غذا به غذا قند اضافه می کنید. همچنین، شکر سفید و قهوه‌ای، شربت ذرت، ملاس و عسل، و همچنین مربا، ژله و شربت، همه موارد فوق ممکن است در افزایش قد شما و موادی که ممکن است استفاده کنید، با شکرهای افزوده فرآوری شده کمک کنند.

هشتاد و پنج سال پیش، خانه‌داران با شکر و عسل پخته می‌شدند، ژله و مربا را با شکر درست می‌کردند و لوبیا پخته خانگی را با ملاس یا ملاس سورگوم طعم‌دار می‌کردند. امروزه قندها در طی فرآوری مواد غذایی تجاری به مواد غذایی اضافه می شوند، زیرا خانواده های بیشتری به جای پخت و پز و پخت در خانه به غذاهای راحت وابسته هستند.

شیرینی قندها صفتی است که مورد توجه قرار می گیرد. با این حال قندها بسیار بیشتر از طعم کمک می کنند. به همین دلیل است که آنها به بسیاری از غذاهای فرآوری شده و آماده اضافه می شوند. از نقطه نظر شیمی آشپزخانه، قندها به عنوان مواد تشکیل دهنده چند منظوره عمل می کنند و عملکردهایی را انجام می دهند که ممکن است حتی به تامین انرژی برای قد بلندتر شدن فکر نکنید. سبزیجات، میوه ها، حبوبات، لوبیاهای خشک، محصولات غلات و شیر: همه این غذاهای غنی از مواد مغذی کربوهیدرات را تامین می کنند!

بیشتر کربوهیدرات‌های مورد نیاز خود را از این غذاها دریافت کنید که همچنین مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و مواد مغذی گیاهی را تامین می‌کنند. بیاموزید که چگونه این نکات تغذیه ای را برای افزایش قد در کنار غذاهای موجود در رژیم غذایی خود رعایت کنید. به سراغ گزینه های افزایش انرژی یا آنهایی که کالری بیشتر و قندهای افزوده و مواد مغذی کمتری دارند، بروید. کالری بیش از حد می تواند شما را بیش از حد بزرگ کند.