چگونه بینایی خود را با کلم پیچ و تمرینات چشم بهبود بخشید

ورزش برای حفظ فرم بدن ضروری است. با این حال، بدون تغذیه مناسب، نتایج حاصل از برنامه تناسب اندام شما حداقل خواهد بود. همین امر در مورد سیستم بینایی نیز صدق می کند. تمرینات چشمی باعث تقویت عضلات چشم می شود که قدرت تمرکز چشم را افزایش می دهد. فرآیندی که از طریق تمرین منظم تمرینات چشمی آسان و ساده که منجر به بینایی طبیعی بهتر می شود، اعمال می شود. با توجه به اینکه به سختی می توانید از برنامه بهبود بینایی خود بیشترین بهره را ببرید، بدون تغذیه مناسب، کلم پیچ می تواند افزودنی مفید به برنامه چشم شما برای بهبود و محافظت از بینایی ارزشمند شما باشد.

کلم پیچ به دلیل محتوای ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدانی بالایی که دارد، غذایی برای بهبود بینایی است که یکی از سالم ترین سبزیجات روی کره زمین است. کلم پیچ از نظر محتوای ویتامین K از کلم بروکلی، اسفناج و کلم سبز پیشی می گیرد. تامین این ویتامین در لخته شدن خون ضروری است و طبق مطالعه مجله آمریکایی تغذیه بالینی، مصرف رژیم غذایی غنی از ویتامین K می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

فواید اضافی کلم پیچ عبارتند از سم زدایی، ارتقای سلامت قلب بهتر، جلوگیری از تحلیل استخوان، کاهش کلسترول و فواید سلامت چشم. با توجه به محتوای غنی آن از ویتامین A، لوتئین و زیگزانتین، کلم پیچ یک غذای فوق العاده ضروری است که می تواند نتایج برنامه بهبود بینایی شما را تقویت کند.

افزایش حوادث مربوط به اختلال بینایی مرتبط با سن، دژنراسیون ماکولا، مراقبت از چشمان خود را بیش از هر زمان دیگری ضروری می کند. کلم پیچ مقدار زیادی لوتئین و زیگزانتین را تامین می کند: 2 ماده مغذی کلیدی که از چشم ها در برابر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید محافظت می کند. یک مطالعه علمی نشان داد افرادی که سابقه مصرف منظم کلم پیچ را داشتند، خطر ابتلا به آب مروارید را تا 22 درصد کاهش دادند. به همین ترتیب، یک برنامه ورزش چشم گردش خون چشم را بهبود می بخشد. فایده ای که می تواند به بهبود سلامت چشم و محافظت بیشتر در برابر اختلالات بینایی مرتبط با سن منجر شود. بنابراین ترکیب هر دو جزء نه تنها می تواند بینایی را بهبود بخشد بلکه سلامت چشم را نیز افزایش می دهد.

لوتئین و زیگزانتین مواد مغذی شناخته شده ای برای بهبود سلامت چشم هستند. به عنوان مثال، آنها برای فیلتر کردن اشعه های مضر UV از چشم های مرتبط با قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید بسیار مهم هستند. به گفته ربکا کاتز، نویسنده مجله تغذیه به نام “آشپزخانه طول عمر”، یک وعده کلم پیچ پخته تقریباً سه برابر مقدار لوتئین نسبت به یک وعده اسفناج خام دارد. کلم پیچ منبع قابل توجهی از ویتامین‌های A، C و K است. از نظر تغذیه‌ای، 684٪ از ارزش روزانه ویتامین K، 206٪ ویتامین A و 1000٪ ویتامین C بیشتر از اسفناج است. ویتامین A موجود در کلم پیچ دید در شب را بهبود می بخشد و به سیستم بینایی کمک می کند تا منابع مختلف نور را شناسایی کند.

بسیاری از مردم طعم کلم پیچ را دوست ندارند. با این حال، تعدادی کار خلاقانه وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید. به عنوان مثال، می توانید به سادگی کلم پیچ را به سس پاستا، سوپ اضافه کنید یا آن را در آب میوه گیری با سبزیجات و میوه های دیگر مانند آناناس و پرتقال ترکیب کنید. یک گزینه دیگر این است که آن را با مقداری روغن زیتون، پیاز و سیر تفت دهید.

شانه زدن کلم با برنامه چشم منطقی است. از اختلالات بینایی مرتبط با سن محافظت تغذیه ای را فراهم می کند. همچنین، این ماده مغذی بسیار خوبی دارد که از سایر سبزیجات سالم مانند هویج، کلم بروکلی و اسفناج پیشی می گیرد. با فواید بی‌شمار سلامتی، محتوای ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدانی‌اش، در نهایت، مصرف این سبزی همراه با برنامه ورزشی چشم‌تان، می‌تواند کمک زیادی به تقویت و محافظت از بینایی ارزشمند شما کند.