چگونه حافظه خود را برای امتحان ICSE بهبود بخشید

برخی از افراد معمولاً بسیار نادر هستند که حافظه عکاسی دارند. بقیه به دستگاه های یادگاری متکی هستند. اما همه می توانند برای بهبود حافظه خود قدم هایی بردارند و با گذشت زمان و تمرین بیشتر افراد می توانند توانایی حفظ مقادیر به ظاهر غیرممکن از اطلاعات را به دست آورند و در ICSE به خوبی عمل کنند.

این مقاله می تواند به شما کمک کند:

1. اول از همه باید خود را متقاعد کنید که حافظه خوبی دارید که بهبود می یابد. بسیاری از ما در اینجا گیر می کنیم و خود را متقاعد می کنیم که حافظه ما بد است، و در امتحان ICSE تأثیر می گذارد، که با نام هایی که اعداد به دلایلی فقط از ذهن ما خارج می شوند، خوب نیستیم. اما آیا باید انجام دهید؟ شما باید آن افکار را از ذهن خود پاک کنید و عهد کنید که حافظه خود را برای امتحان ICSE خود بهبود بخشید.

2. به طور منظم مغز خود را ورزش دهید. قبل از امتحان نهایی ICSE مغز خود را فعال نگه دارید و عملکرد فیزیولوژیکی آن را بهبود بخشید.

3. ورزش منظم باعث بهبود گردش خون و کارایی در سراسر بدن، از جمله در مغز می شود. این می تواند به دانش آموزان برای ICSE کمک کند و از کاهش حافظه ناشی از افزایش سن جلوگیری کند. ورزش همچنین شما را هوشیارتر و آرام تر می کند. بنابراین ورزش می تواند جذب حافظه شما را بهبود بخشد و عملکرد در ICSE بهبود می یابد.

4. استرس روانی را کاهش دهید. استرس ذهنی در طول امتحان ICSE می تواند یادآوری را بسیار دشوارتر کند. پس از استرس طولانی مدت ممکن است مغز آسیب ببیند. استرس مزمن بر سلامت و حافظه شما تأثیر می گذارد. این به مغز آسیب می رساند و در نهایت بر آزمون ICSE شما تأثیر می گذارد. بنابراین بهترین گزینه یادگیری کنترل استرس است.

خوب بخورید و درست بخورید. در طول امتحان ICSE یک رژیم غذایی سالم به مغز سالم کمک می کند.

5. مکمل‌های گیاهی زیادی در بازار وجود دارد که ادعا می‌کنند حافظه را در امتحانات بهبود می‌بخشند، اما هنوز هیچ کدام در آزمایش‌های بالینی مؤثر نبوده‌اند (اگرچه مطالعات کوچک نتایج امیدوارکننده‌ای را برای جینکو بیلوبا و فسفاتیدیل سرین نشان داده‌اند. ). با این حال، یک رژیم غذایی سالم به مغز سالم کمک می کند و غذاهای حاوی آنتی اکسیدان ها مانند بروکلی، زغال اخته، اسفناج و انواع توت ها، و اسیدهای چرب امگا 3 به نظر می رسد عملکرد سالم مغز را تقویت می کنند.

مغز خود را با مکمل هایی مانند تیامین، ویتامین E، نیاسین و ویتامین B-6 تغذیه کنید. چرا، خوردن 5 یا 6 وعده غذایی کوچک در طول روز به جای 3 وعده غذایی بزرگ، همچنین به نظر می رسد با محدود کردن کاهش قند خون، عملکرد ذهنی (از جمله حافظه) را بهبود می بخشد، که ممکن است بر مغز تأثیر منفی بگذارد.