چگونه سریع و موثر عضلات را به دست آوریم

آیا به دنبال زیبا به نظر رسیدن و به دست آوردن عضلاتی هستید که به شما کمک می کند برای زنان جذاب تر به نظر برسید؟ آیا دوست دارید بهترین و موثرترین راه ها برای تحقق این رویا را بدانید؟

خوب، برای آن دسته از مردان و حتی زنانی که می‌خواهند عضلات خود را بدون نیاز به تمرینات شدید یا رژیم‌های غذایی سخت رشد دهند، چند راه وجود دارد که می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

ابتدا، بیایید غذاهای عضله ساز را در نظر بگیریم که باید برای کمک به عضله سازی مصرف کنیم. بسیاری از ما می دانیم که پروتئین برای ساختن عضلات بسیار مهم است. پروتئین ها به عنوان بلوک های سازنده عضلات در نظر گرفته می شوند و افزودن پروتئین به وعده غذایی شما مطمئناً می تواند فوایدی برای سلامتی شما داشته باشد.

وقتی نوبت به مصرف پروتئین برای به دست آوردن عضلات می شود، مهم است که غذاهای غنی از پروتئین با کیفیت عالی مصرف کنید. این بدان معناست که باید بدانید کدام غذاها سرشار از پروتئین با کیفیت هستند. نمونه هایی از غذاهای با پروتئین با کیفیت بالا تخم مرغ، ماهی، ماست، سینه مرغ، ماهی تن و روغن زیتون هستند.

هنگامی که پروتئین می خورید، به اسیدهای آمینه تجزیه می شود که در سراسر بدن شما حمل می شود، سپس سلول های بدن ما آمینو اسیدهایی را انتخاب می کنند که به ساخت بافت های جدید کمک می کند، بنابراین برای رشد عضلانی و جایگزینی سریع به آمینو اسیدهای کافی نیاز داریم. وقتی ماهیچه می سازید، هدف اصلی رشد سریع ماهیچه ها و جایگزینی بافت ها است.

همانطور که می بینید، بسیاری از افراد مانند ورزشکاران و ورزشکارانی که تمرینات عضله سازی را انجام می دهند، چندین تخم مرغ در روز می خورند. تخم مرغ حاوی پروتئین با کیفیت بالا و ویتامین های دیگری مانند ویتامین A، B، E و K است. تخم مرغ دارای آمینو اسیدهای ضروری است که همانطور که قبلا ذکر شد در رشد و ریکاوری عضلات مهم هستند. متخصصان به بدنسازان توصیه می کنند که هر 3 تا 4 ساعت در روز پروتئین مصرف کنند تا عضله سازی سریع و موثر داشته باشند.

البته سایر منابع پروتئین باکیفیت مانند ماست و روغن زیتون از تجزیه ماهیچه ها جلوگیری می کند و مسئول عضله سازی سریع هستند. علاوه بر این، ماست می تواند سلامت دستگاه گوارش شما را بهبود بخشد. وقتی صحبت از نوشیدنی هایی می شود که باید هنگام تمرین یا زمانی که برای عضله سازی ورزش می کنید مصرف کنید، بهترین نوشیدنی چیزی جز آب نیست. وقتی صحبت از متابولیسم سریعتر، دفع سموم مضر و پاکسازی کلی بدن به میان می آید، هیچ چیز بهتر از آب نیست.

به غیر از مصرف پروتئین با کیفیت بالا و نوشیدن آب فراوان برای جلوگیری از کم آبی بدن، توصیه می شود از سریع غذا خوردن نیز خودداری کنید. قبل از قورت دادن غذا باید آن را کاملاً بجوید تا غذا به راحتی در بدن شما هضم شود.

با اراده و پشتکار، مطمئناً می توانید عضلاتی را که می خواستید به دست آورید. نکات ساده بالا را دنبال کنید و مطمئناً در کمترین زمان به سرعت عضله سازی خواهید کرد.