چگونه می توانم سلامت و تندرستی خود را حفظ کنم؟

سلامت و تندرستی نشان دهنده ظرفیت کلی ما برای مقاومت در برابر بیماری هایی از جمله افسردگی، چاقی، سرماخوردگی و سرفه است. مردم به طور کلی هنگام انجام حرکات کششی در محل کار یا مصرف فست فودهای فرآوری نشده به خطرات سلامتی توجه نمی کنند. همچنین تمایل رو به رشدی در میان مردم، به ویژه جوانان، وجود دارد که برای تسکین فوری درد، تحت طب مدرن پناه بگیرند. تحقیقات ثابت کرده است که غذای ما حاوی تمام عناصر مورد نیاز برای درمان بیشتر هر بیماری است. بیایید نگاهی به برخی از مغذی ترین سبزیجاتی که به راحتی در دسترس هستند بیندازیم.

اسفناج به طور گسترده ای به عنوان یک سبزی تازه استفاده می شود. منبع عالی ویتامین ها، منگنز، آهن، برگ، فسفر، پروتئین و آنتی اکسیدان ها است. کلم یک غذای خوب کم کالری است که حاوی مقدار قابل توجهی فیبر، کلسیم و ویتامین C است. کاهو یک غذای کم کالری با فیبر و خواص ضد سرطانی است. کلم بروکلی حاوی مقادیر زیادی بیوفلاونوئید است که از سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

هنگام چیدن سبزیجات، به سراغ سبزیجات تازه و منجمد بروید، زیرا حاوی نمک اضافه کمتری هستند، بنابراین بسیار بهتر از سبزیجات کنسرو شده هستند. برای سلامتی و تندرستی، فقط از سبزیجات سبز تازه باغ استفاده کنید. یک ایده خوب این است که سبزیجات را در بازار بخرید و فقط سبزیجاتی بخرید که برگ سبز دارند. محصولات طبیعی را در منوی غذایی خود قرار دهید و می توانید از حمله بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید.

استراحت عامل دیگری است که برای سلامت کلی شما بسیار مهم است. بدن شما پس از یک روز کاری طولانی به استراحت نیاز دارد. به گفته متخصصان، یک بدن سالم حداقل به 8 تا 10 ساعت خواب سالم نیاز دارد تا یک روز دیگر خود را سرحال کند. استرس و تنش دشمنان خواب هستند. با تنش زیاد، نه می توان بخوابد و نه می تواند کار کند. این مرحله ای است که سلامت و تندرستی آسیب می بیند. دچار افسردگی، فشار خون و چاقی خواهید شد. بهتر است از استرس در محل کار یا کارهایی که استرس زیادی را به همراه دارد خودداری کنید.

موضوع سلامت و تندرستی با بحث در مورد ورزش و فواید آن کامل می شود. پیاده روی بهترین ورزش است زیرا شامل حرکت هر قسمت از نوک پا تا نوک پا است. ورزش به تنهایی می تواند به شما در رهایی از بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی، بیماری های قلبی، درد مفاصل و مشکلات گوارشی کمک کند. برای سوزاندن چربی اضافی که علت اصلی بیماری های رایج است، لازم است که همه به طور منظم ورزش کنند. همراه با یک وعده غذایی مغذی، استراحت مناسب و ورزش منظم، می توانید یک زندگی سالم و سرشار از شادی داشته باشید. تصمیم بگیرید که فقط غذاهای مغذی بخورید، استراحت کافی داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید.