چگونه ویتامین ها بر ADHD تأثیر می گذارند؟

مردم برای رشد به ویتامین نیاز دارند، به خصوص کودکان. آنها بدن ما را قادر می سازند تا سالم باشد و همچنین ذهن ما را سخت می کند. اما همه افراد مکمل های ویتامین را مصرف نمی کنند، به دلایلی مانند گران بودن آنها یا اینکه برخی نمی خواهند آنها را مصرف کنند. با این حال، افرادی که از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنند که شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات است نیز ممکن است بدن و ذهن سالمی داشته باشند. این موضوع در مورد افرادی که ویتامین مصرف می کنند نیز صدق می کند، زیرا میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین ها و مواد معدنی هستند که می تواند به افراد سالم و تناسب اندام کمک کند. قبل از هر چیز، اجازه دهید ابتدا معنای “ویتامین” را در نظر بگیریم. ویتامین یک ماده آلی است که بدن به مقدار کمی برای حفظ سلامتی به آن نیاز دارد که باعث می شود بدن به درستی عمل کند. ویتامین ها در انواع غذاها یافت می شوند.

برخی از افراد مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی که به نام ADHD نیز شناخته می شود از یک داروی طبیعی برای درمان استفاده می کنند که شامل ویتامین ها است. ADHD معمولا در دوران کودکی تشخیص داده می شود، اما در افراد در هر سنی نیز دیده می شود. این در نتیجه مواد شیمیایی در عملکرد نادرست مغز است. یک فرد مبتلا به ADHD ممکن است در کنترل رفتار بیش فعال و تکانشی مشکل داشته باشد. راه های زیادی برای کمک به ADHD وجود دارد، مانند: داروهای محرک، داروهای غیر محرک و داروهای جایگزین که از ویتامین ها یا تغذیه استفاده می کنند.

تغذیه برای همه مهم است و افرادی که فاقد برخی مواد معدنی مانند روی و منیزیم هستند ممکن است علائم بسیاری از بیماری ها از جمله ADHD را نشان دهند. بسیاری از افرادی که از ADHD رنج می برند ترجیح می دهند از داروهای محرک برای مدیریت علائم استفاده نکنند، اما در عوض، علائم را از طریق داروهای طبیعی مدیریت می کنند. چندین ویتامین شناسایی شده اند که در کنترل ADHD مفید هستند و اینها عبارتند از امگا3، ویتامین های B کمپلکس و همچنین مواد معدنی. کلسیم، منیزیم و روی. مکمل های امگا 3 مهم ترین ویتامین هایی هستند که برای ADHD مصرف می شوند. مطالعات نشان می دهد که می تواند در درمان این عارضه موثر باشد زیرا عملکرد مغز را بهبود می بخشد و بر سیگنال های الکتریکی در مغز تأثیر مثبت می گذارد. ویتامین های B کمپلکس شامل B12، بیوتین، اسید فولیک، B3 (نیاسین)، B5 (پانتوتنیک اسید) و B6 (پیریدوکسین) است. B6 به سنتز انتقال دهنده های عصبی و تشکیل میلین که از اعصاب محافظت می کند کمک می کند. مکمل های کلسیم و منیزیم می توانند به آرامش فرد مبتلا به ADHD کمک کنند. منیزیم به حفظ عملکرد عضلات و اعصاب کمک می کند، به ثابت نگه داشتن ریتم قلب کمک می کند، از سیستم ایمنی سالم حمایت می کند و استخوان ها را قوی نگه می دارد. همچنین به تنظیم سطح قند خون و افزایش فشار خون طبیعی کمک می کند در حالی که روی به تنظیم سیگنال های دوپامین در مغز کمک می کند. روی یک ماده معدنی ضروری است که فعالیت آنزیم ها را تحریک می کند، موادی که باعث تحریک واکنش های بیوشیمیایی در بدن می شوند. همچنین از سیستم ایمنی سالم حمایت می کند و از رشد طبیعی در دوران کودکی و نوجوانی حمایت می کند.

کودکان مبتلا به ADHD اغلب از کمبود روی و کمبود منیزیم رنج می برند. بنابراین، مصرف مکمل های روی و منیزیم می تواند به بهبود علائم کمک کند. برخی از غذاهای حاوی منیزیم سبزیجات سبز رنگ یا مغزها و دانه ها هستند. علائم کمبود روی عبارتند از: کندی رشد، ریزش مو، تاخیر در بلوغ جنسی و ناتوانی جنسی. برخی از غذاهای حاوی روی عبارتند از: صدف، گوشت قرمز، مرغ و غلات کامل. مکمل های طبیعی برای ADHD نیز وجود دارد که به لیستول معروف هستند. لیستول به علائم ADHD کمک می کند. این به بهبود تمرکز، تمرکز و حافظه در افرادی که از آن رنج می برند کمک می کند. لیستول حاوی B6، آهن، منیزیم، روی، مس، پودر گابا و یک عصاره هوپرزین است.

با توجه به مرکز ملی منابع ADHD، استفاده از مولتی ویتامین‌های مگا دوز می‌تواند ADHD را درمان کند، اما همه افرادی که از مولتی ویتامین‌های مگا دوز استفاده می‌کنند، آن را موثر نمی‌دانند زیرا می‌تواند مضر نیز باشد. مصرف بیش از حد B6 می تواند سطح گلبول های قرمز خون را افزایش دهد.

ADHD باید از زوایای مختلف درمان شود. داروهای تجویزی، رفتار درمانی، رژیم غذایی و تغییرات تغذیه ای و گروه های حمایتی همگی درمان های مثبت هستند. برای اطمینان از اینکه ویتامین برای افرادی که بیش فعالی دارند به مقدار مناسب است، مطمئن شوید که رژیم غذایی متعادل و مغذی دارند تا هرم غذایی رعایت شود. مقدار صحیح ویتامین برای افراد ADHD بر رفتار تأثیر می گذارد و زندگی را برای همه آسان تر می کند.