کاهش وزن را با ترکیب رژیم غذایی سالم و فعالیت های بدنی افزایش دهید

مصرف غذاهای سالم، متعادل با فعالیت بدنی که به طور منظم انجام می شود، عامل مهمی برای ایجاد سطح انرژی پایدار و حفظ سلامت شما است. رژیم غذایی ناسالم و فعالیت بدنی منظم عامل خطر عمده ای نیستند که باعث ظهور بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، قند خون بالا/هیپرگلیسمی، چربی خون غیرطبیعی از جمله چاقی شوند. و همچنین در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی، سرطان و دیابت است. غذاهای سالم با ترکیب تغذیه ای خوب جواب همه اینهاست.

توصیه های تغذیه متعادل

در اینجا برخی از موارد توصیه شده توسط WHO برای حفظ سلامت و سطح انرژی بهینه آمده است:

  1. تعادل انرژی و وزن ایده آل خود را متناسب نگه دارید.
  2. از مصرف انرژی چربی دوری کنید.
  3. مصرف میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها را به عنوان رژیم غذایی سالم خود افزایش دهید.
  4. مصرف قند خود را محدود کنید.
  5. نمک یددار مصرف کنید.
  6. از مواد غذایی ضروری استفاده کنید.

مطالعات مختلف نشان داده‌اند که مواد مغذی اضافی مانند شیرین‌کننده‌های مصنوعی، رنگ‌ها و طعم‌دهنده‌ها ممکن است باعث مشکلات سلامتی شوند، همانطور که در بالا ذکر شد. در اینجا برخی از مواد مغذی ضروری برای تأمین انرژی عالی بدن آورده شده است.

  1. پروتئین. برای رشد، ترمیم عضلات و سایر بافت های بدن مهم است.
  2. چربی. منبع مهم انرژی و مرتبط با ویتامین های محلول در چربی است.
  3. کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی.
  4. فیبر. برای سلامت دستگاه گوارش مهم است.
  5. ویتامین ها ویتامین ها محلول در آب هستند و چربی نقش مهمی در شیمی بدن دارد.
  6. معدنی. عناصر غیر آلی برای اجرای متابولیسم بسیار مهم هستند.
  7. اب. برای متابولیسم مهم است و به عنوان حامل مواد مغذی عمل می کند.

با ترکیب این ویتامین ها و مواد معدنی که در بالا توضیح داده شد، انرژی، سلامتی و قدرت کافی برای انجام فعالیت های روزمره دریافت خواهید کرد.