کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

نشان داده شده است که برخی از غذاها و مواد مغذی به خوبی روی چربی شکم تمرکز می کنند ، برخی از آنها – اجزای معمول رژیم مدیترانه ای. در طول این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه از اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. آنها منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم هستند. این ماده معدنی از قلب حمایت می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. طبیعی در تنظیم فشار خون نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. این مطالعه شامل 111 فرد بزرگسال بود که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند و گروه دیگر بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. سه ماه بعد ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر روزانه آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و مصرف حداکثر آن یک استراتژی معقول برای حفظ سلامت شما است.

2. مغزهای خوراکی

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند که چربی های مفیدی را همراه با پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی تأمین می کنند. در میان آنها ، مواد مغذی زیادی وجود دارد که بزرگسالان ممکن است دچار کمبود شوند ، از جمله منیزیم ، که سلامت روانی و خواب خوب را حفظ می کند.

بزرگسالانی که به طور متوسط ​​7 گرم آجیل شامل بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند ، دارای شاخص توده بدنی هستند. فشار کمتر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. آنها همچنین اندازه کمر کوچکتری دارند که نشان دهنده تجمع چربی شکم است.

اگر به مغزهای خوراکی حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3. اضافه کنید

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما معمولاً از آن غافل می شویم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک گزینه اقتصادی ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم را در بزرگسالان برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. نشان داده شده است که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 reduces کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم عملکرد روده و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

4. غلات کامل

افزایش محبوبیت رژیم غذایی کتو و پالئو بسیاری از مردم را مجبور به اجتناب از غلات کرده است. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. مطالعه ای که بر روی بیش از 2800 شرکت کننده انجام شد ، نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، به مصرف مقادیر متوسط ​​غلات کامل با توجه به نیازهای انرژی خود فکر کنید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید ، غذای کمتری می خورید و در هنگام فعالیت بیشتر. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم مواد معدنی استخوان و سلامت روان بسیار مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش کل چربی های چربی و احشایی در زنان و بافت چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا وحشی یکی از بهترین منابع ویتامین D است. 113 گرم وعده های غذایی این ماهی 80 درصد از ویتامین D مورد نیاز روزانه را تامین می کند. شما می توانید ماهی قزل آلا را به اشکال مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند شیر گیاهی بخورید یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تأمین می کند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه تغذیه ، مقدار و رژیم اولیه ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی بوی بد را از بین ببرید

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید