کوئرستین – یک آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان قوی

کوئرستین یک فلاونول و فیتونوترینت (گروهی از ترکیبات شیمیایی است که در گیاهان یافت می‌شود و دارای فواید بی‌شماری برای سلامتی است، اما برای سلامت انسان ضروری تلقی نمی‌شوند). این یکی از شناخته شده ترین مواد مغذی گیاهی است و یک آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان قوی است. در این مقاله من با جزئیات بیشتری درباره کورستین بحث خواهم کرد و خلاصه ای از عملکردهای اصلی آن، بهترین منابع غذایی، میزان توصیه شده روزانه (RDAs) و اثرات نامطلوب بالقوه مصرف بیش از حد یا کم آن را در اختیار شما قرار خواهم داد.

1) کشف:

کوئرستین توسط بیوشیمیدان مجارستانی آلبرت اسنت گیورگی در سال 1938 به عنوان بخشی از خانواده فلاونوئیدها کشف شد. گیورگی در ابتدا معتقد بود که ویتامین جدیدی کشف کرده است و فلاونوئیدها را ویتامین P نامیدند. اما بعداً مشخص شد که برخلاف ویتامین ها، فلاونوئیدها برای سلامت انسان ضروری نیستند.

2) عملکرد:

کوئرستین یک فلاونول بسیار قوی است و یک آنتی هیستامین قوی (ماده ای که با اثرات هیستامین مقابله می کند و از آلرژی و التهاب جلوگیری می کند) و آنتی اکسیدان (ترکیبی که از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد مضری که در طی واکنش های مربوط به اکسیژن آزاد می شوند محافظت می کند) است. همچنین می تواند از بیماری قلبی (با کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) در خون) جلوگیری کند و به عنوان یک درمان برای دیابت (با کاهش سطح گلوکز خون و افزایش سطح انسولین خون) عمل کند.

علاوه بر این، کورستین همچنین ممکن است استقامت را در حین ورزش بهبود بخشد و از انواع مختلف سرطان (از جمله سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، سرطان معده، سرطان تخمدان و سرطان پروستات) جلوگیری کند. با این حال، قبل از تایید این فواید سلامتی، تحقیقات بیشتری لازم است.

3) RDA:

از آنجایی که تصور می شود کورستین برای انسان ضروری نیست، هیچ RDA رسمی ایجاد نشده است. با این حال، اعتقاد بر این است که بین 200 میلی گرم (میلی گرم) تا 500 میلی گرم باید هر روز مصرف شود تا مزایای سلامتی ذکر شده در بالا را درک کنید. همچنین توصیه می شود که هر روز بیش از 1 گرم (گرم) کورستین مصرف نکنید.

4) منابع غذایی:

کوئرستین را می توان در انواع زیادی از غذاهای گیاهی یافت. برخی از بهترین منابع غذایی این فلاونول عبارتند از سیب (4.42 میلی گرم در هر 100 گرم)، چای سیاه (1.99 میلی گرم در هر 100 گرم)، زغال اخته (14.02 میلی گرم در هر 100 گرم)، علف هرز شوید (55.15 میلی گرم در هر 100 گرم)، چای سبز (2.69 میلی گرم در هر 100 گرم). 100 گرم)، پیاز قرمز (19.93 میلی گرم در 100 گرم) و فلفل تند موم زرد (50.63 میلی گرم در هر 100 گرم).

5) علائم اوردوز:

مصرف حداکثر 1 گرم کورستین در روز با هیچ گونه عوارض جانبی مرتبط نیست. با این حال، فراتر از این حد با تعدادی از علائم منفی مصرف بیش از حد از جمله اسهال، سردرد، تداخل با داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده های خون) (که می تواند باعث خونریزی غیر قابل کنترل شود)، آسیب کلیه و مشکلات معده مرتبط است.

6) علائم کمبود:

در زمان نگارش هیچ علامت کمبود گزارش شده مرتبط با مصرف کورستین وجود ندارد.