کپسول مولتی ویتامین آنتی اکسیدان

آیا در حال حاضر از کپسول های مولتی ویتامین آنتی اکسیدان استفاده می کنید؟ اگر نه، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. مطالعات اخیر نشان می دهد که صرف نظر از اینکه سبک زندگی شما چقدر سالم باشد، نمی توانید از رادیکال های آزاد که باعث بیماری ها و پیری می شوند فرار کنید. برای مبارزه با این رادیکال های آزاد باید آنتی اکسیدان های بدن خود را تقویت کنید. و در حالی که هیچ جایگزینی برای یک برنامه ورزشی و وعده های غذایی سالم وجود ندارد، ممکن است برای پیروزی در این نبرد همچنان به مکمل نیاز داشته باشید.

چگونه کپسول های مولتی ویتامین آنتی اکسیدان می توانند کمک کنند

طبق گزارش‌ها، کپسول‌های مولتی ویتامین آنتی‌اکسیدان روند پیری را کند می‌کنند و از برخی بیماری‌ها محافظت می‌کنند. جامعه پزشکی هنوز به طور کامل این تشخیص را نپذیرفته است، اما در حال شتاب گرفتن (و سریع) است. بهترین راه برای دریافت آنتی اکسیدان ها هنوز از طریق یک رژیم غذایی متعادل است، اما در مواردی که غیرممکن است، مکمل ها ممکن است در رتبه دوم قرار گیرند.

آیا باید کپسول مولتی ویتامین آنتی اکسیدان مصرف کرد؟

اگر شما بخشی از اکثر آمریکایی‌هایی هستید که به دلیل وعده‌های غذایی برنامه‌ریزی نشده و برنامه‌های کاری نامنظم، آنتی‌اکسیدان کافی دریافت نمی‌کنند، باید از پزشک خود در مورد مکمل‌ها سوال کنید. کپسول‌های مولتی ویتامین آنتی‌اکسیدان (مخصوصاً کپسول‌های باکیفیت از تولیدکنندگان منطبق با GMP) می‌توانند رژیم غذایی روزانه شما را با اجازه دادن به شما برای تامین نیازهای ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، کاروتنوئیدها (مانند بتاکاروتن) و سلنیوم تقویت کنند. این آنتی اکسیدان ها با هم، رادیکال های آزاد مضر را از بین می برند تا از شما در برابر سکته، سرطان، بیماری قلبی و سایر بیماری های مرتبط با پیری محافظت کنند.

اگر نمی‌خواهم کپسول‌های مولتی ویتامین آنتی‌اکسیدان مصرف کنم، انتخاب‌های دیگر من چیست؟

اگر وضعیت پزشکی فعلی شما (به عنوان مثال: بارداری) شما را از مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی منع می کند، می توانید رژیم خود را با میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان پر کنید. وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که 100 درصد از آنتی اکسیدان های توصیه شده روزانه را دریافت می کنید.

هنگام انتخاب سبزیجات، این فرمول ساده را به خاطر بسپارید: هر چه سبزتر، بهتر. سبزیجات سبز تیره حاوی بیشترین آنتی اکسیدان هستند، به خصوص زمانی که پخته نشده باشند (فقط قبل از قرار دادن آنها در سالاد، آنها را بشویید). گرما برخی از ویتامین های سبزیجات را از بین می برد، بنابراین تا می توانید از پختن آنها خودداری کنید. با این حال، افزودن روغن زیتون و سس ضرری ندارد.

کلید دریافت تمام آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدون مصرف کپسول های مولتی ویتامین آنتی اکسیدان این است که از ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن (ORAC) غذایی که مصرف می کنید آگاه باشید. ORAC پتانسیل آنتی اکسیدانی یک غذای خاص را تعیین می کند. هرچه ORAC آن بالاتر باشد، برای بدن شما بهتر است.

غذاهایی که ORAC بالایی دارند عبارتند از آلو، چغندر، انواع توت ها، فلفل دلمه ای، کشمش، پرتقال، ذرت زرد، انگور، گیلاس، بادمجان، اسفناج، پیاز، کلم بروکسل و کلم بروکلی و غیره. راهی برای گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی خود پیدا کنید و باید آنتی اکسیدان های کافی را حتی بدون مکمل دریافت کنید.