گلوتاتیون و سلامت چشم

گلوتاتیون (Gloo-ta-thy-own) چندین عملکرد کلیدی را در بدن شما انجام می دهد و اغلب به عنوان مادر تمام آنتی اکسیدان ها گلوتاتیون که در کبد تولید و ذخیره می شود، یک سم زدایی تری پپتید و قوی است که به کبد شما اجازه می دهد مواد مضر را تجزیه کرده و آنها را از بدن خارج کند. مقادیر کمتری از کبد به جریان خون آزاد می شود، جایی که گلوتاتیون معمولاً برای محافظت از ریه ها، دستگاه گوارش و سلامت چشم ها یافت می شود.

فواید گلوتاتیون:

– به حفظ یکپارچگی گلبول های قرمز خون کمک می کند و از آسیب سلولی محافظت می کند.

– کمک به متابولیسم کربوهیدرات؛

– از پیری زودرس محافظت می کند.

– کمک به بازیافت و تقویت فعالیت سایر آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و C.

گلوتاتیون همچنین برای سلامت چشم شما بسیار محافظت می کند. عصب بینایی، عدسی متمرکز و مایع آبی (لایه اشک آور) همگی حاوی گلوتاتیون هستند. گلوتاتیون در کنار ویتامین C، ویتامین E و لوتئین یکی از مفیدترین محافظ‌های سلامت چشم است.

هنگامی که نور هر روز وارد چشم شما می شود، آسیب رادیکال های آزاد ایجاد می شود. سطوح سالم گلوتاتیون، همراه با سایر آنتی اکسیدان های موجود در چشم، از این آسیب محافظت می کند و به جلوگیری از شروع زودهنگام آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها از چشمان شما در برابر بیماری های دژنراتیو محافظت می کنند.

از آنجایی که گلوتاتیون به طور طبیعی در بدن ساخته می شود، ممکن است تعجب کنید که چگونه سطح این آنتی اکسیدان فوق العاده را حفظ یا افزایش دهید. به عنوان یک تری پپتید، با کمک سه اسید آمینه مهم تولید می شود: سیستئین، اسید گلوتامیک و گلیسین.

هنگامی که پروتئین را در رژیم غذایی خود قرار می دهید، خواه ماهی، مرغ، گوشت قرمز و یا منابع سبزیجات باشد، این پروتئین سپس به اسیدهای آمینه تجزیه شده و در خون شما آزاد می شود. بدن از این بلوک های ساختمانی کوچک برای بازسازی (یا سنتز مجدد) پروتئین مورد نیاز خود برای عملکردهایی مانند رشد و ترمیم، هضم و ایجاد هورمون هایی مانند انسولین استفاده می کند. بنابراین نتیجه می شود که پروتئین کافی در درجه اول اهمیت قرار دارد. بدون آن، ما در وضعیت سلامتی بسیار ضعیفی خواهیم بود، سریع هوشمند!

وقتی به نسبت رژیم‌های امروزی فکر می‌کنید که حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات و چربی و فقط مقادیر کمی پروتئین و اسیدهای آمینه هستند، می‌توانید با کاهش تدریجی سطح گلوتاتیون در طول زمان متوجه شوید که در کجا ممکن است مشکلات ایجاد شود.

تصور می شود کاهش سطح گلوتاتیون تا حدودی مسئول تعدادی از بیماری های مزمن قرن حاضر باشد.

مکمل های پروتئین آب پنیر به خوبی شناخته شده است که با تامین مقادیر فراوانی از سه اسید آمینه پیش ساز ذکر شده، به افزایش میزان گلوتاتیون در بدن شما کمک می کند. به خاطر داشته باشید که همه پروتئین های آب پنیر یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از فرم‌های ارزان‌تر سوپرمارکت‌ها مملو از شکر، شیرین‌کننده‌ها یا پرکننده‌ها هستند و مهم‌تر از آن به‌صورت سرد فشرده نمی‌شوند. به دنبال پروتئین‌های تحت فشار سرد یا غیردناتوره‌ای باشید که با گرما پردازش نمی‌شوند و مواد مغذی و BCAA (اسیدهای آمینه شاخه‌ای) را در شکل خالص خود حفظ می‌کنند. این آب پنیر در بهترین حالت خود است.

شکل دیگری از سیستئین، N-acetylcysteine ​​(NAC)، یک مکمل اسید آمینه رایج برای ورزشکاران و ورزشکاران است و از نظر بالینی نشان داده شده است که به ساخت و بازیابی سطوح سالم گلوتاتیون در کبد، همراه با کمک به ساخت و بازیابی عضلات کمک می کند.

غذاهای کامل همچنین می توانند به حفظ سطوح سالم گلوتاتیون کمک کنند.

بدن می تواند NAC را از سیستئین بسازد، بنابراین غذاهای مملو از سیستئین باید به طور منظم مصرف شوند.

به گزارش nutritiondata.com، غذاهای سرشار از سیستئین عبارتند از: گوشت گاو، مرغ، گوشت خوک، ماهی و میگو. شیر کم چرب و سایر محصولات لبنی، ترب کوهی، مارچوبه و دانه های سویا همگی بلوک های سازنده خوبی برای گلوتاتیون هستند.

اگر می‌خواهید روند پیری را کند کنید، سمیت بدن خود را کاهش دهید و از بیماری‌های چشمی محافظت کنید و چشم‌های سالمی داشته باشید، می‌توانید با خوردن حداقل مقدار کمی پروتئین در هر وعده غذایی یا با مکمل‌سازی، سطح گلوتاتیون خود را دوباره پر کنید. پودر پروتئین آب پنیر با کیفیت خوب و فشرده یا مکمل گلوتاتیون مانند NAC.