ید – دوز واقعی و نحوه آزمایش خود

آیا فکر می کنید که سطح RDA ید یک دوز روزانه کافی است؟ دوباره فکر کن سطوح RDA برای جلوگیری از تظاهرات بیرونی بیماری طراحی شده‌اند، آنها حداقل سطوح را نشان می‌دهند و با سطوح بهینه مورد نیاز برای کمک به رشد شما فاصله زیادی دارند.

سطح ید تا حد زیادی به رژیم غذایی و وضعیت سلامتی شما بستگی دارد، بنابراین، هر فردی متفاوت است. چگونه متوجه می شوید که کمبود دارید یا نه؟ در اینجا یک آزمایش آسان است که باید بر روی خود و همه اعضای خانواده خود انجام دهید زیرا کمبود ید در این کشور بیداد می کند.

یک تنتور ید را که به راحتی می توانید در داروخانه ها پیدا کنید، مصرف کنید و چند قطره از آن را در قسمت داخلی بازو (یا هر قسمت مناسب دیگری از پوست) قرار دهید. مطمئن شوید که پوست شما تمیز و عاری از لوسیون ها، کرم ها و سایر مواردی است که مانع از جذب می شود. اکنون کمی تکه نارنجی ید دارید. حالا چی؟ صبر کن. به مدت زمانی که آن را می پوشید توجه کنید و ببینید چقدر طول می کشد تا به طور کامل جذب شود (دیگر رنگ نارنجی روی پوست شما نباشد). اگر آن را بشویید یا شنا کنید، بدیهی است که باید این روند را تکرار کنید.

اگر کمتر از 12 ساعت طول کشید تا پچ جذب شود، واقعاً کمبود دارید.

اگر 12 تا 18 ساعت طول بکشد، شاید بتوان این وضعیت را با غذاهای دریایی اضافی در رژیم غذایی خود برطرف کرد.

اگر بیش از 18 ساعت طول کشید، خوب هستید.

چگونه نقص را اصلاح کنیم؟ می توانید به رنگ آمیزی تنتور ید روی پوست خود ادامه دهید یا می توانید از مکمل های خوراکی استفاده کنید. ید مصرفی به شکل خوراکی باید به پروتئین متصل شود. این همان شکل معدنی است که بدن انسان می داند با آن چه کند. در غیر این صورت، ید به دنبال هر پروتئینی برای اتصال به آن می شود و باعث تحریک می شود و برای تیروئید مفید نیست.

افراد مختلف به دوز متفاوتی نیاز دارند، به همین دلیل است که رویکرد فردی برای تعیین آن دوز همیشه بهترین است. با این وجود، فرهنگ هایی که به طور منظم جلبک دریایی می خورند، روزانه حدود 12 میلی گرم ید مصرف می کنند، در حالی که RDA تنها 150 میکروگرم را برای یک بزرگسال متوسط ​​توصیه می کند.

ما تمایل داریم به ید فقط در ارتباط با غده تیروئید فکر کنیم، اما ید برای سایر بافت ها نیز ضروری و مفید است. در جمعیت هایی که جلبک دریایی می خورند، سرطان سینه تقریباً وجود ندارد زیرا ید باعث مرگ برنامه ریزی شده سلولی می شود (این چیز خوبی است). همچنین مانند ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مواد شیمیایی سمی را حذف می کند و ایمنی سلولی (بازوی هوشمند سیستم ایمنی) را تقویت می کند. همچنین از سیستم گوارشی در برابر باکتری های مضر محافظت می کند. بافت سینه، غدد بزاقی و پوشش معده از جمله بافت هایی هستند که تمایل خاصی به ید دارند.

در جامعه امروزی، شسته شده در برومیدها و فلورایدها که به دلیل وزن مولکولی ید را جابجا می‌کنند، اطمینان از اشباع مناسب با این ماده معدنی ضروری است.

این مقاله ممکن است به طور کامل تجدید چاپ شود.