یک برنامه غذایی جامع 500 کالری

امروزه مردم نسبت به وضعیت جسمانی و سلامت خود بسیار هوشیار هستند. به همین دلیل است که آنها برای بدست آوردن اندامی باهوش و جذاب، برنامه های رژیم غذایی مختلفی را اتخاذ می کنند. نیاز به کالری برای هر فرد به عوامل مختلفی مانند سطح فعالیت، سن و وزن بستگی دارد. با این حال، به طور کلی یک مرد رژیمی به حدود 1700 تا 2000 کالری در روز و یک زن رژیمی به حدود 1200 تا 1500 کالری در روز برای پشتیبانی از عملکردهای اساسی بدن نیاز دارد.

بنابراین، وقتی صحبت از رژیم غذایی 500 کالری به میان می آید، به راحتی می توانید تصور کنید که وقتی با برنامه رژیم غذایی 500 کالری تمرین می کنید، مقدار کمی غذا باید بخورید. دانستن این نکته بسیار مهم است که باید کالری دریافتی را به تدریج کاهش دهید، زیرا کاهش ناگهانی سطح کالری در چنین رقم پایین می تواند علت برخی از مشکلات جدی سلامتی باشد. شما می توانید این کار را با به حداقل رساندن مصرف اسیدهای اشباع شده ساده و کربوهیدرات ها شروع کنید. در ادامه یک برنامه غذایی 500 کالری برای شما آورده شده است.

صبحانه

همانطور که همه ما می دانیم که باید روز خود را با صبحانه سالم و سنگین شروع کنیم، اما در یک برنامه غذایی 500 کالری نمی توانید این کار را انجام دهید. وقتی روی این برنامه غذایی کار می کنید، چای های بدون کافئین مختلف مانند چای سبز، بابونه و شبدر قرمز برای رسیدن به این هدف بسیار مفید هستند. یک فنجان شیر بدون چربی نیز گزینه بسیار خوبی است. اگر شما فردی هستید که به چای معمولی معتاد هستید و نمی توانید یک روز را بدون نوشیدن آن شروع کنید، مقداری استویا یا ساخارین به آن اضافه کنید. همچنین می توانید برخی از مرکبات مانند گریپ فروت، پرتقال و غیره را در صبحانه بخورید زیرا حاوی کالری بسیار کمی هستند.

ناهار

بدون نان، برنج قهوه ای یا تورتیلا برای ناهار! شما فقط می توانید یک کاسه سوپ بخورید که از سبزیجات برگ سبز تشکیل شده است. مهم است که فقط از سبزیجاتی استفاده کنید که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. کدو حلوایی، کلم، سیب زمینی، کلم بروکلی، نخود و نخود سبزیجات ایده آل برای منوی ناهار رژیم غذایی 500 کالری هستند. اگر دلتان هوس گوشت است، می توانید مقداری ماهی یا مرغ آب پز بدون اضافه کردن روغن و نمک بخورید. با کمک این غذاهای کم کالری می توان به راحتی مقدار پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کرد. همچنین می‌توانید سالادهایی را که از سبزیجات خام تهیه می‌شوند، میل کنید.

شام

برای شام خود می توانید از همین منو پیروی کنید. هر دستور غذایی 500 کالری از روغنی تهیه شده است که حاوی هیچ نوع اسید چرب اشباع نشده است. بهترین روغن ها برای این برنامه غذایی خاص، روغن زیتون و روغن ترب است. در هنگام شام باید مقداری سوپ بخورید که از لوبیا سیاه، حبوبات و کدو سبز درست می شود. غذاهای دریایی مانند ساردین، سالمون یا ماهی تن و سبزیجات پخته شده نیز برای شام مفید هستند، زیرا این غذاهای بدون کالری توانایی رفع گرسنگی شما را دارند.

بنابراین این برنامه رژیم غذایی 500 کالری است. اگر فوراً این برنامه را شروع کنید، ممکن است احساس گرسنگی و ناراحتی زیادی داشته باشید. بنابراین در ابتدا با کمک مواد غذایی کم کالری می توانید میزان کالری دریافتی را به 900 کالری در روز کاهش دهید و سپس به تدریج این میزان را به میزان مطلوب یعنی 500 کالری در روز کاهش دهید. اکنون اجازه دهید در مورد برخی از مزایا و معایب برنامه رژیم غذایی 500 کالری صحبت کنیم.

مزایای برنامه رژیم غذایی 500 کالری

1. کاهش وزن سریع – واضح است که بزرگترین مزیت این برنامه رژیم لاغری سریع است. در واقع، این به عنوان یکی از سریع ترین راه های کاهش وزن در نظر گرفته می شود. بدون انجام هیچ نوع ورزشی می توانید با کمک این برنامه در هفته حدود 3 تا 5 پوند وزن خود را کاهش دهید.

2. ارزان – رژیم غذایی 500 کالری ارزان ترین راه برای کاهش وزن است. زیرا شما فقط به 500 کالری در روز نیاز دارید.

3. انرژی بیشتر – شما به راحتی می توانید متوجه شوید که پس از یک صبحانه سنگین، بدن شما کمی سست می شود. دلیل آن این است که بدن شما باید سخت کار کند تا آن را بسوزاند. با دریافت 500 کالری، بدن شما مجبور نیست کالری زیادی بسوزاند، بنابراین، می توانید سرحال و بیدار بمانید.

معایب برنامه رژیم غذایی 500 کالری

1. گرسنگی – اکثر مردم وقتی شروع به کار بر روی این برنامه می کنند در طول روز احساس گرسنگی می کنند و این بزرگترین اشکال این برنامه رژیم غذایی کم کالری است. اگر می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید، حتماً سبزیجات زیادی بخورید.

2. خطرات سلامتی – گاهی اوقات این برنامه های غذایی بسیار پرخطر می شوند و می توانند علت برخی از مشکلات سلامتی جدی مانند ریزش مو، سنگ کلیه و غیره شوند.

3. بدون صرف غذا با خانواده و دوستان –وقتی از یک برنامه غذایی 500 کالری پیروی می کنید، نمی توانید با خانواده خود برای ناهار یا شام بیرون بروید.