یک رژیم غذایی افزایش قد باید شامل 3 خانواده تغذیه زیر باشد.

یک رژیم غذایی افزایش قد باید شامل 3 خانواده تغذیه زیر باشد:

کارشناسان نکات قد بلندتر.

1. سبزیجات درمانی

پیاز داغ خلط را از بین می برد، محرک رشد، باعث تشکیل ادرار، افزایش اشتها و برترین از بین برنده شوخ طبعی باد است. پیاز داغ همچنین می تواند سطح هورمون شما را بهبود بخشد.

هویج و گوجه فرنگی ترش هستند، برای گردش خون مفید هستند تا رشد شما را تقویت کنند، به هضم غذا کمک می کنند و تصفیه کننده خون هستند. آنها اثرات درمانی در کاهش اشتها، معده درد، کنترل چربی بیش از حد و ناخالصی های خون دارند. همچنین به عنوان درمان کننده انبوه، یرقان، ضعف و تب شناخته شده اند.

2. مواد معدنی: کلسیم، بور، فسفر، کروم، فلوراید.

مواد معدنی برای سلامتی ضروری هستند. بیشتر آن وارد استخوان ها و دندان ها می شود. بقیه به عضلات و بافت های نرم. برخی از مهمترین مواد معدنی برای رشد استخوان عبارتند از:

کلسیم و ویتامین D: شیر و محصولات لبنی، ساردین، سویا، لوبیا خشک، سبزیجات زرد و نور طبیعی خورشید! اکثر متخصصان بر این باورند که ممکن است به کلسیم بیشتری از آنچه قبلا تصور می شد نیاز داشته باشید.

توصیه های جدید 1000 میلی گرم در روز برای زنان تا سن یائسگی و زنان یائسه که استروژن مصرف می کنند و 1500 میلی گرم برای زنان یائسه که استروژن مصرف نمی کنند است. مردان زیر 65 سال به 1000 میلی گرم و مردان بالای 65 سال به 1500 میلی گرم در روز نیاز دارند. اگر شیر نمی خورید، باید شیر سویا 1 درصد مصرف کنید. اجتناب از مکمل های کلسیم؛ سعی کنید نور خورشید زیادی دریافت کنید و روزانه 4 لیوان (هر کدام 250 میلی لیتر) شیر 1 درصد یا بدون چربی بنوشید.

3. پروتئین

پروتئین به عنوان یک آنتی اکسیدان و سازنده سیستم ایمنی نقش دارد. مهمتر از همه، مصرف مداوم پروتئین سویا همراه با ورزش مناسب منجر به عضله سازی و رشد استخوان می شود.

شیر سویا بهترین منبع تغذیه برای افزایش سطح کلسیم و کاهش جوش خوردن استخوان ها است. با این حال، از آنجایی که پروتئین را می توان در انواع غذاها یافت – عمدتاً در گوشت هایی مانند ماهی، گوشت گاو و مرغ، و همچنین در تخم مرغ، پنیر دلمه، سویا و سبزیجات. برای نتایج عالی، توصیه می کنیم هر روز صبح بعد از تمرین، تخم مرغ آب پز (فقط قسمت های سفید)، غلات و مواد غذایی مصرف کنید.

ورزشکاران تمرین کننده اغلب 25 تا 30 گرم پروتئین خوب در روز مصرف می کنند. دوزهای بسیار بالای پروتئین توصیه نمی شود، زیرا این کار باعث می شود کبد بدن بیش از حد بارگذاری شود و شما از مزایای مصرف یک تا دو بار در روز مقدار کمتری برخوردار نخواهید شد. اگر اضافه وزن دارید، پروتئین کمتر و ورزش بیشتر را توصیه می کنیم.