یک رژیم غذایی سالم و طولانی کننده زندگی را اتخاذ کنید – ساده اما آسان نیست

مادرت درست میگفت

سبزیجات اساس یک رژیم غذایی عالی هستند. یک مطالعه 15 ماهه اخیر بر روی 2000 نفر نشان داد افرادی که بیشترین مصرف سبزیجات و میوه را داشتند 70 درصد کاهش خطر حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی داشتند. (این در هشدار الکترونیکی موسسه علوم بهداشتی گزارش شده است که ایمیل های رایگان ارسال می کند.)

البته خام ارجح است. به خاطر داشته باشید که ما برای خوردن غذای پخته تکامل نیافته ایم و نیاکان بدوی ما میلیون ها سال با رژیم غذایی خام زندگی می کردند. اگر آماده نیستید که تماماً خام بخورید، حداقل حتماً قبل از خوردن غذای پخته، سالاد بخورید. این باعث می شود آنزیم های شما قوی تر شوند تا بتوانند بهتر با غذای پخته شده کنار بیایند.

ترکیب سالادهای مختلفی وجود دارد. انواع زیادی باید خورده شود – کاهو سبز تیره (نه کاهو)، خیار، گوجه فرنگی، هویج، ریشه چغندر (چغندر)، فلفل دلمه ای از همه رنگ ها (فلفل برای آمریکایی ها)، پیاز قرمز و هر سبزی دیگری که علاقه شما را به خود جلب می کند. آنها را در ترکیب های مختلف خرد کنید، خرد کنید یا مکعب کنید. راکت، گشنیز (گشنیز)، جعفری و هر تعداد سبزی سبز موجود در گلدان، مواد افزودنی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند و کلسیم قابل جذب، سایر مواد معدنی ارزشمند و طعم عالی را برای بدن شما فراهم می‌کنند.

هر روز یک سالاد بزرگ با بیشتر این سبزیجات و گیاهان میل کنید. از آنجا که آنها بافت جذابی می دهند، یک آووکادوی خرد شده و مقدار کمی روغن زیتون بکر و همچنین کمی لیمو به آن اضافه کنید. سپس، و این واقعا آن را خوشمزه و ترد می کند، دو قاشق غذاخوری دانه را روی سالاد بپاشید. نتیجه آنقدر سیر کننده است که شما را در تمام طول روز نگه می دارد. (دستورالعمل تهیه دانه ها در زیر آمده است.) لطفاً بهترین کار را برای استفاده از سبزیجات ارگانیک برای مواد معدنی و ویتامین های حیاتی خود انجام دهید. اگر چاشنی مورد نظر است از تروکومار و هربامار A. Vogel استفاده کنید.

یک راه عالی دیگر برای کم کردن مقدار زیادی سبزیجات خام نوشیدن یک لیوان هویج تازه فشرده، کرفس، ریشه چغندر، جعفری، خیار و غیره و همچنین هر نوع سبزی موجود است. تخم‌مرغ خام که به‌صورت ارگانیک پرورش یافته است، خوشمزه است و با آب آن مخلوط می‌شود. ماکا، مواد معدنی و گرانول های رز هیپ را اضافه کنید و همه آنها را برای یک وعده غذایی مغذی و سیر کننده مخلوط کنید.

اکثر مردم برای رفتن به مسیری کاملاً خام آماده نیستند. برای آن ها، ایده خوبی است که طیف گسترده ای از سبزیجات بخارپز شده، با تاکید ویژه بر کدو سبز، کرفس و لوبیا چیتی، سه سبزی پاک کننده کبد، بخورند. ترکیب آنها در یک سوپ و مخلوط کردن آنها یک سم زدایی عالی را می سازد که به نام دکتر بیلر به نام بیلر براث شناخته می شود. سیب زمینی، بخارپز یا پخته شده، و چاشنی شده با سبزی و کره، پیازچه، موسیر یا پیاز قرمز خرد شده (خام یا پخته)، افزودنی خوشمزه و سیرکننده به یک وعده غذایی سبزیجات است. برای عده معدودی که به سبزیجات شب بو (سیب زمینی، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و بادمجان) آلرژی دارند، نیاز به مراقبت ویژه است. و اگر شما یا یکی از اعضای خانواده احساس مسمومیت می کنید، سوپ دکتر بیلر را فراموش نکنید.

درمان طبیعت

میوه های تازه و خام را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد: شما فقط با تخیل خود محدود هستید. سالادهای میوه دوست داشتنی هستند، به خصوص اگر موز برای ضخامت در آن گنجانده شود. سس ها را می توان از میوه درست کرد تا روی سالاد بریزد، با مخلوط کردن چند میوه با آووکادو و/یا موز یخ زده. افزودن میوه های خشک به خصوص خرما سس غنی ایجاد می کند. چند آجیل روی سالادهای میوه بپاشید، حتی اگر ترکیب ایده آلی نیستند، اما ارزش غذایی آن وجود دارد.

اسموتی های میوه ای در روزهای گرم بسیار عالی هستند و یک خوراکی دوست داشتنی برای کودکان هستند. از آب میوه استفاده کنید یا شیر بادام درست کنید (مطالب زیر) و با موز یخ زده و هر میوه یخ زده یا تازه دیگری که دوست دارید در مخلوط کن بریزید. فقط به یاد داشته باشید – هنگام انجماد میوه، باید بسیار رسیده باشد و ابتدا پوست های سخت آن را جدا کنید. میوه های یخ زده را قبل از مخلوط کردن تکه تکه کنید. برای تنوع ممکن است دوست داشته باشید قبل از مخلوط کردن یک تخم مرغ خام اضافه کنید، اما از خلوص تخم مرغی که خریداری می کنید مطمئن باشید. انبه و موز یخ زده، مخلوط شده تا یکدست شود، بستنی خوشمزه ای درست می کند و عمر شما را کوتاه نمی کند!

سعی کنید میوه خود را خشک کنید. در هر فصل، مواردی از انبه، موز و آناناس رسیده است، و مراقب باشید که آنها بسیار شیرین هستند. دستگاه آب‌گیری این کار را آسان می‌کند، اما می‌توان آن‌ها را روی ورقه‌های کوکی در یک فر معمولی خشک کرد، به‌منظور حفظ آنزیم‌ها، آن را روشن کرد، اما نه بالاتر. مزیت بزرگ این کار این است که گوگرد و شرایط احتمالاً کثیف مورد استفاده در هنگام خشک کردن تجاری از بین می رود. آبگیرها باید در دمای 40 درجه سانتیگراد یا کمتر یا 100 درجه فارنهایت یا کمتر تنظیم شوند، بنابراین آنزیم ها از بین نمی روند. اگر از فر استفاده می کنید مراقب باشید که میوه ها کپک نزنند.

می توان از دستگاه های خشک کن برای تهیه خوراکی های لذت بخش استفاده کرد. به عنوان یک مثال، بادام های خیس شده و آسیاب شده را می توان با خرماهای خیس شده (و آبکش شده) و آب پرتقال مخلوط کرد تا خمیری تشکیل شود که سپس می توان آن را با استفاده از یک ظرف خالی در سینی آبگیر پخش کرد. برای اینکه نچسبد، ابتدا باید مقدار کمی روغن نارگیل روی قسمت خالی بمالید. خشک کنید تا به قوام مورد نظر – ترد یا نرم – برسد. به تخیل خود اجازه دهید خوراکی های دیگری ایجاد کند یا به کتاب های دستور العمل موجود برای کم آبی غذا مراجعه کنید.

از پروتئین خود غافل نشوید

اگر گیاهخوار هستید باید طرز تهیه آجیل را یاد بگیرید تا عامل ضد آنزیم از بین برود. هنگام انتخاب آجیل، مطمئن شوید که ترش نباشند و تا آنجا که ممکن است از انواع مختلف آن استفاده کنید. با این حال از بادام هندی یا بادام زمینی استفاده نکنید، زیرا برای سلامتی مفید نیستند. تمام مغزها را در ظرف بزرگی بریزید و بیش از اندازه آب به آن اضافه کنید تا وقتی پف کرد باز هم ببندد. به اندازه کافی نمک دریا با کیفیت خوب در آب بریزید تا طعم آن به طرز محسوسی شور شود. آنها را یک شب یا بیشتر خیس کنید. آبکش را در آبکش بریزید سپس در آبگیر قرار دهید تا خشک و ترد شوند. برای حفظ آنزیم ها دما را پایین نگه دارید – بسته به دما و رطوبت اتاق، حدود دو روز طول می کشد تا آماده شوند. اگر دستگاه آب‌گیری ندارید، آجیل‌ها را می‌توان روی ورقه‌های کوکی در فر با تنظیم روشن، نه بالاتر، خشک کرد و باید گهگاهی هم بزنید.

بادام را باید جدا جدا کرد. آنها را در طول شب خیس کنید و روز بعد آنها را در آب بسیار گرم بیندازید تا پوست شل شود و سپس به راحتی جدا می شود. پوست دارای اسید اگزالیک است که باید از آن اجتناب کرد. سپس می توان آنها را به همراه سایر آجیل ها به خشک کن اضافه کرد. اگر می خواهید شیر بادام درست کنید، به سادگی با آب یا آب مخلوط کنید تا یکدست شود. بادام حاوی کلسیمی است که به راحتی جذب می شود و باید به طور مکرر مصرف شود.

هنگام خشک کردن دانه ها ممکن است ترجیح دهید آنها را جدا از آجیل نگه دارید، زیرا آنها ریز هستند و تمایل دارند “گم شوند”. سالاد اضافی که قبلا ذکر شد شامل پپیتاس (دانه کدو تنبل)، تخمه آفتابگردان و آجیل کاج است. آنها را با استفاده از روش خشک کردن آجیل خشک کنید، به جای آبکش از صافی آبکش کنید و روی سالاد سبزیجات یا سبزیجات پخته بپاشید یا به روش های خلاقانه دیگری از آنها استفاده کنید.

قبل از اینکه اقیانوس‌های ما تا این حد آلوده شوند، ماهی یک شکل عالی از پروتئین و روغن‌های سالم بود. نه بیشتر – آنها اکنون با جیوه آلوده شده اند. ماهی های پرورشی بدترین ماهی ها هستند، بنابراین به آنها اعتماد نکنید. از آنجایی که ساردین‌ها ریز هستند، تصور می‌شود که ساردین‌ها فاقد جیوه هستند، و اگر فقط از آن‌هایی که در آب بسته‌بندی شده‌اند استفاده کنید، می‌توانند یک افزودنی خوشمزه به سالاد و دیگر غذاها و همچنین راهی مطمئن برای دریافت کلسیم، پروتئین و روغن‌های خوب باشند. ساردین حاوی

اگر گوشت قرمز می خورید، کباب کنید، گریل کنید یا کمی تفت دهید. هرگز گوشت یا هر چیز دیگری را کباب نکنید: غذاهای ذغالی شده سرطان‌زاترین چیزی هستند که می‌توانید بخورید. و لطفا هرگز از گوشتی که غلات تزریق شده و تغذیه شده است استفاده نکنید. علف تغذیه شده تنها گوشت بی خطر است. همین قوانین در مورد جوجه ها نیز صدق می کند. اگر علاقه ای به کباب کردن یا کباب کردن ندارید، تکه های مرغی که به آرامی در روغن نارگیل پخته می شوند، خوشمزه هستند. در مورد پوست که باید روی آن نگه دارید، فوبیا نکنید. به جای غذای اصلی، گوشت را به عنوان چاشنی کم مصرف کنید. تخم مرغ پروتئین خوبی است، به خصوص زمانی که خام مصرف شود، اما باید از پرندگان آزاد باشد و باید تازه باشد.

اگر چربی ها و روغن های اشتباه مصرف کنید، سالم بودن غیرممکن است. اگر به سرخ کردن علاقه دارید، از روغن نارگیل استفاده کنید. سالم و خوشمزه است. اما به یاد داشته باشید، مصرف آنزیم های غذایی با کیفیت خوب هنگام خوردن غذای پخته ضروری است.

هنگامی که قوانین فوق را ایجاد کردید و مدتی به آنها پایبند بودید، خواهید دید که سالم غذا خوردن آسان تر از چیزی است که به نظر می رسد. راز این است که آن را ساده نگه دارید. چنان پیشرفت هایی را در سلامتی خود خواهید دید که تلاش های شما پاداش خواهد گرفت. ترفند اینجا این است که دستور العمل های فانتزی را فراموش کنید و به اصول تهیه غذای ایمن پایبند باشید. شما بی نهایت قوی تر و سالم تر خواهید بود و چندین دهه بیشتر زندگی خواهید کرد. به یاد داشته باشید – برخی از ما به دلیل انتخاب بد غذایی به سرعت گیر می‌افتیم، در حالی که برخی از آنها می‌توانیم سال‌ها از شانس‌ها سرپیچی کنیم زیرا سخت به دنیا آمده‌اند. اما هیچ کس، حتی شما، نمی توانید با نادیده گرفتن قوانین طبیعت، در درازمدت، خلاص شوید.