10 راه برای قلیایی کردن رژیم غذایی برای سلامتی بهتر

شروع یک رژیم غذایی قلیایی یکی از ساده ترین و کاربردی ترین کارهایی است که می توانید برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری ها انجام دهید. طرفداران رژیم غذایی قلیایی نمی توانند اهمیت آن را بیش از حد تاکید کنند. به گفته آنها، اصل اساسی رژیم غذایی قلیایی این است که مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذاهای قلیایی ساز، مکمل ها و آب ممکن است به بازگرداندن بدن به حالت تعادل مطلوب کمک کند. این به نوبه خود عدم وجود بیماری ها و بیماری ها را تضمین می کند و انرژی و نشاط فوق العاده ای را به بدن القا می کند.

به طور کلی اعتقاد بر این است که اسیدیته بیش از حد در بدن ممکن است منجر به مشکلات سلامت مزمن شود. تصور می شود که باکتری ها، ویروس ها و عفونت ها در یک محیط بسیار اسیدی به شدت رشد می کنند. در واقع، آزمایش‌های pH (پتانسیل هیدروژن) که بر روی بسیاری از بیماران سرطانی انجام شد، محیط بدنی بسیار اسیدی را به همراه داشت. در زندگی روزمره، رژیم غذایی بیش از حد اسیدی ممکن است خود را از طریق خستگی، مشکلات لثه و دندان، درد و التهاب و پیری زودرس نشان دهد.

یک رژیم غذایی قلیایی ممکن است از راه های مختلفی به بدن شما کمک کند.

• ممکن است به بدن شما کمک کند تا ویتامین ها، مواد مغذی و مواد معدنی ضروری بیشتری را به شکل طبیعی جذب کند. در نتیجه، ممکن است به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند تا بهتر در برابر عفونت و اجسام خارجی که باعث عدم تعادل بدن می شود که منجر به بیماری می شود، مقاومت کند.

• ممکن است به ارائه وسایلی کمک کند که بدن شما می تواند اسیدها و سمومی را که ممکن است در خون، لنف، بافت ها و سلول ها ویران می کنند، خنثی کند.

• همچنین ممکن است به افزایش انرژی و افزایش نیرو کمک کند تا بدن شما را قادر سازد تا در برابر چالش های روزانه و استرسی که متحمل می شود مقاومت کند.

• ممکن است به دور نگه داشتن دردها و دردهای مختلف کمک کند. درد در قسمت های مختلف بدن عموماً به دلیل التهاب است. این وضعیت ممکن است با یک رژیم غذایی قلیایی غنی از منیزیم معدنی برطرف شود. از آنجایی که برای حمایت از سلامت مفاصل و بافت شناخته شده است، ممکن است به جلوگیری از آرتریت، روماتیسم و ​​سایر دردهای مزاحم کمک کند.

وارد شدن به یک رژیم غذایی قلیایی به آسانی است که به تدریج چندین تغییر و اصلاح را در رژیم غذایی فعلی خود وارد کنید. اگرچه این انتقال مستلزم یک تغییر عمده در نگرش شما نسبت به غذا است، اما مهم است که بدانید این تغییر یک شبه قابل اجرا نیست. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که تغییرات کوچک تا حد زیادی کمک می کند.

در اینجا 10 مرحله به سمت یک رژیم غذایی قلیایی آورده شده است که ممکن است برای سلامتی شما معجزه کند.

1.) سبزیجات و میوه های تازه را بیشتر مصرف کنید. سعی کنید در هر وعده غذایی از سبزیجات و میوه جات استفاده کنید. در طول صبحانه حتما یک تکه سیب یا موز بخورید. شاید بهتر باشد آنها را با معده خالی مصرف کنید. نوشیدن آب میوه به جای قهوه ممکن است آن را بهتر کند. سعی کنید در وعده ناهار و شام مقداری سالاد با مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز مصرف کنید.

2.) مصرف گوشت گاو، خوک یا مرغ را کاهش دهید و سعی کنید ماهی (مانند ماهی خال مخالی، سالمون، قزل آلا، تن) یا بوقلمون را جایگزین کنید.. منابع پروتئینی که اخیراً نامگذاری شده اند حاوی چربی های مضر کمتری هستند و چربی های مفید بیشتری در آنها وجود دارد.

3.) از خوردن غذاهای فرآوری شده خودداری کنید مانند گوشت ناهار، میوه های کنسرو شده، نان، کره بادام زمینی، سوپ های کنسرو شده، هات داگ و سوسیس. همچنین ممکن است بخواهید از چاشنی هایی مانند سس کچاپ، سس سالاد با سس مایونز، دیپ پنیر و موارد مشابه اجتناب کنید. اینها مملو از مواد تشکیل دهنده اسید هستند که ممکن است پس از هضم شدن، سیستم شما را خراب کنند.

4.) مصرف قند خود را کاهش دهید و محصولات ساخته شده از شکر مانند آب نبات، بستنی، نوشابه، کلوچه، مربا، دونات، پودینگ، آدامس و مانند آن. غذاهای حاوی قند نیز اسیدساز هستند.

5.) مصرف لبنیات خود را کاهش دهید مانند شیر، پنیر، کره و همچنین تخم مرغ. اینها بیشتر غذاهای اسید ساز هستند.

6.) بیشتر غذاهای کبابی یا کبابی و کمتر غذاهای سرخ شده بخورید. غذاهای سرخ شده معمولا چربی بیشتری دارند و بنابراین کالری بیشتری دارند. این غذاها همچنین به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی چربی و روغن با غذا و سایر مواد در بدن، سطح اسیدیته بالاتری را در بدن ایجاد می کنند.

7.) غذایتان را چاشنی کنید. بیشتر ادویه هایی مانند زردچوبه، ریحان، برگ بو، ترخون، آویشن، گشنیز، شوید، مرزنجوش، کاری، زنجبیل، سیر، فلفل قرمز حاوی مواد آنتی اکسیدانی و سایر مواد شیمیایی گیاهی هستند که برای تعادل قلیایی و در نتیجه سلامت کلی شما مفید هستند.

8.) مصرف غلات قلیایی ساز را افزایش دهید مانند کینوا، چاودار، برنج وحشی و آمارانت که منابع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی ضروری هستند که پایه یک رژیم غذایی قلیایی متعادل را تشکیل می دهند.

9.) به جای قهوه چای گیاهی بنوشید. قهوه بسیار اسیدساز است و ممکن است عاقلانه باشد که دمنوش‌های گیاهی مانند چای بابونه، چای زنجبیل، چای بادرنجبویه، چای رازیانه و چای نعناع را جایگزین کنید تا به افزایش سطح قلیایی در بدن کمک کنید.

10.) آب زیاد بنوشید. سعی کنید روزانه حداقل نیمی از وزن بدن خود را بر حسب اونس آب با کیفیت خوب مصرف کنید. در صورت امکان، آب چشمه، آب معدنی یا آب قلیایی را انتخاب کنید. اگر آب لوله کشی مصرف می کنید، سعی کنید یک تکه لیمو یا لیموترش به آن اضافه کنید زیرا اینها خاصیت قلیایی آب را افزایش می دهند. از نوشیدن آب مقطر خودداری کنید زیرا اسید زا است.

البته به خاطر داشته باشید که رژیم قلیایی به معنای عدم وجود مواد غذایی اسیدساز نیست. تعادل بهینه از مصرف 80 درصد مواد غذایی قلیایی تا 20 درصد غذاهای اسیدی، فرمولی قابل اجرا برای حفظ سطح قلیایی سالم است. مصرف بیش از حد هر یک از این غذاها منجر به عدم تعادل می شود که دوباره باعث شروع بیماری ها، بیماری ها، دردها و دردها می شود.

بنابراین سعی کنید 10 مرحله عملی را برای رژیم قلیایی که در بالا ذکر شد دنبال کنید تا به تدریج تعادل قلیایی مناسبی در بدن شما ایجاد شود. به یاد داشته باشید که وقتی سطح pH بدن در تعادل باشد، بدن به وزن ایده آل می رسد و به طور طبیعی چالش های منفی سلامت را اصلاح می کند.